Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Intelligens iskola: tanár, diák tanul

Közel 11 millió forintot nyert informatikai fejlesztésre a helyi általános iskola. Az ˝intelligens iskola˝ program keretében hat tantermi, tizennyolc számítógépcsomaggal, új szerverekkel és laptopokkal gazdagodott az intézmény.
Sikerrel szerepelt a rábapatonai önkormányzat a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) ˝intelligens iskola˝ pályázatán. A projektre közel 11 millió forintot nyertek, amiből mostanra megvalósulhatott a tanárnak-diáknak egyaránt motivációt jelentő informatikai fejlesztés.


– A legkorszerűbb technikával büszkélkedhet intézményünk. A mindig örömmel használt interaktív digitális táblához, projektorhoz, a meglévő számítógépekhez a támogatás segítségével – többek között – hat tantermi, tizennyolc iskolai számítógépcsomagot, új szervereket vásároltunk – említette Márkus Gusztáv, a Petőfi Sándor ÁMK általános iskolájának igazgatója. – Az eszközbeszerzéseken túl pedagógusaink használati felkészítéseken vesznek részt, hogy minél hatékonyabban tudják alkalmazni az új informatikai eszközöket. Nagyon megéri, hiszen a kollégák otthoni sokrétű felkészülését, a tanulókkal való kommunikálás gyors és gördülékeny módját kínálják ezek a berendezések.

A rábapatonai pedagógusok ismét iskolapadba ültek, hogy minél hatékonyabban elsajátítsák az új informatikai eszközök használatát. Fotó: Krizsán Csaba
A rábapatonai pedagógusok ismét iskolapadba ültek, hogy minél hatékonyabban elsajátítsák az új informatikai eszközök használatát. Fotó: Krizsán Csaba

Az igazgató elmondta: azon túl, hogy motivál a tábla, sokféle lehetőség nyílik például az új anyag feldolgozására, az ismétlésre és a differenciált osztálymunkára is. Az interaktív módszerrel életszerűvé, jól érthetővé és befogadhatóvá válik – többek között – a földrajz, a történelem, a biológia, a fizika és a kémia tárgyak tananyaga.

– Most úgy adódott: a tanárok ismét iskolapadba ültek, hogy elsajátítsák a tábla, a berendezések minél tökéletesebb kezelését. Megéri, hiszen egész más világ tárul fel előttünk, miként a diákjaink előtt is – hangsúlyozta végül Márkus Gusztáv intézményvezető.

Olvasóink írták

  • 7. Sceptic 2010. december 11. 20:36
    „Kösz, Arkh. Én hibáztam, hogy egyáltalán reagáltam erre a kisbetűsre. A jövőben nem fogok, most is csak annyit (stílusazonosan): kapja be neked a fogaskerék, elemér...

    pancser: teljesen jogos a meglátás. Tele a média azzal, hogy a felsőoktatás - legalábbis bizonyos területeken - ontja a felesleget, jó szakemberből meg egyre kevesebb van, és ők tényleg nem a visszabeszélő-táblától :) kapják meg az elvárható szaktudást, sokkal inkább a gyakorlat által...”
  • 6. Arkh 2010. december 11. 07:25
    „Sceptic értelmes, jól megfogalmazott hozzászólásával még növeli a cikk a értékét (értsd: érdemes olvasni a véleményét), és akkor jön egy ilyen "elemér" a stilisztikai és helyesírási hibáival, meg a még hígagyúbb véleményével, és elveszi a kedvemet a hozzászólástól. Szomorú vagyok az "elemérek" miatt, rontják a színvonalat!”
  • 5. pancser 2010. december 10. 23:51
    „El van ez is túlozva. Tömjük a gyereke fejét sok mindennek, de sokszor minek. Nem az interaktív(micsoda bugyuta kifejezés!) tábla hiánya miatt nem tudnak a gyerekek rendesen írni olvasni. A gyerek aki festő lesz, meg aki sofőr, és így tovább mi a f...nak annak projektor meg szerver és így tovább. Inkább tanulja meg a helyes ecsetkezelést, a hidegburkolás mesterének sem kel ez a sok marhaság. Értsük már meg végre nem ez a lényeg!”
  • 4. elemér 2010. december 10. 23:18
    „Nyugodtan otthol maradhatnak, mert a távoktatás az jobban müxik és kifizetöbb. Te meg bekaphatod nékem Ámerikában.”
  • 3. Sceptic 2010. december 10. 21:47
    „Ne oktass te engem, amerikai barátom. Nem távoktatásról beszél a cikk, te meg még nem láttál düledező falusi iskolát, ahol az alapvető karbantartásra sem szánnak pénzt, de a szuperspéci technikát mindenáron telepíteni kell, mert a cimbora zsebét fogja gazdadítani. Csak az a baj, hogy mivel, mint mondtam, nem távoktatásról beszélünk, dermedt kézzel (értsd: sokszor még fűtés sincs rendesen) nehéz az egeret kezelni...”
  • 2. elemér 2010. december 10. 20:54
    „Ha a lyukas tetőn át becsorog a hólé, akkor otthol nyugodtan a pizsamában is tudod a leckét csinállni vagy az elöadást követni. Igy megy ez a elit egyetemeken is. Ne keverd a mosógépet a kompival és a szezont a fazonnal. Tanuld meg hogy kell azt használlni.”
  • 1. Sceptic 2010. december 10. 20:29
    „Érdekes kezdeményezés. A magam részéről csupán a sorrendet illetően vannak fenntartásaim, mert ha a lyukas tetőn át becsorog a hólé a laptopra, akkor baj van. A nagyobb bajom a kezdeményezés nevével van. Én, mint ember, kikérem magamnak, hogy a létem egyik alapvető pillérét jelentő intelligenciám elnevezését iskolai projektekkel, mosógépekkel, mobiltelefonokkal kelljen megosztanom. Mikor fogunk már leszokni erről a leegyszerűsítő, igénytelen szóhasználatról? Az iskola lehet interaktív módon oktató, hogy intelligens embereket neveljen, a mosópor lehet egyedileg tervezett mosóhatású de EGYIK SEM INTELLIGENS! Az intelligencia privilégiumát fenntartom magamnak (esetleg az AI jöhet szóba jövőbeni, korlátozott alternatívaként). Kérem ezt tudomásul venni.
    Mellesleg furcsállom, hogy épp Gülch Csaba költő-fülét nem zavarja ez a rendkívül erőltetett kifejezés...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Továbbra is lendületben a telepítési kedv a borvidéken

Pannonhalmi borvidék - A tavalyinak csak a felét éri el az idei szőlő termésmennyisége a 600… Tovább olvasom