Kisalföld logö

2017. 08. 19. szombat - Huba 19°C | 31°C Még több cikk.

Június végére lesz négysávos az 1-es főút

Győr - Az azóta csődközeli helyzetbe került Integrál-Hexa Zrt. csúszása miatt az eredetileg tervezettnél néhány héttel később, október elején készül el a Dunacenter bevásárlóközpont. A hétmilliárdos beruházás egyötödét teszik ki a közérdekű fejlesztések.

Június végéig elkészül az 1-es főút mintegy fél kilométeres győri szakaszának kétszer kétsávosra bővítése a Rábán átívelő Béke híd és a Kossuth Lajos utca között – erről Ivan Holler, a Pannónia Shopping Center Ingatlanfejlesztő Kft. ügyvezető igazgatója tájékoztatta a Kisalföldet. A beruházásra a városi önkormányzattal kötött városfejlesztési megállapodás kötelezi a céget: többek között ez a feltétele annak, hogy a Gardénia-gyár volt Csipkegyári utcai telepének helyén felépülhessen a Dunacenter bevásárlóközpont.

Az építkezés teljes költsége 25 millió euró, azaz mintegy hétmilliárd forint. Ennek ötödét teszik ki a közérdekű fejlesztések, azaz az utak, a kerékpárutak, a járdák, a közművek és a zöldterületek kialakításának költségei. Az arra járók már láthatják, hogy a pénzből a sávbővítésen túl átépül a Kossuth Lajos utca és az 1-es főút csomópontja, utóbbira pedig az újvárosi temetői ág külön csatlakozik. Megtörténik a Csipkegyári utca rekonstrukciója is.

A tőke osztrák eredetű. A 15 éves futamidejű hitelt a Bank Burgenland biztosítja. A Pannónia Shopping Center kft. felerészben a CA Immo International, felerészben Ivan Holler tulajdonában van.

Június végéig elkészül az 1-es főút mintegy fél kilométeres győri szakaszának kétszer kétsávosra bővítése a Rábán átívelő Béke híd és a Kossuth Lajos utca között. Fotó: Bertleff András
Június végéig elkészül az 1-es főút mintegy fél kilométeres győri szakaszának kétszer kétsávosra bővítése a Rábán átívelő Béke híd és a Kossuth Lajos utca között. Fotó: Bertleff András

Az üzletember lapunknak elmondta, hogy a bevásárlóközpont nyitását október 8-ra tervezik, ami az eredeti tervekhez képest két-három hetes csúszást jelent. Ennek oka, hogy az azóta csődközeli helyzetbe került győri Integrál-Hexa Zrt. késett a munkák átadásával, és januárban kiszállt a kivitelezői konzorciumból. Az emiatt egyedül maradt West Hungária Bau Kft. (WHB) nem tudta behozni az elmaradást.

Ivan Holler hozzátette: tud arról, hogy több alvállalkozó nem kapta meg az elvégzett munkája utáni járandóságot, hiszen az érintettek nála is jártak. Sajnálja a helyzetet, de ők időarányosan kifizették a fővállalkozókat, és tudomása szerint a WHB is elszámolt az Integrállal.

Az ügyvezető kifejtette, hogy a bevásárlóközpontban lesz Aldi szupermarket, bébi-, gyermek- és kismamadivatot kínáló Kenguru Kid üzlet, gyermekélménypark, Drogerie Markt, Deichmann cipő-, valamint Takko és Kik ruházati áruház. Pályázatot írtak ki kávéház, étterem, divat-, ajándék-, papír-írószer boltok, valamint gyógyszertár üzemeltetésére, amely még nem zárult le. Számítanak helyi vállalkozókra is. A Dunacenter várhatóan 300 munkahelyet teremt.

Az építkezés teljes költsége 25 millió euró, azaz mintegy hétmilliárd forint. Ennek ötödét teszik ki a közérdekű fejlesztések.

Olvasóink írták

  • 7. jocó123 2009. május 22. 20:07
    „Azt mondjuk nem tudom ki találta ki, hogy Dunacenternek kell elnevezni, mikor a Rába parton épül?”
  • 6. renato90 2009. május 22. 13:39
    „Felesleges a négysávos útszakasz és az egész center is szerintem. Van ezenkívül is elég Győrben és az ilyen jellegű centerek (lásd. Győrben Family Center, óváron Park Center) sehol nem mennek igazán, kár értük ennyi milliárdot elkölteni...”
  • 5. enéh 2009. május 22. 09:00
    „Azért remélem, hogy a győriek nem felejtenek és Gardénia center néven fogják emlegetni a helyet.
    Fent említett nemes vállalkozók hathatós közreműködésével tűnt el a gyár a föld színéről, de a nevet nem bírták megvásárolni, csak a területet.”
  • 4. AHA. 2009. május 22. 08:43
    „Totya!
    A körforgalom szerintem is jobb lett volna!
    Biztos ennek is meg van az előnye, de azért érdekelne, hogy mikor lesznek készen a lámpák is, mert balra nagy ívben nagyon nehéz kikanyarodni!
    ....és utálok a Kossuth utcán kocsikázni.
    Véletlenül nekem szalad egy kokeró azt ott ütnek agyon.”
  • 3. Totya 2009. május 22. 07:40
    „Körforgalom jobb lett volna, már csak az említett sávelfogyás miatt is. Arra talán jó lesz a több sáv, hogy amikor a gyorsabban haladó sávban elmegyek a sok málészájú mellett, akkor legyen miért hőzöngeniük. Tehát kissé forgalomgyorsító szerepe is lehet, feltéve, ha a magyar képes lesz rátermetten idejében besorolni és nem egymást szidják, hogy miért ment ki a másik sávba, ha az úgyis megszűnik. Általában nem közlekedés van, hanem sétakocsikázás, merengés, mobiltelefonálás, dumaparti az autóban, vagy szájtátás, zöldre még a sebességváltóval való ismerkedés. Tisztelet a kivételnek, de sajnos a közlekedés ugyanolyan megosztott, mint a mindennapok. A többség csak a saját érdekeit nézi, betart, irigykedik, önző és szűklátókörű.
    Győrben már délen, valamint keleten van és most nyugaton is lesz bevárásközpont, már csak északon nincs. Jó ez nekünk? Valami mást nem lehetne már létesíteni, mint pl. a kulturális Sziget terv, vagy valami, ami sportközpont, vagy valami igazi értéket képvisel? Persze ez rizikósabb, mert kérdés mennyire van keretük és érdeklődésük az embereknek a kultúrára, a sportra (az ETO park nem tudom mennyire sportközpont, de focipálya ott volt előtte is), a művelődésre, vagy a szórakozásra. A shopingolás viszont tuti üzlet.”
  • 2. Poncius_01 2009. május 21. 21:39
    „#1

    Egyetértek az észrevételeddel és sajnos működni is úgy fog, vagyis xarul.
    Egyébként ez a kétsávosítás nem csak a Rába híd irányába parasztvakítás
    hanem kifelé a városból is. Ott annyival még rosszabb a helyzet, hogy a külső
    sáv előbb fogy el.
    Az is érdekes, hogy egyes megyékben a belső sáv "fogy el", mondván gyorsabb jármű
    mindig könnyebben sorol be lassúak közé, mint fordítva. pl. osztrák autópályák, vagy éppen Keszthely a közelből .
    Itt nálunk Győr-Moson-Sopronban még ezt nem ismerik. Magyar Közut, annak ellenére hogy országos, állami cég mégis ahány megye annyi szokás.
    3. Azért a cikkből diszkréten kimaradt, hogy ez a csomópont eredetileg körforgalomnak lett
    tervezve.
    Idézek a beruházó honlapjáról ahol még ma is ez olvasható:
    "1.1.1 Közúti körforgalom
    A körforgalom 2 sávos 4 db kb. 60 m átmérőjű útbekötéssel, a helyi közlekedéstervezőkkel és a minisztériummal egyeztetve készül, felszereltsége a KRESZ szerint.
    1.1.2 Belső körforgalom
    Saját telken 1 sávos kis körforgalom, 4 db csatlakozással, 26 m átmérővel, a középső kör alkalmas teherautók (beszállítás) és busz áthaladására. "

    Érdekelne, hogy kik fúrták meg azt az elképzelést , tippem persze van.”
  • 1. jocó123 2009. május 21. 20:37
    „Mit ér a két sáv a város felé, ha a Rába felett átívelő hídon úgyis csak 1 sávon mehetnek tovább az autók? Lásd 83-as bevezető szakasza a temetőnél!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szúnyogok állnak nyerésre

Bőny–Győr - Lakossági önkéntesek is jelentkeztek a szúnyogirtás ellenőrzésére a Komszol bőnyi… Tovább olvasom