Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Jön a közszolgálati traffipax

Májustól az önkormányzati traffipaxra is figyelhetünk. Az országgyűlés tavaly év végén fogadta el azt a törvényt, amely a rendőrségen kívül a közút kezelőjének is engedélyezi, hogy felvételt készítsen a szabálysértések bizonyítására.
Cikkünkből kiderül, hogy megyénk nagyobb városaiban várható-e közszolgálati traffipaxok felbukkanása.

A hivatalos verzió szerint az igazságügyi tárca azért dolgozta ki a törvényt, mert az önkormányzatok fokozott érdeklődést mutattak a gyorshajtás ellenőrzése iránt. Egyes településeken valóban súlyos gondot jelent, hogy a féktelen száguldozók megkeserítik a lakosság életét, ráadásul több helyütt rengeteg balesetet okoznak. A kettő együtt nagyobb tranzitforgalom esetén szinte elviselhetetlen helyzetet teremt – lásd Csorna. A helyhatóságok nem véletlenül próbálták eddig is megállítani a gyorshajtókat, például a helyi rendőrségnek vásárolt traffipaxokkal, sőt, a berendezések üzemeltetése érdekében mélyen a zsebükbe is nyúltak.

A fotó személyes adat

Ezentúl azonban a települések összeköthetik a hasznosat a kellemessel, amennyiben a sebesség-ellenőrző berendezéseket maguk üzemeltetik – ebben az esetben a bevételt el is könyvelhetnék.

A gyorshajtás önkormányzati ellenőrzése kapcsán azonban jócskán akadnak kérdőjelek. Először is: annak nem sok értelme lenne, ha a gyorshajtókról készült felvételek alapján kiszabott büntetést nem tudnák behajtani. (Ezzel a problémával a rendőrség is nap mint nap küzd.) Másodszor: minden feltételnek megfelelő „fényképező doboz" beszerzése milliós tétel, s akkor a traffipax kezelőinek fizetségéről nem is szóltunk.
Végül, de nem utolsósorban a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) szerint az embereket előre tájékoztatni kell a traffipaxról. „Aki a felvételt készíti, személyes adatainkat kezeli. A személyes adataink kezeléséről pedig tájékoztatást kell, hogy kapjunk" – tette hozzá Földes Ádam, a TASZ adatvédelmi programvezetője. Ez utóbbi – egyelőre egyébként vitatott – álláspont jelentősen csökkentheti a bírságok bizniszét.

Mosonmagyaróvárt bekamerázzák

„Vadásszon Ön a traffipaxra!"

Utóbbi szlogent egy detektorbolt internetes oldaláról sikerült lehalásznunk. A traffipaxot észlelő radardetektorok ma már legálisan használhatók, s várhatóan nagy piacuk lesz a közlekedési büntetések brutális májusi emelése előtt. A radardetektorok ára 25 ezer forinttól 140-150 ezerig terjed, de azt a készülékek forgalmazói is elismerik, hogy nem minden traffipaxot tudnak bemérni. A Vasárnapi próbált annak is utánajárni, hogy mennyibe kerülnek a traffipaxok, de vállalkozásunkat nem koronázta teljes siker. Annyit sikerült megtudnunk, hogy amikor 2006 decemberében csatasorba állították négy „lőállást" az M1-esen, az körülbelül 30 millió forintba kóstált.
A rengeteg kérdőjel tükrében cseppet sem meglepő, hogy megyénk nagyobb települései óvatosan kezelik az önkormányzati traffik kérdését.
„A törvény jó, de komoly költségvetési vonzata van. Mi egyelőre nem foglalkoztunk ezzel vezetői szinten, de a 85-ös és 86-os út átmenő forgalma miatt meg fogjuk vizsgálni a lehetőséget" – közölte dr. Döbrössy Adrienn, Csorna jegyzője. „Az utóbbi hetekben a rendőrség kellőképp megerősödött, miközben az önkormányzati traffipaxok feltételrendszere bonyolult és drága. Biztosat ez ügyben mégis csak a költségvetésünk tárgyalása után tudok mondani" – hallottuk Borsodi Tamástól, Kapuvár címzetes főjegyzőjétől.

Mosonmagyaróváron ezzel szemben térfigyelő kamerák felállítását tervezik mind a főbb útvonalakon, mind a sétálóutcán – ezek tétele szerepel az elfogadásra váró költségvetésben is. „Noha az intelligens kamerákat elsősorban a közbiztonság erősítése végett szereljük fel, de apróbb átalakítással a rendszer a gyorshajtók megfékezésére is hasznunkra lehet a későbbiekben" – tudtuk meg dr. Orbán Gézától. A Lajta-parti város jegyzője hozzátette: a város a kamerák felállítást finanszírozza, de a hálózatot a tervek szerint a rendőrség fogja üzemeltetni.

„Nem tervezzük az önkormányzati traffipaxok bevetését" – jelentette ki megkeresésünkre határozottan Kuslics Balázs, Sopron önkormányzatának szóvivője. Győrben pedig a költségvetés február végi elfogadásáig nem kívánnak erről nyilatkozni, bár dr. Papp László jegyző megjegyezte: „nem tartom elképzelhetetlennek, hogy élni fogunk ezzel a lehetőséggel".

Vasárnapi Kisalföld - Szeghalmi Balázs

Olvasóink írták

  • 14. titi 2008. január 28. 21:25
    „Gyakor! Egészségedre váljon! :-)
    Én is igy teszem!”
  • 13. gyakor 2008. január 28. 20:40
    „Kár beleszólnom, de az előttem szóló (12) badarságaira nem lehet megállni, hogy a többi értelmes hozzászólás mellé ne álljon az ember. Nem azért Kedves János, mert Önnek mindenki ellent mond, hanem azért mert igazuk van.
    A közlekedésben résztvevők mindegyikének tudomásúl kell venni, hogy szabályok nélkűl nem lehet létezni. A szabályokat megalkották! Abba most ne menjünk bele, hogy jók, vagy rosszak, kintfelejtettek táblákat, vagy nem, stb.-stb. Ha a gyorshajtás tényszerű, bizonyított, bizony fizetni kell! Ha valaki ittasan vezet és lebukik, annak is fizetni kell. Mi a teendő? A szabályok betartása. Amióta ismert és alkalmazott a nulla tolerancia, én például szigorúan csak este iszom meg azt az egy pohár vörösboromat, amelyet egyébként ebéd után szoktam kortyolgatni. Kivédve ezzel még a lehetőségét is, hogy jelezzen a szonda.”
  • 12. Cseter János 2008. január 28. 11:55
    „Sok naiv hozzászóló, akik nem is képzelik el milyen világban élnek. Még velül nem történik meg a hivatail visszaélések miatti kifosztásuk és megalázásuk! Az ilyen emberek nem is kételkednek abban, hogy vannak fotómontázsk és nagyon ügyes készítőik is. Ha ki kell valakit zsigerelni, akkor jó pénzért hajlandók is egy kis segítségre, hisz az áldozat úgy sem képes az ártatlanságát bizoníitani a hivatali visszaélőkkel szemben! Így van ez olyan esetekben is ahol csupán közokirat hamisítás felett kellet szemet húnyiuk!Sajnos amíg a rendőrségünk ügyészségünk nem tisztázza magát az eddig történt megtagadott munkáik miatt az egy,két simlis miatt viselniük kell e véleményt a becsületeseknek is!”
  • 11. Attila 2008. január 28. 00:06
    „Nem tudom.... Úgy kéne csinálni mint Németországban. Kamerát a városokba, kamerát a rendőrlámpák fölé. A telepített kamerát nem lehet megfenyegetni, megverni, és még pénzt sem fogad el a helyszínen. Engem lemeszeltek országúton 80-as táblánál 108-cal, 80 eurcsi lett a vége, küldték levélben a sztárfotót, nem volt apelláta. Ezt kéne itt is a piroson áthajtókkal, és a gyorshajtókkal. Apropó piros, ehhez is van egy történet: Az ismerősöm szintén Németeknél piroson ment át, 200 eurót fizetett büntit. Ha a lámpa pirosra vált, 1 másodperced van hogy átérj mert csetten a kamera. Ott működik, csak itt sem szabadott volna ennyire hagyni hogy elfajuljanak a dolgok.”
  • 10. Hajni 2008. január 27. 20:50
    „xxx! Dehogy vagyok rendőr!!! :)))
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/drakoi_szigor_a_kozlekedesben/20
    Csak azért másoltam ki egy régebbi újságcikkből,mert nekem úgy tűnt az akkori hozzászólók reakciójából ,hogy nem mindenki olvasta el figyelmesen a kiszabható büntetések nagyságát. Csupán az illetékes autózókat szerettem volna figyelmeztetni,hogy mitől kell tartaniuk,ha jobban nyomják a gázpedált a kelleténél.Reméljük a feledékeny útépítő cégek miatt senkinek sem kell fizetnie,mert ilyen szigorítások mellett már azt is elvárhatjuk,hogy ezentúl ők is figyelmesebben végezzék a munkájukat.Egyébként én nem vagyok a száguldozás híve(talán,mert nő vagyok),de volt már arra példa,hogy szinte az útról letolva előztek záróvonalon,tiltott helyen,csupán csak azért ,mert betartottam a megengedett 90-et
    A szabály az szabály ,muszáj betartani,főleg,ha a saját zsebünkre megy!”
  • 9. xxx 2008. január 27. 19:58
    „látom hajni te rendőr vagy mert igen fel vagy világosulva a leendő szabálysértések árárol. arra lennék kiváncsi hogy mondjuk az utépitők kint felejtett tábláiért ki fog fizetni??? az utépitőcég???
    nem egy van győrben és a környező falvakban amik nem pár onapja hanem több éve kint lettek felejtve.
    na azokkal ami lesz??”
  • 8. kim 2008. január 27. 16:56
    „A gyorshajtást vissza kell szorítani ez tiszta sor. Csakhogy, ha valaki rendszeresen közlekedik autóval az tudja, hogy ha az összes sebességhatárt betartaná, nem érne oda sehova! (pl Győr - Szombathely)
    Tiszta sor, hogy nyereséges üzletág lesz, valószínüleg már a vállalkozók is megvannak. Ott fognak állni minden helységnév tábla mellett és fényképeznek majd, ezzel "enyhítve" a rendrakásban túlterhelt és létszámhiánnyal küzdő rendörség gondjain. - apropó láttatok mostanában zöld, volt határőrségi autót félreállva utak mentén, benne békésen szunyókáló rendőrökkel? Én, igen. Szunyókálunk és védünk!
    Lajosnak és a többieknek. Igazatok van, senkinek sem jó a sok baleset és a megrepedt házfalak. Csakhogy azokat az elkerülő utakkal is el lehetne kerülni. Érdekes lenne tudni, hogy ezekre a Phare és egyéb EU-s projektekből miért nem jutott?
    Sebesség mérőt mindenkinek! Ki fogja tudni, hogy egy adott vállalkozónak, van-e joga mérni, hitelesek-e a készülékei, stb. Erről miért nem szólnak a hirek? Hol van a "közszolgálat"? Kapunk majd csekkeket eddig ismeretlen hivataloktól óriási birságokkal?”
  • 7. lajos 2008. január 27. 13:32
    „Az én falumat két országos főutvonal szeli át.Az egyik egy forgalmas
    határátkelőhöz vezet.
    Ide már évek óta kellett volna bevetni egy sebességmérőt,talán akkor nem lenne a községünkben több balesetben megrokkant,kómában élő
    gyerek,és felnőtt.Ez igazság! Azt hiszem sokan ráismernek a falura.”
  • 6. Hajni 2008. január 27. 12:56
    „A gyorshajtóknak!

    "Az objektív felelősség elve mellett nő a kiszabható pénzbírságok nagysága is, a legalacsonyabb összeg 30, a legnagyobb 300 ezer forint. A legmagasabb bírságot 100 kilométer per óra megengedett sebesség alatt - lakott területen, illetve főúton - akkor szabják ki, ha azt 150 százalékkal lépi túl az autós. Autópályán már a duplájáért 300 ezer forintos büntetés jár. Ha egy ,,harmincas" táblánál 46-tal halad az autós, már 40 ezer forintja bánja. Ennyit kell fizetnie annak, aki a ,,negyvenes" táblánál 61 kilométer per órával halad.

    A piroson való áthajtás vasúti átjárónál 300 ezer, ugyanez a szabálysértés közúti jelzőlámpa tilos jelzésénél 100 ezer forintba kerül majd. A természetvédelmi terület védelmében ha valaki engedély nélkül hajt be oda, 100 ezer, ha a fokozottan védett területen közlekedik, 300 ezer forint a bírság. A ,,Behajtani tilos!" tábla tilalmának megszegése 50 ezerrel büntetendő."

    Azt hiszem érdemes lesz kicsit visszafogni magukat a száguldóknak!”
  • 5. cseter János 2008. január 27. 12:46
    „Értem én kedves "Hajni"! A legelső véleményem lényege sem a sí maszk volt, hisz felőlem akár női ruhába is bújhatnak! A lényeg az, hogy ki mit tesz le az asztalra! Persze a kábitószer és az üldözését, felderítését a vámosok is végzik nem csekély eredménnyel, de Ők még sem bújnak a maszjuk mőgé!Vagy igan?- mert én még nem láttam egy fotón sem! De mint mondtam nem ez a lényeg, hanem az volna az igazi dicsőség és elismerés, ha azokat derítenék fe aki ebbe az üzletágba fektetika nagyban pénzüket!Tudom, hogy nem könnyű feladat lenne még, akkor sem, ha erre kapnának parancsot! Amit kétlek, hogy előfordúl valaha e rendszerben.”
  • 4. Hajni 2008. január 27. 12:11
    „Véleményem szerint azoknak nincs félnivalójuk,akik betartják a közlekedési szabályokat.A gyorshajtókat nem azonos összegre büntetik,hisz aki kevésbé lépi túl a megengedett sebességet az nem 130 ezer forintos büntetést kell,hogy fizessen.Rajtunk,autósokon múlik,hogy mennyi pénzt teszünk a "fejvadászok" zsebébe.
    Cs. Jánosnak: Azt hiszem Önnek már elmagyarázták többen is,hogy mikor válik szükségessé a símaszk viselése! Látott már közlekedési rendőrt abban igazoltatni?Vannak olyan súlyos bűnesetek,amikor a saját és családjuk életét veszélyeztetnék azzal,ha felfednék kilétüket. Vajon Ön a helyükben,ilyen esetekben vállalná az arcát?”
  • 3. FREDDY/S 2008. január 27. 10:54
    „Célszerű lesz egyszer majd pontosítani, hogy valójában kinek mi a feladata, mert a végén még a két szék közé eshetünk, nemde...”
  • 2. Cseter János 2008. január 27. 10:52
    „Többnyire, ahol valamit tilt a KRESZ ott megállni, vagy várakozni is tilos.
    Legyen az a sebésség korlátozása,vagy egyéb tilos jelzés az adott területen. Igy a rendőrök sem állhatnak ott, főleg a tilosban azért, hogy a civil autósokat fotózzák. De, ha a fejvadászok ennek ellenére hozzák a bizonyítékokat, akkor részesűlnek a jattból! Vajon azok is sí maszkban fognak radarozni? Mert előfordúlhat, hogy egy-egy agresszív autóst fotóznak, akiről feltételezhető, hogy bosszút fog állni, ha Őt a tarbantjában, vagy a vartburgjában lefotózzák! Igaz egy új munka hely teremtését! A "fejvadász" munkakör e kormány javára irható! Hát, ha máskép nemképes termelő munkahelyet teremteni, akkor ez már a javára írható!Hisz ez is bevétel forrás nekik!”
  • 1. kim 2008. január 27. 09:06
    „Ez így ebben a formában megint csak pénzbehejtás.
    Rendet kell tenni a közlekedésben ez nem kérdés, de tudjuk, hogy a biztos pontokra fognak menni, az indokolatlan 30-as táblákra és hasonlóakra. - próbált már valaki 30-átmenni a győri Rába-hídon???
    Párhuzamosan a trapikkal gondolják át a sebesség határokat is, ott ahol lehet városon belül emeljék fel a megengedett sebességet.
    Aztán igatottan várjuk az egyéb közlekedési problémák megoldását kezelését is, tilosban parkoló és ezzel a forgalmat akadályozó autók, piroson áthajtők, lámpánál kanyarodó sávban sorkikerülök...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tankol és elhajt

A megyei benzinkutaknál egyre többször fordul elő, hogy a tankolás után, fizetés nélkül távozik a… Tovább olvasom