Kisalföld logö

2017. 03. 28. kedd - Gedeon, Johanna 2°C | 18°C Még több cikk.

Intercity vonatok Szabadhegyen?

Úgy tűnik, komoly elképzelései vannak a MÁV-nak a Győr-Szabadhegyen áthúzódó vasúti pályával, amely nemzetközi szerepet kap. A várost váratlanul érte az erről szóló előzetes tájékoztatás.
A napokban tartott győri önkormányzati városszemlén hangzott el a helyszínen: a MÁV-nak komoly tervei vannak a szabadhegyi állomással, illetve az itt áthúzódó vasútvonallal. Eredics Imre alpolgármester megjegyezte, a város a vasúttársaságtól csak egy szűkszavú előzetes tájékoztatást kapott – ez azonban alaposan felforgatja a megyeszékhely közlekedésfejlesztési koncepcióját.

Nemzetközi jelentőségű

Amit tudni lehet (s mi sem találtunk egyelőre illetékest, aki részletesebb információt adott volna), az az, hogy a szóban forgó vasútvonalat a MÁV villamosítja – és ez a munka egy év múlva, 2004 szeptemberében meg is kezdődik.

Ezután a Győr–Pápa–Celldömölk vonalon jelentős forgalomnövekedés várható. Egyrészt a korszerűsítés után nem Csorna, hanem Szabadhegy felől közlekednek Szombathelyre az intercity járatok. Nagy növekedés várható a nemzetközi tranzit-teherforgalomban is Szabadhegyen át Komárom és a szlovén határon lévő Hodos között. Hogy valóban milyen forgalom várható a vasúton Szabadhegynél, azt egyelőre senki nem képes megmondani.

Mekkora forgalom?

Azt viszont meg tudja mondani a város alpolgármestere, hogy a szóban forgó részen például reggel 7–8 óra között 12 menetrend szerinti vonat megy át, s nem kevés a szintén menetrend szerinti rendezési forgalom sem. A vonatközlekedés idején természetesen a sorompó zárva az állomás mellett és Adyváros és a József Attila-lakótelep között is, „odébb" pedig a Fehérvári úton. Könnyű elképzelni, mi van itt a városi csúcsidőkben.

A helyzet pedig a vasúti forgalom növekedésével csak rosszabb lesz. Ez azt jelenti, Győrnek át kell alakítani közlekedésfejlesztési elképzeléseit. Erről még túl korai lenne bármit konkrétan mondani, hiszen egészen friss a MÁV tájékoztatása. Jezsó György, a polgármesteri hivatal városépítési irodájának vezetője kommentárul lapunknak annyit mondott, sok fejtörést okoz majd ez a vasúti fejlesztés – de végső soron Győr csak nyerhet vele. Egyébként a szabadhegyi vasútállomás melletti sorompónál aligha lehet majd például felüljárót építeni, az inkább csak délebbre, a temető végénél képzelhető el...

Fél kézből tudatták

Győr igazából csak azt sérelmezi, hogy egy küszöbönálló, a várost igencsak érzékenyen érintő fejlesztési tervről a MÁV csak mintegy „fél kézből" tudatja a város.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bőnyön bevált az előjegyzés

Egy éve avatták Bőnyön az egészségházat, melyben a korábbinál jóval tágasabb rendelőben látja el a… Tovább olvasom