Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Káosz a Baumax-lámpáknál

Győr - A 83-as főút és a Pápai út kereszteződésénél nyíló barkácsáruház mindkét oldalánál jelzőlámpák irányítják a forgalmat. Nem lesz ezek miatt dugó? – kérdezi több olvasónk.

Győrött a 83-as főút és a Pápai út kereszteződése gyakorlatilag a város déli közlekedési kapuja. A forgalmat itt régóta érthetően jelzőlámpás irányítás segíti, ám csúcsidőkben mégis feltorlódhat a kocsisor, főleg, amikor fizetésnapok táján vagy ünnepek előtt a bevásárlóközpontban is megugrik a vásárlók száma.

A barkácsáruháznál közlekedésbiztonsági okokból kellett jelzőlámpás irányítást létesíteni. Fotó: B. A.
A barkácsáruháznál közlekedésbiztonsági okokból kellett jelzőlámpás irányítást létesíteni. Fotó: B. A.

Ma az említett kereszteződésnél újabb nagy barkácsáruház nyílik. Ez a 83-as főút és a Pápai út felől is megközelíthető. A már említett jelzőlámpás csomópont közelébe így újabbak kerültek. Miért kellettek, s vajon nem okoznak további torlódásokat? – kérdezik többen.

Mint közlekedési szakemberektől megtudtuk, a jelzőlámpás irányítás kiépítése nem az áruház tulajdonosának „ötlete" volt. Hatósági és útkezelői előírás miatt, s azok jóváhagyásával kellett létesítenie, a beruházás részeként. A nagyáruház jelentős forgalommal számol, a ki- és behajtás, a kanyarodás biztonsága miatt kötelező a jelzőlámpás irányítás.
Az új jelzőlámpák összehangoltan működnek majd a 83-as út és a Pápai út csomópontjában lévőkkel, így a várakozás a zöld jelzésre csupán pár másodperces lehet. Már persze, ha folyamatos a forgalom, de a járművek esetleges feltorlódására csúcsidőkben éppúgy lehet számítani, mint eddig, vagy a város bármely hasonlóan forgalmas részén.

Olvasóink írták

  • 4. Korrekt 2008. április 22. 00:12
    „.....az országban egy fikarcnyit sem értenek a korszerü - okos uthállózat kialakitásához!

    Egy fö utról mint ebben az esetben nem szabadna nagykörivben se lefordúlni vagy rá befordúlni nem szabad, és ebben az esetben egy felvezetösávval jóformán nem zavarják azt ut ritmusát.
    Kicsit nyugatabbra egyszerüen oldjak meg az egészet....a városrendezésnél figyelembe kell venni, hogy mit épithetnek és hogyan ilyen utak mentén.
    Ha mindenképpen épitkeznek, akkor az uttal páhuzamosan egy ugynevezett kisegitö utat épitenek melyet elöször egy kisebb utszakaszba vezetnék, és onnét a leközelebbi nagy körösztödésnél rávezetik a föutra, és igy aki nagykörivben akart fordúlni itt megteheti
    Egyszerü ugye?”
  • 3. l 2008. április 10. 18:01
    „nekem még nem sikerült zöldhullámban végigmennem, mióta megvariálták ott a lámpákat. ja, és jó lenne, ha rendesen beállítanák a készülékeket is, amik mutatják hogy milyen sebességgel érem el a zöld jelzést. mikor utoljára arra jártam 50-t mutatott, én 70-el mentem, mégis pirosra váltott előttem a lámpa”
  • 2. anonim 2008. április 10. 09:48
    „Visszafelé sincs zöld hullám. magyarán egyik irányba sem, a közlekedési szabályokat betartva. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Én kipróbáltam többször is:-), 100-110-eas tempóval zöldhullám. Mindez addig jó, amig rendőr nem látja.”
  • 1. georgbb 2008. április 07. 09:48
    „Folyamatos haladás? Nekem még nem sikerült, betartva a 70-es és 60-as táblát ,nem kap az ember zöldhullámot ha Csanak felé jön. Ki kellene próbálnia annak is, aki hangolta...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Győr a második legviccesebb város

Győr - Poénos felmérésben vett részt hat magyarországi nagyváros, köztük a kisalföldi megyeszékhely… Tovább olvasom