Kisalföld logö

2017. 12. 18. hétfő - Auguszta -3°C | 3°C Még több cikk.

Jelzőlámpa helyett körforgalom

A győri Jancsifalu lakó- inak életét megkeseríti a 81-es főút átvezető sza- kasza: nagy a légszeny- nyezettség és a zaj.
Kattintson a képre >> A 81-es főút győri bevezetőszakaszán az utóbbi években nagyon jelentős volt a forgalomnövekedés.
Óriási teherforgalom, zaj, légszennyezettség, repedező házak... A győri Jancsifalu lakóinak életét keseríti a 81-es főút itt átvezető szakasza. Nem hiszik, hogy ne lehetne megoldást találni. A szerkesztőségünkhöz érkező SMS-üzenetek, hozzánk és gyakorlatilag minden „illetékeshez" ismételten küldött levelek tanúsága szerint kifejezetten rosszul érzik magukat a Győr-Jancsifaluban a 81-es főútnak (Fehérvári út) a Szigethy Attila és Mészáros Lőrinc utca közti szakasza mellett élők.

Elviselhetetlennek tartják az óriási forgalmat, a rossz útburkolat miatt is zajosak a teherautók, a rázkódástól repedeznek a házak falai, magas a légszennyezettség, a főúton gyalogosan vagy kerékpárral átkelni kész „bűvészmutatvány". A jancsifaluiak azt kérdezik, miért nem történik már valami a megoldás érdekében. Utánajártunk: történik...

Wimmer József, a megyei állami közútkezelő kht. főmérnöke természetesen ismeri a jancsifaluiak gondját, és számos intézkedés is történt már – ezek az új esztendőben válnak „kézzelfoghatóvá".

Drasztikus növekedés

Tény, hogy a 81-es főút győri bevezetőszakaszán az utóbbi években nagyon jelentős volt a fogalomnövekedés, a nehézgépjárművek aránya is drasztikusan emelkedett. (A városba bevezető többi főúton is.) Építések nélkül, csak városon belüli forgalomtereléssel lehetetlen megoldást találni, ráadásul a 81-es főút a 14-es főúttal együtt TIR-útvonal, nemzetközi szerződéssel „megerősítve", s ebbe nem lehet helyi hatáskörben beavatkozni.

Győrben az úgynevezett keleti tehermentesítő út nyomvonala (az ipari parkon keresztül) a 81-es főútról az 1-es főútig elvileg képes lenne forgalmat levenni a Fehérvári útról. Ám az Audi tervezett bővítése mellett a nyomvonalat módosítani kell. A város készülő rendezési tervének jóváhagyásáig a keleti tehermentesítő útnak nincs kijelölt nyomvonala, így részletes tervekkel sem készülhetnek.

Készek a folytatás tervei

Az említettek ismeretében döntött a közlekedési minisztérium 2002 elején a 81-es főút bevezetőszakaszának két ütemben, új nyomvonalon történő megépítéséről. Az első szakasz a Tatai úti körforgalmi csomópontig, nagyrészt lakott területen kívül már tavaly elkészült. Ennek folytatása lesz a második szakasz az Ipar utcai, Szigethy Attila úti csomópontig új nyomvonalon, a vasútvonalat külön szintben keresztezve. Az építési szerződést idén november elején írták alá. (A tervekről többször is részletesen tudósítottunk.)

Ezzel az említett második ütemmel párhuzamosan a megyei állami közútkezelő kht. felújíttatja a Fehérvári útnak a Mészáros Lőrinc utcai csomópontig terjedő szakaszát. A közelmúltban elkészített tervet már engedélyeztették is. E szakaszon a beépítés miatt nem lehetséges az út szélesítése. A nagy teherjárművek okozta zaj és rezgés mindenesetre lényegesen csökkenthető az út állapotának javításával, új aszfaltrétegek beépítésével. A forgalmat most akadályozó buszmegállót a Zombor utcai élelmiszerbolt elé kiépítendő öbölbe helyezik át.

Az elkészült tervek szerint a Mészáros Lőrinc utcai csomópontban jelzőlámpás irányítás segítené a forgalom biztonságát. Most kiderült azonban, hogy a Graboplast megszüntette a termelést egyik üzemrészében, így nagyobb helyet kaphat a csomópont, kiépíthetik körforgalmúvá. Megjegyezzük: ezzel a lakók kérése is teljesül, hiszen ők inkább körforgalmat látnának szívesen jelzőlámpák helyett. Az építés során biztonságosabbá teszik a gyalogátkelőhelyeket is. Az említett munkákat a jövő évben végzik el.

Mi a baj a bolttal?

Az előbb szóba került, a Zombor utcánál lévő élelmiszerbolt is „békétlenség" tárgya. Néhányan ugyanis nem veszik jó néven létezését, s hogy a boltot időnként fel kell tölteni áruval. Nem nagy üzlet, így hát az állítással ellentétben nem is járhatnak oda teherautók „tucatjai". A tulajdonos cég ügyvezető igazgatója, Bíró Zoltán nem érti, miért lett valakiknek baja az egyébként régóta ott lévő, csak két éve tulajdonost váltó bolttal – amely egyébként messze környéken az egyetlen élelmiszerüzlet, ha megszűnne, a lakóknak Adyvárosba vagy Gyárvárosba kellene járniuk.

Illetve érti Bíró Zoltán, miért van állandó szekatúrának kitéve, ám, mint mondja, ez valakinek a magánügye, s nem közügy. Idáig minden fórumon, ahol bepanaszolták, sikerrel védte magát: az üzlet minden engedélye, működése szabályos. Saját költségén külön táblát is csináltatott, amelyen arra kéri szállítóit, legyenek tekintettel a lakók nyugalmára, rakodjanak csendesen. Békét szeretne a környék lakóival, mert úgy érzi, hiányolnák, ha megszűnne az élelmiszerbolt...

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nehézkes év végi buszközlekedés

A napokban több vidéki olvasónk is megkeresett bennünket, s arra panaszkodtak, hogy gyakran órákat kell várniuk, mire bejutnak a munkahelyükre vagy onnét haza, mert a buszok ritkábban járnak. Hétköznapokon, szombati menetrend szerint. A munkás- és diákjáratokkal megerősített hétköznapi menetrend január 3- tól visszaáll. Tovább olvasom