Kisalföld logö

2017. 12. 17. vasárnap - Lázár, Olimpia -2°C | 4°C Még több cikk.

Kamattal ketyeg a vízdíjtartozás

Nemcsak a bankoknak, de a szolgáltatóknak is egyre többen tartoznak. A Pannon-Víz zrt. kintlévősége 700 millió forint, amiből 508 milliót a lakosság, 172 milliót a vállalkozások tolnak maguk előtt. Szeptembertől már kamattal ketyegnek a lakossági befizetetlen számlák is.

A cég kintlévőségeinek nyolcvan százaléka Győrben halmozódott fel, a nem fizetők nyolcvan százaléka önkormányzati bérlakásban él. Rendőri jelenléttel akciócsoportok keresik fel őket, hogy közösen érvényesítsék a szolgáltatók víz-, villany-, gáz-, bérleti díj utáni igényét.

Az elmaradt vízdíjak esetében családi házas körzetekben a kilencven nap után sem fizető lakossági fogyasztóknál megszüntetik a vízbekötést, így a hátralék nem halmozódik.

Hatvan társasházi lakásban már korlátozták a vízszolgáltatást és közel nyolcvan családi háznál megszüntették a bekötést. A lakossági nem fizetőket nem hagyhatják ivóvíz nélkül, nekik a közegészségügyileg előírt létfenntartáshoz szükséges vízmennyiséget biztosítják. Elképzelhető, hogy megjelennek a városban a lajtos kocsik, ingyenvízhez ezentúl csak így juthatnak a fogyasztásból kizártak. Nem igazán vált be a társasházakban a szűkítő beépítése a vízvezetékbe, egész egyszerűen kiszerelték.

A morált jól érzékelteti egy megtörtént eset: a múlt héten egy jó nevű győri panziós csak akkor fizette be 800 ezer forintos víz-, csatornadíj-tartozását, amikor megjelent előtte markológéppel a vízmű szerelőbrigádja, hogy a bemenő vízvezetéket megszüntesse.
A hatékonyság érdekében a Pannon-Víz zrt. szerződést kötött egy követeléskezeléssel és behajtással foglalkozó társasággal, a MIXTON Zrt.-vel, akik a cég nevében járnak el. Kilencszáz győri címet már megkaptak, a napokban személyesen keresnek fel minden hátralékost.
Senkinek sem jó, ha a kifizetetlen számlák miatt bírósági végrehajtókra marad a megoldás. Több támogatási rendszer létezik, amelyeket önkormányzati rendeletek szabályoznak: adósságkezelési vagy lakásfenntartási támogatás is igényelhető.

Keressék az ügyfélszolgálatot. A hátralékkal rendelkező, ha felveszi a kapcsolatot a Pannon-Víz zrt.-vel, a cég saját hatáskörében tud segíteni kamatmentes részletfizetési engedménnyel vagy fizetési haladék engedélyezésével.

Olvasóink írták

  • 10. Tudós-1 2011. szeptember 09. 13:38
    „A Pannon-Víz Zrt. a saját "Üzletszabályzatát nem tartja be.
    A tájékoztató levelük szerint kamatot számítanak fel amennyiben a fizetési határidőig nem érkezik meg a pénz a suolgáltató számlájára.
    De!
    A szolgáltató az üzletszabályzatának 10.6 pontját nem tartja be. A számla kiállítását követő 8 napon belül kellene fizetni. Ehhez képest az utolsó elszámolószámlákat 2011.08.31.-én állították ki és 2011.09.08-án hozta a posta.
    Igaz, hogy a csekken fizetési határidőnek 2011.09.15. van. Ez szerint a pénzt 2011.09.12.-én el kell utalni, hogy határidőre beérjen.
    Pofátlan az a szolgáltatói magatartás, amikor beszükítette a fizetési határidőt. Ha valaki ezen időszakban pl. két hétig távol van lakásától, akkor kamatot kénytelen fizetni!
    Tőke Úr! Ez így nem jó, nem életszerű! Ezen változtassanak. A fizetési határidőként a 8 nap életszerűtlen! Szíveskedjenek felülvizsgálni ezen határnapot. Legalább 20 napban kellene megjelölni a kamatmentes fizetési lehetőséget. Aki taktikázik, nem fizet annak tök mindegy, hogy mennyi a fizetési határidő - ugysem fog fizetni.
    Várom a szolgáltató reagálását.”
  • 9. vérnarancs 2011. szeptember 08. 20:29
    „"adósságkezelési vagy lakásfenntartási támogatás is igényelhető"
    Már csak az a kérdés, hogy ki jogosult rá...”
  • 8. Gab2000 2011. szeptember 06. 08:28
    „upho

    tanulj meg olvasni és értelmezni én befizetem rendesem a számlámat úgy hogy személyesen minden hónapban felkeresem az ügyfélszolgálati irodát csak néha egy kicsit információ hiányban szenvednek.”
  • 7. -upho- 2011. szeptember 06. 08:08
    „5. Gab2000
    Be kell fizetni amikor esedékes, ez ilyen egyszerű. A nem fizetés további adminisztrációt, pereskedést, behajtási költségeket, ki tudja még milyen egyéb anyagi terheket ró a szolgáltatókra, amit én, és a többi tisztességes felhasználó fizet meg. Ha valamit igénybe veszel, ki kell fizetni, nem megmagyarázni hogy miért nem, meg ki mit csináljon másképp...”
  • 6. mais 2011. szeptember 05. 22:15
    „Ó te DRÁGA víz!”
  • 5. Gab2000 2011. szeptember 05. 16:31
    „Kérdésem miért is kell addíg várni, hogy rendőrségi segítség kelljen ki a felelős, hogy ennyi tartozás összejön?

    Miért is nem keresik fel már akkor amikor még csak 2-3 hónap a kintlévőség egy esetleges megegyezéssel, miért kell éveket várni.”
  • 4. Alina01 2011. szeptember 05. 16:22
    „ÉÉÉrdekes, nekem is könyörögnöm kell a csekkekért.

    Múltkor amikor kértem küldtek, de megint 2 hónapja semmi, most megint én hívjam fel őket......???”
  • 3. Gab2000 2011. szeptember 05. 16:17
    „Pannon víz szeptember 1-től állítólag új számlázási rendszerük van erről miért is nem olvasok a honlapjukon.

    Itt a kisalfold.hu oldalon lehett erről oár hónapja olvasni.

    Az ügyfélszolgálatosoknak lövésük sem volt augusztus 30-án hogy milyen új programmal fognak dolgozni és kit tud ez a program.

    Az ÁSZF-ben egy büdös szó nincs arról, ha az ügyfélnek túlfizetése van mikor és hány napon belül kapja vissza.

    06-val zárták a számlámat 7. hónapban küldtek egy elszámoló számlát ahol túlfizetésem volt és augusztusban hónap végén azt közölték, hogy majd talán szeptemberben utalják vissza.

    Én meg közöltem velük ami nagyon nem tetszett, hogy szépen be lehet számolni az augusztusi vízdíjamba.

    Kérdésem miért csak szeptemberben akarnak levelet küldeni az új számlázási rendszerükről és lehetőségekről.

    Kérdezem miért nem lehet havi számlát kérni egy mért szolgáltatása után ugyanis képtelen a szolgáltató nekem havonta ugyan arról a fogyasztott mennyiség után számlázni ha szeretném havonta fizetni.

    Ja nagyon tetszik hogy most minden győri szolgáltató a Mixtonnal kezdi el behajtani a kintlévőségeit, minek ide behajtó cég ............. vannak itt már más megoldások”
  • 2. kukori 2011. szeptember 05. 14:32
    „Nekem hátralékom nincs,inkább arra lennék kíváncsi mikor küldenek csekket a vízdij befizetésre!Eddig küldtek ki 3-4 csekket amit havonta kellett fizetni,de már régen elfogytak a csekkjeim,és eddig még nem küldték ki a következőt,pedig leolvasás is volt már:Jó lenne,ha nem 2-3 hónapról küldenének 1 csekket,amit be kell fizetni,mert akkor megint több lesz aki nem fizet.Egy nagyobb családnál van havi 8-9 000Ft fogyasztás,nehezebb kifizetni ha több hónap összejön.Azt írták,hogy új számlázásra fognak átállni,meg fejlesztenek a számlázási rendszeren is,de ez szerintem csak simán az akar lenni,mint a szemétdíjnál,hogy had lehessen még többet lehúzni az emberekről!!!!”
  • 1. Pedró 2011. szeptember 05. 12:04
    „Kérdem én: A túlfizetést a szolgáltató kamatostol adja vissza az érintett ügyfélnek??!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Körforgalom a belváros szívében

Befejezéséhez közeledik a körforgalmi csomópont kiépítése a Pálffy u.–Batthyány tér–Újvilág utca kereszteződésében. Tovább olvasom