Kisalföld logö

2017. 09. 23. szombat - Tekla 9°C | 18°C Még több cikk.

Iskola a vidéki tehetségekért

Mezőörs - Tízéves a Magyar Műhely Általános Művelődési Központ. A megyében egyedülálló intézményben a keresztény értékrendre és a nemzeti hagyományokra épülő, környezettudatos nevelés-oktatás folyik.
Négy felsős osztályban, huszonhat gyerekkel kezdődött a tanítás tíz évvel ezelőtt a mezőörsi Magyar Műhely Általános Művelődési Központban. Ezt követően a gimnázium 2001-ben, az alsó tagozat 2005-ben indult. Így a megyében egyedülálló, alapítvány által fenntartott egységes iskola 6-tól 18 éves korig biztosít tanulási lehetőséget a helybeli és a környékben élő (húsz településről érkeznek) tehetséges diákoknak.

Szabó Tiborné
Szabó Tiborné

– Tanulóink kis létszámú osztályközösségekben, szinte egyedi felkészítéssel tudják képességeiket kibontakoztatni. Iskolánkban a keresztény értékrendre és a nemzeti hagyományokra épülő, a magyarságtudatot erősítő, környezettudatos nevelés-oktatás folyik. Az utóbbi elismeréseként a környezetvédelmi minisztériumtól négy éve elnyertük, tavaly megújítottuk az ökoiskola címet – nyilatkozta lapunknak Szabó Tiborné, az általános iskola igazgatója.

Rehák József
Rehák József

– Fontosnak tartjuk, hogy a középiskola ne nagyüzemként működjön, ahol a tanár megtanítja és számon kéri a tananyagot. Fontos, hogy diákjaink az órákon és azokon kívül is kellő figyelmet kapjanak. Ennek legfőbb biztosítéka az alacsony – átlagosan tizenöt fős – osztálylétszám – hangsúlyozta Rehák József gimnáziumigazgató. – Általános tanterv szerint kiemelt óraszámú angol-, német- és informatikaoktatás folyik intézményünkben. Említést érdemel, hogy a kevésbé népszerű tárgyakból az érettségi-felvételi vizsgára előkészítő fakultáción két-három diák vesz részt, így szinte magántanári odafigyelés jut egy-egy tanulóra. Talán ezzel is magyarázható a több mint kilencvenszázalékos egyetemi-főiskolai felvételi arány.

Rehák József terveikről elmondta: a jövőben angol nyelvi előkészítő évfolyamot indítanak, illetve erősíteni szeretnék a határokon átívelő kapcsolataikat.

A mezőörsi alapítványi iskolában fontos, hogy a diákok az órákon és azokon kívül is kellő figyelmet kapjanak. Fotó: Bertleff András
A mezőörsi alapítványi iskolában fontos, hogy a diákok az órákon és azokon kívül is kellő figyelmet kapjanak. Fotó: Bertleff András

– Általános és középiskolás diákjaink angliai nyelvi táborban vettek részt. Jó kapcsolatot alakítottunk ki az árva gyerekeket nevelő csíkszeredai Csibész Alapítvánnyal is. Tanulóink jártak már náluk és mi is vendégül láttuk őket. Velük töltöttük a karácsonyi lelki napot, március tizenötödikét pedig az észak-komáromi Marianum középiskola diákjaival ünnepeljük.

Az intézmény mindkét igazgatója egyetért abban, hogy tíz év nem nagy idő az általános, nyolc év a középiskola történetében, de ahhoz elég reményt ad, hogy bizakodhassanak abban, az előttük álló évtized legalább olyan sikeres lesz, mint az előző időszak.

Olvasóink írták

27 hozzászólás
12
  • 27. ppet2 2009. február 23. 12:22
    „T.bozobozo!
    Önnek mániája, hogy mindenkiben a polgármestert látja, mindenért őt okolja? Ha kinyitná a szemét és a fülét,nem lenne ilyen lehangoló és borzasztó az ön világa sem, mert bár valószínű,hogy egy faluban élünk,de az biztos, hogy nem egy világban!!!!!!!!!!Érdemes lenne a "csúnya rossz nyelvek" helyett építő, szép gondolatokkal foglalkozni. Bár, ha templomba jár /katolikusba/, ott nem erre kap buzdítást. Ezt is e-mailen küldték nekem expressz, ajánlva, sőt elsőbbségivel. Bármennyire hihetetlen, de van saját szemem,/amit legszívesebben becsuknék,mikor önöket látom/és a saját fejemben saját gondolataim vannak,sőt,indulataim is,és a világon legjobban a hazugságot gyűlölöm. No, pá, minden jót, ennyi vót,ezt magozza ki4”
  • 26. bozobozo 2009. február 13. 12:51
    „Tisztelt ppet2!
    Mezőörs a polgármestere miatt szégyenkezhet, más miatt nem kell.
    Hol van még egy falu, ahol azon mesterkedik az "elöljáró", hogy tönkretegyen egy olyan kezdeményezést, egyrészt amihez semmi köze, másrészt, amit egyébként értékes?
    Hol van még egy olyan polgármester, aki arról híres, hogy verekszik, a rossznyelvek csúnya rágalma szerint pedig esetleg megveret másokat.

    Mit tett a polgármester 2006 óta?
    A saját vagyonát gyarapította, mást semmit.
    Talán a sokféle néven (pl ppet2) is azért aggódik, mert szeretne hozzájutni az alapítvány épületéhez?
    Biztosan úgy gondolja, hogy a templomokból is egész jó gabonatárolót lehetne kialakítani, csak ahhoz talán kissé vizesek, így reméljük azokra nem feni a fogát.
    Egyébként, ha nem jár az önkormányzat udvarában, akkor hogyan tájékozódott arról, hogy hova járnak mezőörsi gyerekek iskolába? Bizonyára e-mailen kérdezte meg a hivatalt, hogy pontos információja legyen. Bár én nem vagyok abban biztos, hogy ez ilyen pontos.
    Egyébként pedig ne szégyellje magát, nem dőljön be Bogárdi "falujótevője" Zoltánnak. Inkább gondolkodjon.”
  • 25. ppet2 2009. február 13. 11:47
    „T. Bozobozo!
    Nem járok az önkormányzat udvarában,semmi dolgom ott.Ön viszont biztosan jobban látja. A fő utcáról viszont jól látszik a beázás az alapítvány hátulján. Sajnos,mezőörsi vagyok, az ilyenek miatt, mint maga
    sok helyen szégyenkezhetek is. Mit gondol, a maguk "áldásos" munkájának lesz ekkora eredménye?”
  • 24. bozobozo 2009. február 13. 00:31
    „Tisztelt ppet2!
    Igaza van, rá férne egy kis felújítás csak tudja az a sok gyerek, meg jövés menés minden ilyen középületet megvisel egy kicsit. Az átmenő forgalom sem használ neki annyira, de végül is egy-két száz évet kibírt eddig, akkor kibír majd ezután is. Meg elég régen volt már, amikor rendbetették a "tsz-udvart".
    Gyanítom, hogy ön nem mezőörsi, hanem csak a busz ablakából látta az épületet, mert egyébként nem ez lenne a legnagyobb problémája a faluképpel.
    Figyelmébe ajánlom az önkormányzat udvarát, sajnos ez annyira nem látszik a busz ablakából, de állítólag nagyon tiszta. Ez a polgármester három éves küzdelmének az egyik diadala.”
  • 23. ppet2 2009. február 12. 17:08
    „T.bozobozo!
    Ön biztosan nem mezőörsi, mert ha itt lakna, látná, hogyan vedlik a szépen felújított épület!Ha meg nem mezőörsi? Söpörjön a saját háza előtt!”
  • 22. gondolkodó 2009. február 02. 11:09
    „Tisztelt bozobozo!

    Igazat adok Önnek abban, hogy nagy eredmény az alapítvány. Csupán arra kérném Önt és képviselőiket, hogy ne akarjanak más intézményeket ellehetetleníteni, megszüntetni a faluban. Mert ezt Önök és képviselőik kezdték el. Pontosan 10 éve. Miért akarnak meglévő munkahelyeket beszüntetni, amikor az alapítvány sem képes már újakat teremteni?!”
  • 21. bozobozo 2009. február 02. 10:20
    „Elnézést kérek "gondolkodó"-tól és Edtől. Most már zavarban vagyok, nem tudom, melyikük a polgármester, hacsak nem mindegyik.
    Nem tudom, hogy ki indította a nagy P betűs polgármestert, szerintem ő független egyházaktól, pártoktól, mindenkitől, sőt még a falutól is, néha még talán önmagától is. Nem tudom, hogy a "dokumentumai" mit bizonyítanak és mit nem. Mindenesetre mindenki eldöntheti és eldönti, hogy ki mit tesz a faluért és ellene. Mindenkinek joga azt gondolni, hogy nagy eredmény az, hogy nem dobálják el a szemetet a polgármesteri hivatal udvarán és mindenkinek joga van azt gondolni, hogy a nagy eredmény a falu közepén éppen összedőlni készülő épületet felújító, értéket, munkahelyet teremtőegyébként tíz éve működő térségi intézmény a nagy eredmény.”
  • 20. gondolkodó 2009. február 01. 18:53
    „Tisztelt bozobozo!

    Ha Ön engem Polgármesternek hív, akkor ismét ki kell ábrándítanom mert nem vagyok az.
    Akkor hívjam én Önt: Sarkadi Úrnak vagy Zsédely Úrnak, Igazgató asszonynak, esetleg Plébános Úrnak????

    Ön csak egyet hangoztat. Az erőszakot, megfélemlítést. A valódi problémák megoldásra tett felvetések mellett viszont elsiklik és kitér a válaszadás alól.

    Javaslom, hogy Önök is változtassanak a hozzáállásukon. Eddig még csak a Polgármester által feltett dokumentumokat tudtam olvasni, itt a kisalföldi hozzászólásokban (lásd a régebbi cikkek, blog).

    Önöktól csak erőszakra tett utalásokat lehet olvasni, ami mögé megpróbálnak elbújni, hiszen érdemi javaslataik és hozzászólásaik már nincsenek. Ezt a lovat próbálják megülni. Sajnos fordítva ülnek a lovon.

    Személyes ellentéteik a Polgármesterrel nem a falu javát szolgálják! Emlékeztetném, hogy a Polgármestert éppen Önök indították. Mi történt, hogy megváltozott az Ő véleménye? Valószinű, hogy Önök ezt sérelmezik, és viselkedésükkel megpróbálják rákenni a felelősséget.

    Ha jól tudom a Polgármester még nem próbált a falu ellen tenni! De Önök igen!”
  • 19. Ed 2009. február 01. 18:47
    „Bozobozo!
    Azt gondolod, ha elég sokszor mondasz dolgokat, azok úgy is lesznek. Hát mondogasd csak. Azon a szemüvegen keresztül, amin te látsz, van 4 tökéletes képviselő, egy tökéletes alapítványi iskolával, benne tökéletes vezetéssel.Csak nekem másik szemüvegem van.Az életben nem veszem fel a tiédet, mert mint mondtam nem fogtok megvezetni.A cikkek a Kisalföldben csak egyoldalúak.A ti szemüvegeteken keresztül akarnak látni.Pedig a tények nem hazudnak.Jó lenne, ha a tényeket írnák meg, nem ezt a vakítást!!!”
  • 18. bozobozo 2009. február 01. 17:11
    „Tiszelt Polgármester Úr!
    Bármit szeretne a képviselőktől, velük kellene megbeszélni, de mivel nem szereti senki, ha pocskondiázzák, rágalmazzák, átverik, megverik, vagy megveretik őket, ez nem lesz túl könnyű, változtatni, változni kellene, meg kellene próbálni, sok sikert.”
  • 17. gondolkodó 2009. február 01. 12:05
    „Tisztelt bozobozo!

    "15. bozobozo 2009.01.31. 20:13
    Kedves Ed,
    azt a négy embert is a falu választotta, úgyhogy esetleg meg kéne próbálni együttműködni velük is, merthogy a polgármester nem főnöke a képviselőknek és el kéne fogadni, hogy a falu része minden képviselő, azoknak minden választója, katolikusok, reformátusok és templomba nem járók, és focisták és gyerekek meg öregek, mindenki stb."

    Az Önkormányzati üléseken, ha részt venne akkor tudná a következőket:
    - az együttműködést pont az Ön által favorizált képviselők akadályozzák meg. Fontos és érdemi döntések elől elmenekülnek (nem vesznek részt az űlésen, látványosan kivonulnak). Teszik mindezt azért mert nem tudnak kompromisszumot kötni. Kizárólag csak a saját érdekeiket érintő javaslataikat lennének hajlandók elfogadni.
    Utána összegyülnek (valaki irányításával) és kitalálják, miként kommunikálják tettüket és kire kenjék mint bűnbak az egész történetet. Másban keresik a hibát nem pedig Önmagukban. Hiszen ŐK tökéletesek! ?????
    Mi lenne ha Ők is egyszer megpróbálnának együttműködni????? Biztos nem itt tartanánk.

    Valóban a falu választotta meg a képviselőket. De nem ezért, amit csinálnak. A folyamaots hangulatkeltés, a kedélyek borzolása nem tesz jót senkinek. A működésképtelenségüket pedig be kéne látni. Kivétel nélkül mind a 8 képviselőre értem!) Mondjanak le és írjanak ki új választásokat. Ezt már többen is rég javasoljuk. Talán alakulhatna egy új működő képes testület, mely mindenki javaát szolgálná.

    Az eltetl években több képvisleő is jelezte, hogy lemondana mandátumáról. Kérem, ha nincs mitőt tartania az Ön által képviselt személyeknek, akkor beszélje rá Őket egy új megmérettetésre. Mert testületi űlésen ezt határozottan elutasították.
    Akkor még is ki nem akar együttműködni????”
  • 16. bozobozo 2009. január 31. 20:22
    „Na, még annyi, hogy a vegetálás arra vonatkozik, amiért az önkormányzat felel, egyébként szépül, épül (lásd a 6. hozzászólást).”
  • 15. bozobozo 2009. január 31. 20:13
    „Kedves Ed,
    azt a négy embert is a falu választotta, úgyhogy esetleg meg kéne próbálni együttműködni velük is, merthogy a polgármester nem főnöke a képviselőknek és el kéne fogadni, hogy a falu része minden képviselő, azoknak minden választója, katolikusok, reformátusok és templomba nem járók, és focisták és gyerekek meg öregek, mindenki stb.”
  • 14. Ed 2009. január 31. 09:57
    „Azt, hogy vegetál a falu, aláírom. Miért? Mert 4 képviselő hátrafelé igyekszik. 4 erre , 4 arra, még a vegetálás is csoda!Mit tudnál kezdeni ilyen képviselő testülettel drága barátom?”
  • 13. bozobozo 2009. január 31. 09:27
    „Kedves Ed,
    nem böki semmi a szemem, főleg az nem, ha fiatalokkal foglalkoznak, mert így legalább hozzájárulnak valami minimális szinten ahhoz, hogy legyen valami megtartó ereje a falunak.
    Az "eredmények" szenzációsak, egy-két szóval is le lehetne írni: vegetál a falu. Ez óriási. Tiszta az udvar, ezt is beírják majd Mezőörs történetébe.”
  • 12. Ed 2009. január 30. 21:09
    „Drága bozobozo.
    Mondjuk megtartotta az iskolát, amit Ti még most is be akartok záratni. (Nem véletlenül érdeklődsz a létszámok után) Még van óvoda és orvos, védőnő,meg fogászat.Rendőr,aki a faluban lakik,angol az óvodában, ami most lett felújítva. Tiszta az önkormányzat udvara, meg lehet nézni.Van klub a fiataloknak, talán ez is böki a szemed.És tudod sok mindent akart még, ami 4 ember toporgása, visszafelé araszolgatása miatt nem történhetett meg.Ja és mondjuk a tiszteletdíját nem veszi fel, mint egyesek, akik egyik zsebükből a másikba pakolják.Abból mondjuk mellékhelyiség lett a házasságkötőben, hogy mondjuk ilyen színvonalas előadások legyenek, mint ma, mikor ingyen nézhetted volna Berecz Andrást.Persze, ha eljöttél volna...a pór nép közé.”
  • 11. bozobozo 2009. január 30. 18:31
    „T. Fülemüle,
    ebből a 10 hozzászólásból és ebből a néhány évből sem tudom, hogy mit tett a Polgármester Úr a faluért, legalább egy-két dolgot szívesen ovasnék itt.”
  • 10. ppet2 2009. január 30. 15:43
    „T. Omnium!
    Mezőörsről nem jár más településre általános iskolás diák.”
  • 9. fülemüle 2009. január 30. 15:12
    „Kedves Omnium!

    Mivel valóban alapítványi iskoláról van szó, teljesen függetlennek kellene lennie az önkormányzattól. Akkor kérdezem a 4 képviselő miért az alapítványi iskola ügyeivel foglalkozik? Miért nem azzal törődik, hogy a falu előbbre tudjon jutni! Ők csak azt fújják: A polgármester nem tesz semmit! Ha ők is csak ennyi ,,semmit" tennének, már nem itt tartanánk.
    Teljesen egyetértek Ed gondolatával, szerintem is ideje lenne egy olyan cikket írni, ami a teljes igazságot tartalmazza.”
  • 8. omnium 2009. január 30. 14:33
    „Kedves Ed, gondolkodo és mindenki!
    Egy apróság: ez egy alapítványi iskola, oda nem muszáj járni, oda csak lehet, akinek nem tetszik annak nem kell ide jönni, de úgy látszik mégiscsak jönnek.
    Csak érdeklődnék, hogy pl. a mezőörsi önkormányzati iskolával mi a helyzet, hány gyerek van, aki mondjuk nem az alapítványiba, hanem másik településre, pl. Győrbe jár?
    Ha az annyira tökéletes, akkor nem kell aggódnia az önkormányzatnak.”
27 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Termést nevelni, bármilyen

Győr - A Genius Apáczai Diploma díj arany fokozatát vehette át a napokban dr. Ceglédiné Nagy… Tovább olvasom