Kisalföld logö

2017. 01. 17. kedd - Antal, Antónia -6°C | 1°C

Jogsértő a 81-es főút új győri szakasza?

A nyolc érintett ingatlantulajdonos sem szenvedhet(ne) oktalan sérelmet.
A győri Páva utcában (a Zöld utca felőli oldalon) lakók sem vitatják, hogy az állami finanszírozásban rövidesen befejeződő nagyberuházásra, a 81-es főút új szakaszára – úttal, felüljáróval, csomóponttal – nagy szüksége van a városnak, vagyis kell is, jó is.

Ha így kezelik a lakókat...

Bajuk „csupán" az, hogy az engedélyezési időszakban kifelejtették őket, csak pótlólagosan tudtak fellebbezni, majd az elutasítás után bírósághoz fordulni. Miután a fellebbezési illeték kiszabásakor a teljes beruházás értékét s nem csak a kifogásolt Zöld utcai szakaszt vették figyelembe, a lakók úgy gondolták: az lenne jogszerű, ha a peres eljárás idejére állna az építés. Igazából persze nem ezt akarják, de hát ha őket így kezelik...

Nem indokolt a módosítás

Időközben (tegnap reggel) megkaptuk a Nemzeti Autópálya Zrt. válaszát Béni Gyöngyi kommunikációs vezetőtől. Ezt az alábbiakban teljes terjedelemben közöljük:

„ A 81. sz. főút Győr új bevezetőszakasz I. üteme 2003-ban valósult meg. Ezzel párhuzamosan készítette elő a Győr-Moson-Sopron Megyei Állami Közútkezelő Kht. a NA Rt. megbízása alapján a 81. sz. főút bevezetőszakasz II. ütemének (a József Attila úti körforgalom és az Ipar utca közötti szakasz) megvalósítását. Az építési engedély kiadása 2002 októberében megtörtént, melyről néhány Páva utcai lakót pótlólagosan értesített ki a Győr-Moson-Sopron Megyei Közlekedési Felügyelet.

A kiértesítést követően Legler Csaba és társai, Páva utcai lakók fellebbezést nyújtottak be a Közlekedési Főfelügyelethez, mely szerint a beruházás megvalósítását nem vitatták, de kifogásolták a Zöld utcai csatlakozó ágon tervezett Épfu-telep-kijárat létesítését. A Közlekedési Főfelügyelet 2005. augusztus 23-án kiadott II. fokú határozatában a Győr-Moson-Sopron Megyei Közlekedési Felügyelet I. fokú határozatát – az Épfu-kijárat tervezett megvalósítása tekintetében – helybenhagyta, a fellebbezést elutasította.

Ez azt jelenti, hogy a főhatóság nem talált semmi olyan, építési előírást sértő körülményt, mely a módosítást indokolná.
Fellebbezők ezt nem fogadták el, és közigazgatási pert indítottak a Közlekedési Főfelügyelet ellen. A per jelenleg is folyamatban van. A Közlekedési Főfelügyelet a kiadott építési engedélyt a perre tekintettel sem függesztette fel, az építés ennek alapján folytatódik.

Fontos megjegyezni, hogy a kifogásolt Épfu-kapu nincs megnyitva. A probléma rendezése érdekében a beruházás mérnöke, az Utiber Kft. az érintettekkel több sikertelen egyeztetést folytatott le. A NA Zrt. az Épfu-kijárat tekintetében a bíróság döntése szerint fog eljárni, azonban ez a folyamat a beruházás egészét, e Győr város életében nagyon fontos beruházás megvalósítását nem hátráltathatja."

A kapu mégis nyitva

Kiegészítésül megjegyezzük, hivatalosan vagy sem, de a Zöld utca felőli Épfu-kapu létezik, s a környék lakói szerint azt használják is tehergépjárművek. A Zöld utcában az új út már eleve így épült, távolabb az Épfu-kerítéstől, rákanyarodási lehetőséget biztosítva. Viszont közelebb a Páva utcai kertekhez, ellehetetlenítve az ott eredetileg meglévő kapukon a közlekedést, súlyos károkat okozva működő vállalkozásoknak. Másként is történhetett volna, ha a lakókat az előkészítés időszakában, jog szerint megkérdezik. A bírósági eljárás még folytatódik.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jogsértően épül a 81-es főút?

A 81-es főút (Fehérvári út) győri második szakaszának építésére – a Nemzeti Autópálya Zrt. finanszírozásában – 2002 októberében adták ki a jogerős építési engedélyt. A kétmilliárdos nagyságrendű állami beruházás, amelyet másfél hónap múlva adnak át, jogsértően épül, állítja dokumentumokkal alátámasztva olvasónk. Az érintett Páva utcai lakókat kifelejtették az engedélyezési eljárásból. Tovább olvasom