Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 6°C | 10°C Még több cikk.

Jövőre felújítják a 81-es főutat

Győr térsége - A napokban biztossá vált, hogy jövőre felújítják a 81-es főút 22 kilométeres megyei szakaszát. A számla meghaladhatja a két és fél milliárd forintot.

Az Európai Unió illetékes szerve jóváhagyta a megyeszékhelyet Székesfehérvárral összekötő 81-es főút Győr és megyehatár közötti szakaszának felújítását – tájékoztatta a Kisalföldet Balogh József, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöke, győri szocialista országgyűlési képviselő tegnap. A politikus szerint így nincs akadálya annak, hogy a döntéssel kapcsolatos adminisztrációs teendők végeztével január végén megjelentesse a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési kiírást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. A munkálatok 2009 végére befejeződnek.

Balogh József úgy vélte, a megye legrosszabb állapotú főútjáról van szó. A Győr és a megyehatár közötti szakasz – elsősorban a nagy kamionforgalom miatt – annyira tönkrement, hogy jelentős részén régóta 40 kilométer per órás sebességkorlátozás van érvényben.

Nem sok olyan két számjegyű főút van Magyarországon, amelyen a katasztrofális állapotban lévő útburkolat miatt hosszú évek óta 40 kilométer per órás sebességkorlátozást vezettek be az illetékesek – a 81-esen Pér és a megyehatár között ez a helyzet.

A beruházás tervei már készen vannak. Eszerint a 81-es főútnak a Győr külterülete és a megyehatár közötti 22 kilométeres szakaszát újítják fel. Töltéstavánál bővítik a csomópontot, Mindszentpusztánál lehajtósávot építenek, Péren és Mezőörsön pedig forgalomcsillapítást szolgáló „településkapukat" alakítanak ki, középszigettel. Ugyan volt olyan település – Pér – amelyik elkerülőszakasz építéséért lobbizott, ez azonban nem fért bele a pénzügyi keretbe. A munkálatok így is várhatóan 2,6 milliárd forintba kerülnek. A korábban forráshiány miatt elutasított fejlesztés egyébként azért kaphatott zöld utat, mert az Európai Unió által Magyarországnak biztosított előcsatlakozási alapban a tervezettnél olcsóbb útépítések miatt maradt pénz, s így további három út rekonstrukciójára – köztük a 81-esére – futja. A számla tehát nem a 2007–2013 közötti Új Magyarország Fejlesztési Terv kasszáját terheli.
A rekonstrukció három települést érint leginkább, Töltéstavát, Pért és Mezőörsöt.

A fejlesztés azért kaphatott zöld utat, mert az EU által biztosított előcsatlakozási alapban a tervezettnél olcsóbb útépítések miatt maradt pénz. Fotó: Bertleff András
A fejlesztés azért kaphatott zöld utat, mert az EU által biztosított előcsatlakozási alapban a tervezettnél olcsóbb útépítések miatt maradt pénz. Fotó: Bertleff András

Herold Ádám péri polgármester kérdésünkre hangsúlyozta: a végleges megoldást továbbra is a települést elkerülő út megépítésében látják, de ez a fejlesztés is minőségi változást hoz majd, és hozzájárul a település fejlődéséhez. Úgy vélte, nem valószínű, hogy az országban van ennél rosszabb állapotú olyan főútszakasz, amely nemzetközi tranzitútvonal is egyben. Megjegyezte: szerencsére sikerült elérniük, hogy a csomóponti kialakítások később ne gátolják az elkerülőút megvalósítását.

Az ügyben egyébként nem érvényesültek a politikai törésvonalak, a felújítást a baloldal mellett a jobboldal is igyekezett segíteni. A megyei önkormányzat három tisztségviselője – Szakács Imre elnök (Fidesz), Firtl Mátyás (KDNP) és Kara Ákos alelnök (Fidesz) – idén tavasszal levélben kérte Szabó Pál akkori közlekedési minisztert a beruházás támogatására. A fejleményekről Medgyasszay László, a győri 1. számú választókerület országgyűlési képviselője (KDNP) többször írásbeli kérdést intézett a tárcavezetőhöz.

Olvasóink írták

  • 3. XJ750 2008. december 19. 08:40
    „Mindenek előtt megjegyezném, hogy itt lakom (a megyehatár és Győr közt félúton), úgyhogy az út katasztrófális állapotát nap mint nap megtapasztalom.
    Az előttem szólóhoz:
    pár gondolat azokról akik még szégyellhetik magukat. Kb. 5 éve tart ez a balkáni állapot, akkor kezdtek nekiállni a "felújításnak", de ez nem volt más mint vicc.Sokkal rosszabb lett a burkolat mint annak előtte volt!!!
    Kiásták méter mélyen majd visszatemették utána befoltozták, kiklométereken át, nem kevés földmunkát igényelt, és természetesen mindenütt ahol belepiszkáltak fél éven belül megsüllyedt a burkolat.Na ezt nem kellett volna csinálni (gondolom súlyos tízmilliókért)! Azóta csak folyamatosan romlik.Elintézték annyival, hogy kirakták a 40-es táblákat, egy nagyforgalmú tranzitútra tíz kilométeren kersztül.Ezzel minden meg lett oldva szerintük!Évekig!!!
    A szerv kihasználva a 40-es korlátozást, éveken kersztül sunyi módon, civil autókból (természetesen sűrűn cserélgetve őket, mert egy idő után az állampolgár kiszúrja) a bokrokban elbújva, vagy menetközben trafiznak.Nagyot kaszálnak, és ezzel el van intézve a dolog részükről.De azt senki nem érti meg, hogy egy ilyen forgalmas útszakaszon lakott területen kívül nem lehet 40-nel araszolni, mert a sok kamion, délvidéki vendégmunkás, és a polgártársaink zöme egyszerűen elképesztő dudálások, villogatások közepette arrogánsan letolnak az útról.Életveszélyes!!!Nem lehet betartani ezt tapasztalatból tudom.De ha lefotóznak természetesen ezzel nem foglalkozik senki, csak fizessek és kész!
    Gusztustalan!!!”
  • 2. MTT 2008. december 19. 07:32
    „Hurrá, de én már csak azt hiszem el amit látok.....”
  • 1. VJack 2008. december 18. 00:42
    „http://www.kormanyvalto.hu/index.asp?inc=blognezet&id=8322

    Ugyanaz, máshogy. Érdekes, hogy a Kisalföld akkor foglalkozik egy dologgal, ha már nagy örömmel közölheti a megoldást is. Az illetékesek figyelmének felhívása nem lenne feladat? Hülye kérdés volt, én kérek elnézést. Az meg külön szégyen, hogy EU-ra vagyunk ebben is rászorulva, dacára a halom útdíjnak, üzemanyagadónak, stb. Nem emlékszem, hogy anno a Lánchídhoz, a vasúthálózathoz és egyebekhez más országtól kellett volna kuncsorogni. Manapság ez az ország maximum kutyaólat tud építeni, szégyelljék magunkat a vezetők, kivétel nélkül mind.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

71.500 forintra emelkedik a minimálbér

Jövőre 71.500 forint lesz a minimálbér, a kormány az Országos Érdekegyeztető Tanácsban (OÉT)… Tovább olvasom