Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 24°C Még több cikk.

Jobbik: komoly problémák vannak a győri közlekedésben

"2014-es önkormányzati programunkban már korábban jeleztük, hogy komoly fejlesztésekre és átalakításokra van szükség Győr infrastruktúrájában és azon belül főként a közlekedésben" - mondta Takács Krisztián.
2014-es önkormányzati programunkban már korábban jeleztük, hogy komoly fejlesztésekre és átalakításokra van szükség Győr infrastruktúrájában és azon belül főként a közlekedésben.

Ezt az elmúlt hét tökéletesen igazolta. Soha nem látott zsúfoltság, dugók, rengeteg baleset és a közlekedési jelzőrendszerek összeomlása mutatta, hogy a város közlekedési rendszere teljesítőképessége határára jutott.

Az egyik legnagyobb probléma a hatalmas kamion- és személyforgalom, amely kezeletlenül zúdul a településre észak felől, s a város kellős közepén oszlik el különböző irányokban. Súlyosbítja a helyzetet, hogy ezen a nyomvonalon kapcsolódik be a Bácsa felől érkező ingázók tömege is.

A keleti elkerülő megépítésének első ütemét azonban mégsem itt kezdik, ahol a legnagyobb szükség van rá, hanem a 81-es főút felől, ahol már van egy ilyen célú szakasz.

Sajnos úgy tűnik, hogy Révfalu és az érintett városrészek problémájára még nagyon hosszú ideig nem lesz megoldás, pedig már az 1930-as évek óta létezik az a terv, mely egy Mosoni-Dunán átívelő hidat szorgalmaz az Ipar utca és az 1-es főút csomópontjából Bácsa irányában, amely képes lenne hatékonyan mentesíteni Révfalut, a Széchenyi-hidat és az Árkád előtti csomópontot, megkönnyítve több településrész lakónak közlekedését is.

Győrben a kör és sugárutak megfelelően összehangolt rendszere egyszerűen hiányzik, s a problémáink alapvetően ebből eredeztethetőek. Nem készült átfogó, hosszú távon a város szükségleteit és fejlődésének irányát alapul vevő stratégia a közlekedés alakítására.

Az Ipar utcai híd a legkézenfekvőbb megoldásként kínálkozik évtizedek óta. Sajnos azonban úgy tűnik, hogy sem a baloldalnak, sem pedig a jelenlegi városvezetésnek nem áll szándékában érdemben foglalkozni a témával, hiszen nagyon jól tudják, hogy ezzel nem lehet rövidtávon politikai sikereket elérni – számukra ez nem rentábilis.

A Jobbik győri programjának ezzel szemben egyik meghatározó eleme, hogy az évtizedek óta szükséges hosszú távú közlekedési koncepció elsősorban szakemberek és természetesen a helyi lakosság bevonásával végre megszülessen.

Nem látszatberuházásokat akarunk, mint a mostani múltromboló vagy az előttük csak az enyészetet tápláló városvezetések, hanem valós megoldást kínálunk minden győrinek, hiszen egyre többen használnak autót a mindennapi teendők elintézésre, s ehhez egy működő, átlátható és átjárható sugár- és körúthálózat szükséges.

Takács Krisztián a Jobbik polgármesterjelöltje, Kovács László a 03.(Belváros, Révfalu) körzet képviselőjelöltje
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kidőlt egy ház oldalfala Kunszigeten

Az épület öt lakóját az önkormányzat szállásolja el. Tovább olvasom