Kisalföld logö

2018. 01. 18. csütörtök - Piroska 0°C | 6°C Még több cikk.

Jobbik és Arrabona Városvédők: műemléki védelmet kértek a Duna-bástyának

Nemhogy megőrizni, hanem visszaépíteni kellene a Dunakapu téri ásatáson megtalált reneszánsz kori erőd maradványait – közölte a Jobbik és az Arrabona Városvédő Egyesület.

Magyar Zoltán országgyűlési képviselő pénteki sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: nem fogadják el, hogy az önkormányzat betemesse a feltárt értékes műemlékeket, miként azt sem, hogy a területen mélygarázs épüljön.

Szigeti Ferenc építészmérnök, a civil szervezet tagja bejelentette: a Kulturális Örökségvédelmi Hivatalnál kezdeményezte a Bástya u. 4. és 6. számú épület, valamint a Dunakapu tér (a Duna-bástya építménye) műemléki védelmét.

"A terület felújítását a történeti belváros hangulatával, építészeti megjelenésével összhangban tudjuk elképzelni. Nem üvegtetős megoldással kell bemutatni néhány téglát, hanem teljes rekonstrukcióval élni" – jelentette ki a szakember.

Olvasóink írták

45 hozzászólás
  • 45. Tündenéne 2011. szeptember 21. 08:05
    „Ez viszont érdekelne, Szúnyog, mert nekem meg sajnos ellenkező oldalról vannak állítólagos információim :(”
  • 44. révfaluiszúnyog 2011. szeptember 20. 17:00
    „A mélygarázsból már nem lesz semmi. Legalábbis a Dunakapun biztosan nem. Pontos információim vannak erről.”
  • 43. Tündenéne 2011. szeptember 19. 13:51
    „A Jókai parkolóház kereken 800 méterre van a Dunakapu tértől (google térkép)
    Egyébként az Árkád 950 méterre van, ez aztán a gyaloglótúra!

    Amikor a piacot az Árkád mögé költöztették, rengetegszer hangzott el, hogy simán oda lehet sétálni, hát akkor most visszafelé is lehet nyugodtan :)

    Mi, ott élők, tisztában vagyunk azzal, hogy el lehet költözni, ezt is sokszor a fejünhöz vágják ám! De azt is elmondanám, hogy be is lehet ám költözni :) jó ott lakni, én szeretem. Csakhogy én nem a mélygarázs miatt lakom ott, és nem is a piac miatt és nem is az Árkád miatt, hanem mert ott találtam lakást :)
    Korábban a Tihanyi Árpád úton volt szerencsém hosszú ideig vendégeskedni, gondolhatja nasi12, hogy volt részem a szellős, világos lakótelep élményeiben... elég is volt egy életre. Az a por, zaj, forgalom... És most itt is? :(”
  • 42. nasi12 2011. szeptember 19. 13:24
    „Szerintem az említett parkolóházakkal az a gond, hogy sajnos nem oda építették őket, ahol az autós társadalom meg szeretne állni.
    - - - -
    Értem én, hogy a belvárosban élők szeretnék kisajátítani maguknak a város, eme nevezetes területét, de ki kell, hogy ábrándítsam őket, az után a terület után országunk lakossága, sőt egész Európa lakossága is érdeklődik, ezért úgy kell azt rendbe tenni, hogy a turisták kényelmesen meg tudják közelíteni, ha kell buszokkal, ha kell autókkal, és ne kelljen gyalogló túrát szervezni, hogy a helyszínre jussanak.
    Remélem, akik ott élnek, szolidaritásból majd tartózkodnak a mélygarázs használatától, és átengedve azt a turistáknak, inkább az Árkádot veszik igénybe, hiszen ahogy ajánlották, az a pár perc séta nekik sem fog ártani.
    Azt csak halkan jegyzem meg, hogy nem kötelező a belvárosban nyomorogni, nagyon szép szellős, világos lakótelepeink, és egészséges, kertes családi házas területeink vannak városunk más területein.
    Azt a sufnit, amire 20. T_McVay_01 2011.09.16. 21:59 hivatkozik a fotóval, valóban már régen le kellett volna bontani!
    Na az aztán tényleg tönkre teszi az egész városképet.”
  • 41. Tündenéne 2011. szeptember 19. 13:13
    „40. pancser

    De az isten szerelmére, akkor azt a maradék két parkolóházat meg minek építették? Dísznek? Ott is biztos szükség volt a parkolóhelyekre, mégis üresen állnak...???
    És pár perc gyaloglás nem számít, higgye el. Aki a szomszédba is autóval akar menni, az eddig sem jött a belvárosba vásárolni, ugyanis eddig se nagyon lehetett sokkal közelebb leparkolni. A rakparti helyek már reggel 9-ig elkeltek, márpedig nem a belvárosban vásárolni szándékozókkal, hanem a munkába jövőkkel, olyanokkal, akik nem egy esetben pl. a Szent István út környékén, van még arrébb dolgoznak, de nincs ingyenes parkolási lehetőség a közelben.
    A belvárosi kisboltok előtt - ismétlem - eddig sem lehetett parkolni. Ha ezután sem lehet, attól sem rosszabb, sem jobb nem lesz az üzletek forgalma. Ha viszont lesz egy szép környezet, AMIN KERESZTÜL, sétálva, nyugodtan el lehet jutni az üzletekhez, akkor inkább lesz kedve az embereknek nem csak berohanni, venni ezt-azt, aztán hazarohanni, hanem talán egy kis időt is eltölt nyugiban, iszik egy kávét, közben a gyerekei is biztonságban futkározhatnak a téren (parkban, vagy ami lesz belőle), nem kell attól tartani, hogy a be/kimenő forgalom, a Dunakapu tér környéki őrült autósok elcsapják őket egy óvatlan pillanatban...
    De ha Ön mindenáron autózni akar, költözzön ide, igényeljen lakossági behajtókártyát (biztos lesz ilyen is), és hajrá! :)”
  • 40. pancser 2011. szeptember 19. 11:48
    „38! "DON" Ha nem értesz, olvasgasd magadat és rájössz!
    "Tündérnéne"! Nem véletlenúl építenek parkolót oda, ahova emberek járnak, persze mondatnánk azt is, hogy pár perc gyaloglás nem számít. De nem mondják, mert az üzlet megsínylené. Aki a belváros népszerűségét szeretné emelni annak is így kéne gondolkodnia!”
  • 39. Tündenéne 2011. szeptember 19. 08:12
    „Pancser, mint írtam, nem csak az Árkádból, hanem a Jókai parkolóházból is pár perc alatt oda lehet érni a Dunakapu tér környékére... De hát nem akarásnak...
    (Plautust én is ismerem, köszönöm.)”
  • 38. DON 2011. szeptember 19. 07:35
    „Pancser! Nem értem, mit mondasz...”
  • 37. pancser 2011. szeptember 19. 00:42
    „DON! ..... Tudják például, hogy hogyan lesz az elvetett régi magból új búza és nem kerülgetik a rothadtat és nem mutogatják a turistáknak, viszont büszkék az új vetésre. Kár, hogy már messze kerültél a paraszt ősöktől, mert ugye egykor valamikor mindenki őse a földet túrta, hacsak nem Tuhutum törzsfőnök egyeneságú leszármazottja vagy.
    Azt is tudnod kéne, hogy nincsen olyan mértékegység hacsak ki nem találod (kilodon, decidon, stb) amivel merni lehetne a városok főtereit. Aki a saját városa gyönyörű, újjáépített létesítményeit alábbvalónak véli másokénál attól joggal kérdezik: győri polgár vagy, mert úgy tűnik az általad földművesnek tisztelt emberek inkább azok!
    Az Audi? Szóval .......... igen ehhez nem kell komment. <moderálva..>”
  • 36. révfaluiszúnyog 2011. szeptember 18. 21:23
    „Egyetértek Don! A színház épülete egy rettenet, és a helyén, illetve a mögötte elpusztított régi Győrre már csak az öregek emlékezhetnek. Érdekes és elgondolkodtató, hogy amíg a megmaradt városrészekről számos régi fényképünk van, addig a Színház helyén elbontott épületekről és a színház - Batthyány tér közötti területről, ahol ma a tízemeletesek ótvarkodnak, semmi sem maradt fenn, mintha szándékosan tüntették volna el ezeket a fényképeket láthatalan kezek. Ha jól tudom, a színház helyén állt egykor a Fehérvári kapu, ami alatt ugyanúgy kazamaták húzódtak, és a síugrósánc építésekor bányászoknak kellett felrobbantani a reneszánsz győri erőd déli részét. Szerintem ma a BoBoSo Zrt. ezt ugyanúgy megtenné a Dunakapuval, ugyanis kulturáltáságuk, műveltségük miatt többre nem futja. És erre -ahogy mondani szokás- még rá is isznak jókora adag harácsolási vágy formájában. Az egykori kdnp-és alpolgármester legnagyobb szégyene, hogy nem ismeri az Írás azon passzusát, amely arról szól, hogy semmit sem vihetünk magunkkal erről az árnyékvilágról. Talán e tudatlansága okán (is) lett fideszes.”
  • 35. egy_győri 2011. szeptember 18. 20:45
    „NINCS IS GYŐRBEN BÁSTYA U. 4. ÉS BÁSTYA U. 6.!!!!
    A Dunakapu tér 4. és 6-ra tetszett gondolni talán az újságíró, vagy az építész??? Nem mindegy. Az előbbieket (mivel nem is állnak már), nem is lehet védeni... az utóbbiakról sem két perc alatt dönt a miniszter (ő írja alá a védési rendeletet)...
    A teljes rekonstrukcióhoz meg egy kérdés: akarunk mi látni 4-6 méter magas falakat a vízpart meg a révfalusi oldal helyett, mondjuk a Matróz elől? A teljes rekonstrukció nem jó ötlet,ez a véleményem, még ha megköveztek is érte :)))”
  • 34. DON 2011. szeptember 18. 18:48
    „Nemrég Szegeden jártam.
    A várost egy hatalmas árvíz pusztította el a XIX. század végén. A szegedi vár tégláiból építették újjá, ezért nem láthatjuk azt a csodálatos építményt, ami a törököknek is sok gondot okozott. De a városnak gyönyörű színháza van. Győrben nem indokolta semmi, hogy elbontsák a régi kőszínházat a Kioszkkal szemben, de az utóbbit is meg lehetett volna menteni. Soha nem szerettem ezt a monstrumot, ami nálunk ad otthont a színháznak.”
  • 33. révfaluiszúnyog 2011. szeptember 18. 18:11
    „32! Győrnek volt gyönyörű kis kőszínháza, az egykori Kioszkkal szemben. Ott még a Blaha néni is játszott. A mai igényeket és anyagi lehetőségeket figyelembe véve bőven elegendő lenne a városnak, és messze olcsóbb! Csak hát azt is kellett bontani, mert akkor is voltak pénzügyi érdekeltségek...”
  • 32. Alerich 2011. szeptember 18. 13:37
    „Azért ne essünk át a lovon."okádék,förtelmes"színház?Nem szép ,és talán gigantomán,de ma már minden győri képeslapon benne van az első négyben.Mondjuk,hogy "érdekes"!Figyelembe véve a kor építészeti divatját,járhattunk volna rosszabbul is.Egy nagy betonkockán egy kisebb betonkocka?Sajnos eleink elfelejtettek szép kőszínházat építtetni a századforduló "aranykorban",nem úgy,mint sok Győrnél kisebb városban.Azért a Bartók mint városi színház legalább akkora szégyen volt,mint Pesten a Nemzeti évtizedekig ideiglenesen a Hevesi Sándor téren!Az hogy oda építették?Hát én most elgondolkodva nem találok alkalmasabb helyet.És Ti?Hol lett volna jó helyen?Viszont a panelok kitalálóját betonba kellene önteni,szobornak a hülyeség emlékművéhez.Engem még a volt megyeháza zavar,de az nagyon.Egyébkénz a színház előtt,azÁrpád-tömbben,a megyeháza alatt is van mélygarázs,igaz zártkörű.Ha ehhez hozzáadom a két parkolóházat,és megszorzom ~hússzal,nem hiszem hogy Bécs solkkal jobban áll,legfeljebb okosabban használják.
    Ha már autógyárat kell nézni,én a Fiat torinói Lingotto gyárát választanám,ami ~100 éve épült,5 emelet magas,és egy döntöttkanyaros ovál tesztpálya van a tetején!Na ,az valami!”
  • 31. DON 2011. szeptember 18. 11:38
    „Még as színházhoz annyit, hogy egyszer másszon fel a Püspökvár tornyába, nézzen szét a város felett, s meglátja, milyen csodálatos képet ad, a székesegyház tornyai között a sísánc és a panelok látványa. De ha már ott van, nézzen a volt elevátorház felé, lássa meg, mit műveltek nagyjaink, aztán lassan forduljon körbe, s bizony, ha nem sírja el magát a látványtól, akkor húzzon gyorsan vissza a kerti budiba a pravdája mellé...”
  • 30. DON 2011. szeptember 18. 11:35
    „Kedves pancser!
    Elhiszem én, hogy ..... tetszik az audi, mert az bizonyosan nagyobb, mint a kerti deszkabudi, s kulturális ingerküszöbük oktatásai hiányosságaikat tekintve mindenképpen alacsonyabb, mint egy iskolázott emberé. A kétes értékkel bíró nemzeti színházunkat pedig bizonyosan csak a vicc kedvéért hozta fel ellenpéldának. Látta minek a helyére épület az föl? Látta esetleg azokat a kis utcákat, amelyek helyére a Teleki utcai panelokat felhúzták? A belváros nem parkolóhely, nem attól fog életre serkenni, mert minden hülye odaparkol. Azért fog élettel megtelni, mert az idelátogatók -akik nem az audira kíváncsiak, mert ahonnan jöttek ott is olyan .... tervezik a várost, mint a mi pancser bandánk - kényelmesen, kocsifüsttől, zajtól és zavaró tényezőktől mentesen tudnak elücsörögni egy hangulatos kis vendéglő teraszán, s nem a kínai márvány fogja kisütni a szemüket, hanem egy gyönyörűen helyreállított reneszánsz bástya vet árnyékot naptól gyöngyöző homlokukra. Miért kellene a magyarnak külföldre utaznia ahhoz, hogy szép régi épületeket láthasson, mikor itt van az ölében a történelem? Egyik állat sem szarik a saját asztalára, csak a győri ember. Miért?
    Szombathely üres belvárosáról pedig csak annyit, hogy a különbül felújított főterük ezerszer élhetőbb és teltebb, mint a mi fantasztikus Széchenyi-terünk! Egyszer, amikor épp nem a peremkerületi Tescóban hordja raklapszám kifelé az akciós májkrémet, nézzen be oda, érdemes! <moderálva...>”
  • 29. mir 2011. szeptember 18. 09:43
    „"Egyébként Győrben is így van lásd: Nemzeti Színház!"

    Arról a förtelemes sísáncról inkább ne beszéljünk. Meg lehet nézni, hogy milyen épületeket bontottak el ennek az okádéknak a kedvéért. De csak mutogasd az audit mint látványosságot :)

    24.

    Ja szükség van amikor a nádor aluljárónál lévő parkolóház kong az ürességtől a jókai úti is félig üres. Szal nem kell a mélygarázs építsenek máshol. Másról sem szólna mint hogy valakik jól megtömjék a zsebüket.”
  • 28. Sceptic 2011. szeptember 17. 23:05
    „pancser: nem tudom, Ön próbálta-e már, hogy akár a Jókai, akár a Révai parkolóházban hagyva az autót érje el belvárosi célját. Én igen. A Belváros bármely része elérhető tíz percen belül. Az Árkád parkolójából ugyanígy. Gyakorlati tapasztalataim alapján mondom, hogy a parkolóházakban soha, még az ingyenes időszakban sem volt teltház. Az ember két jó lábát bizony nem csak az autó pedáljainak kezelésére teremtették...
    Ami meg az Audit illeti: pusztán érdekházasság köti a városhoz. Ha a város nem úgy gazsulál, vagy egy másik város jobban teszi majd ugyanezt bárhol a világon, hát annyi idő sem fog eltelni, míg egy mélygarázs-tervpályázatot kiírnak, és volt Audi, nincs Audi... Az Audi nem a Vagongyár. Az Győré volt, ez meg annyira tartozik Győrhöz, mint egy luxus-lakópark a mellette lévő szegény-szerény településhez. Ezzel kár volt büszkélkedni. Az Ön ismerősei az Audiban a technológiát csodálták, nem a várost. A várost, ami a római idők óta itt áll, talán - avatott bemutató híján - nem állt módjukban megcsodálni.”
  • 27. Hunicum 2011. szeptember 17. 21:30
    „14. pancser!

    Az üres Jókai úti garázs tényleg 2 percre van a Baross úthoz. Talán egyszer próbáld ki, és miattad nem kell egy újabb mélygarázs mert te csak ott szeretnél parkolni. Ennél azért több kell hozzá. Remélem.”
  • 26. apex 2011. szeptember 17. 21:28
    „A Jókai utcai és a Révai utcai parkolóházak még 30 %-os kihasználtsággal sem működnek. Akkor miért van szükség milliárdokért még egy mélygarázsra? Ezt nem bírom megemészteni. Egy-két hete a Kisalföldben olvastam a Révai utcai parkolóház átvételéről 1-2 milliárdért. Erről a botrányról még olvasnék bővebben, nem kellene elsumákolni az ügyet.”
45 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fegyverügyintézés új helyen Győrben - fotók

A megyei rendőr-főkapitányság Szent Imre úti, leamortizálódott igazgatásrendészeti irodájának munkatársai ezentúl egy korszerű irodában várják a fegyverekkel kapcsolatos ügyintézésre érkezőket Győrben. Tovább olvasom