Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 23°C Még több cikk.

Jövőre elkezdődhet a Baross híd felújítása Győrben

A kisalfold.hu információját megerősítette a Magyar Közút: a győri Baross híd felújítására kiírt közbeszerzési pályázatra beérkezett ajánlatokat jelenleg bírálják el.

Mint arról portálunk többször beszámolt, évek óta húzódik a Baross híd felújítása. A megyeszékhely közlekedésében fontos műtárgy régen rászolgált már az újjászületésre, a munkálatok azonban évek óta csak nem kezdődtek el.



Ha a híd kibírja 2014-ig, akkor úgy tűnik, nagy baj már nem lehet - fotó: Cseh Róbert
Ha a híd kibírja 2014-ig, akkor úgy tűnik, nagy baj már nem lehet - fotó: Cseh Róbert



"A győri Baross híd felújítására kiírt közbeszerzési pályázatra beérkezett ajánlatok jelenleg elbírás alatt vannak.

Biztosat természetesen csak az érvényes közbeszerzési eljárás lezárása és a szerződéskötés után állíthatunk, vagyis csak ezt követően kezdődhet el a híd felújítása" - közölte érdeklődésünkre Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút kommunikációs osztályvezetője.

"A szerződéskötést követően a nyertes kivitelező adja meg a hídfelújítási ütemtervet, optimális esetben, vagyis a sikeres szerződéskötést követően, 2014. második félévében fejeződhetnek be a munkálatok.

A tervezett felújítás meglehetősen összetett: a beruházás keretében többek között a körülbelül 130 méter hosszú híd 12 nyílása közül a szélső 2-2 nyílásban lévő hídszerkezetet 1-1 pillérrel együtt teljesen elbontjuk.

Helyette új épül, a többi, megmaradó közbenső alátámasztást (pillér) megerősítik a szakemberek, felújítják a hídfőket, a teljes járdaburkolatot lecserélik, megmagasítják és megerősítik, a korlátrendszert teljesen kicserélik.

A híd teljes pályaburkolat rétegrendje, dilatációs szerkezetei és a szigetelése is megújul, ugyanezek az elemek a feljáró szakaszokon pedig részlegesen fognak megtörténni.

Mindkét keresztező utcában (Győr, Eszperantó u. - Nádorváros felől és Révai M. u. - belváros felől) egy-egy hídvédő kapupárat is létesítünk, a megnövekedett közúti űrszelvény magasságot szem előtt tartva" - folytatta Pécsi Norbert Sándor.

Arra a kérdésünkre, hogy milyen költségvetéssel valósulhat meg a híd évek óta tervezett felújítása, a Magyar Közút kommunikációs osztályvezetője úgy válaszolt: "a híd felújításának teljes költségét csak a közbeszerzési folyamat sikeresen lezárását követően tudjuk nyilvánosságra hozni".

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. dzsoni 2013. november 21. 09:50
    „Na végre! Tegnap mentem este a szakadó esőben át a hídon a város felé és egy csuklós busz nyakig beterített vízzel, mivel a tócsák miatt csak a járda úttest felőli szélén lehet menni. Naponta járok rajta gyalog és már nagyon gáz az egész! Örülnék. ha végre felújítanák. Eléggé központi részen van és kezd a város szégyene lenni!”
  • 25. Goldmund 2013. november 20. 21:24
    „A buszközlekedést is alaposan át kell hozzá variálni. A helyközieknek csak terelőút kell, de kíváncsi vagyok, mit csinálnak a rengeteg helyi járattal.”
  • 24. Láng_Vince 2013. november 20. 14:03
    „Ha ennek is csak az egyik fele lesz gyalogosan járható, a másikon meg a biciklisek nyomorognak, inkább neki se álljanak! Egyébként ma megnéztem a korlátot a híd oldalán. Ha nem csavaroznak le tavaly? plusz tartókat, már rég ledőlt volna.
    Amúgy tényleg érdekelne, hogy addig a bő 10 évig, amíg ezt befejezik, mi lesz az autókkal?”
  • 23. Goldmund 2013. november 20. 12:42
    „15. ATX 2013.11.19. 19:18
    "Jelenleg - a tiltó táblák ellenére - rengeteg teherautó megy át naponta a hídon. A rendőrség le se szvingeli ezeket. Megjegyzem, hogy a kisteherautó is teherautó, azaz például a zöld VW Transporter postásautók sem mehetnének át rajta..."

    Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. A "teherautóval behjatani tilos" táblával jelölt útra (amilyen a Baross híd is) behajthatnak olyan teherautók, melyek zárt kocsiszekrényűek és megeng. legn. össztömegük nem haladja meg a 3500 kg-ot.
    Nagy teherautót pedig nemigen látni a hídon.

    Szerintem fontos lenne a járdákat is kb. duplaekkora szélességűre növelni. Reggel bizony nagyon tele vannak azok is (a vasútállomásnál levő aluljáró még jobban, úgyhogy arra sem érdemes kerülni).”
  • 22. doki04 2013. november 20. 12:18
    „kitartás a végsőkig, szerencsére még baj nem történt ! bár kis hazánkra inkább az jellemző hogy mindig a bajban vagy a baj megtörténte után okoskodnak! gyenge 100 milliárd elég lesz? ebből jut mindenkinek ! vagy talán kell a pénz a stadion épitésekre mert az fontosabb ugye ?”
  • 21. ATXadmin 2013. november 20. 11:01
    „Ha a híd kibírja 2014-ig, akkor úgy tűnik, nagy baj már nem lehet, dehogynem a legnagyobb baj hogy olyan dilettáns b**mok fogják felújítani HA FOGJÁK! akiknek közük nincs hozzá hogy kell ilyet csinálni.........
    szerencsétlen híd jobban jár ha összedől ..”
  • 20. Mankapunka 2013. november 20. 00:42
    „ktl

    Annak az ilyen dolgok furcsák, akik a szülővárosukat az életük folyamán max. kétszer hagyják el.

    Munka lesz, a vasúton, ott még lehet inni.”
  • 19. urbaniastapista 2013. november 19. 23:05
    „#18.
    A Baross híd a város utolsó előtti használható hídja - biciklis szempontból. Az elválasztás helyett inkább azt kellene megoldani, hogy ne olyan legyen mint a győri parkolóházak, melyekbe vagy be, vagy kijutni lehet normálisan. Az egyik irányból könnyű feltekerni a hídra, de arra nem lehet lejutni, és viszont. A Leier kerítését kellett volna nem engedni szabálytalanul megépíteni és akkor maradt volna némi hely ennek problémának is a megoldására. Városházát ez nem érdekelte, sőt, így most széttárják majd a kezüket, hogy "de hát az új kerítést csak nem bontatjuk le". Pedig a városlakók képét viselik a tornyos házban, nem a burgenladiét. Elvileg.”
  • 18. DON 2013. november 19. 20:13
    „Drágáim!
    Kétszer két sáv? A Nagy Imre út ezt a forgalmat sem bírja, a Petz kereszteződésben meg negyedévente csókolóznak össze az autósok, egymás burogatva. Globálisan kell vizsgálni a dolgot. Ahogy az aluljáró nem alkalmas arr, hogy mentesítse a hidat forgalmotól, mert a Tihanyi így is végig áll, úgy a baross-híd sem lenne jó kétsávosnak, mert össze kell szűkülni mindjárt a Leier mellett.
    Újítsák fel a hidat, tegyék biztonságossá, válasszák el a bicikliseket az autóktól, oldják meg, hogy ne keresztbe rohangáljanak át az emberek rajta, és már akkor megköszönöm nekik, amit tettek. Nem kell ide Lenin sugárút!”
  • 17. zakarias3 2013. november 19. 19:29
    „13.Munka?”
  • 16. maraton 2013. november 19. 19:23
    „Egy mellékes költői kérdés:
    Mi újság az évekkel ezelőtt felvetett villamosközlekedéssel?”
  • 15. ATX 2013. november 19. 19:18
    „Jelenleg - a tiltó táblák ellenére - rengeteg teherautó megy át naponta a hídon. A rendőrség le se szvingeli ezeket. Megjegyzem, hogy a kisteherautó is teherautó, azaz például a zöld VW Transporter postásautók sem mehetnének át rajta...”
  • 14. ktl 2013. november 19. 18:50
    „13. Mankapunka 2013.11.19. 16:14 :

    Rajtad is röhög a vakbelem :)”
  • 13. Mankapunka 2013. november 19. 16:14
    „ferdo

    Belvárosi részen alapból rendelkezésre állnak a sávok, onnan lehet továbbhúzni a sávokat a hídra. Neked lehet nem forgalmi fennakadás télen, hogy ott a buszoknak 10 km/h-val kell lekanyarodni, ezzel megtorpanva az egész sor, ami újabb kipufogógáz, környezetszennyezés, a vidékinél az épületek annyira magasak, hogy simán lehet rárakni a hídat, nem kell épületet bontani, ami volt a sarkon is, már nincs ott.
    Felfelé jövő oldalon akkor te még nem jártál úgy, hogy egy vidéki busz felkanyarodott eléd, te nyomsz egy nagyobb féket, és még utána az EURO II-es motorból ömlik a korom az autódba. Munkaügyi mögött megint meg van a hely, hogy oda lehessen egy sávot elhúzni.

    Csúcsidőben sem jársz arra, mert van, hogy a Szent István útra a jobbra kanyarodó sávok üresek, mert balra 90 mp-es lámpa van, és áll 2-3 vidékibusz, meg 2 városi busz, mind balra megy, te meg ott állsz jó 2,5 percet.

    Ne haragudj, de nagyon nem vezetsz a napi életben.”
  • 12. ktl 2013. november 19. 15:52
    „A sok okos közlekedési szakember kommentelésén csak röhögni tudok. A hírt igazán el se hiszem, de rájöttem hogy a kényszer nagy úr... ezt a hidat már csak a Szentlélek tartja...”
  • 11. ferdo 2013. november 19. 15:45
    „10. méz-ing
    Az ötletet értem én, az nem bonyolult, csak éppen az a kérdés, hogy minek ilyet kialakítani? A buszpályaudvar irányába a lekanyarodás nem okoz forgalmi fennakadást, hiszen ott még a gyalogost sem kell elengedni, szóval az egy sáv lehajtó fölösleges.
    A felhajtósávnak lenne még értelme, bár ott sem rendszeres a torlódás. Csúcsidőben a Barosson az iskola előtti zebra miatt szakaszosan most is fel lehet hajtani. Az egész nem éri meg, hogy 5x annyiba kerüljön a híd.”
  • 10. méz-ing 2013. november 19. 14:58
    „Egy sáv felhajt, egy sáv lehajt a két sáv meg megy egyenessen kifelé a városból.
    Azt hittem ez egyszerübb...”
  • 9. ferdo 2013. november 19. 14:27
    „5. Mankapunka és 7. méz-ing

    a 2x2 sáv jól hangzik, de minek? Ha nincs folytatása a 2x2 sávnak a Barosson, akkor nem sokat ér, hogy a hídon önmagában több autó fér el.”
  • 8. Tündenéne 2013. november 19. 13:58
    „2. bn 2013.11.19. 08:35

    Pont ezt akartam írni én is, hogy minden évben megy ez a hír, aztán semmi eredmény :D”
  • 7. méz-ing 2013. november 19. 13:50
    „Igaza van többek között "4. ferdo 2013.11.19. 10:04 és 5. Mankapunka 2013.11.19. 11:23 "-nak.
    HA MÁR FELUJÍTJÁK... akkor kénénk, hogy a lehetőség szerint:
    Egy sáv fel és egy sáv lehajtó legyen, és mellette egy egy kerékpár és gyalogos járda. Bár a nyugati oldalra a gyalogosjárda megspórolható mivel van nem messze gyalogos aluljáró...
    Szóval a négysávosságra bővítésnek azt hiszem eljött az ideje... No és a "járdaszakasz kibővítése úgy mint a Dunai hidakon.
    Minden győri (és nemgyőri) nevében köszönjük, hogy az igényeinket figyelembe veszik...”
26 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Reti Saks észt grafikus kiállítása Győrben

Elsősorban nagyobb méretű munkát vonultat fel az észt grafikus, Reti Saks legújabb magyarországi kiállítása, amely keddtől látható Győrben. Tovább olvasom