Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Inkább autóbuszok járjanak

Bár időről időre felröppennek praktikusnak látszó és látványos elképzelések, a mélyreható elemzések alapján úgy tűnik, Győrben, illetve környékén belátható időn belül nem lesz elővárosi vasút.
Maga az ötlet, hogy a megyeszékhely gazdasági sajátosságai miatt épült ipari vasutakat tömegközlekedési célra fel lehetne használni, valóban logikus elképzelést takar. S hogy nem csak egynéhány szakember „ hobbija " , lapunk kérésére Pénzes Péter, a polgármesteri hivatal közlekedési főtanácsosa vaskos, kis híján százoldalas dokumentumot mutat. Ez a győri közösségi közlekedés (tömegközlekedés) műszaki-gazdasági fejlesztési stratégiájáról szól. Egy része komolyan foglalkozik az elővárosi vasút lehetőségével.

EU-csatlakozás előtt

A tömegközlekedés fejlesztésének stratégiáját több okból is fontos volt kidolgozni, mondja Pénzes Péter. Az EU-csatlakozás előtt mindenképpen tisztában kell lenni a jelenlegi helyzettel és a lehetőségekkel. Egyébként pedig (most már csak kisebb részről szólva) a város rendezési tervében is szerepelt az elővárosi vasúti vonal létesítése Ménfőcsanaktól Marcalvároson és a Belvároson át az Audi-gyárig, közben leágazásokkal.
Az elemzések azt mutatják, az elképzelés megvalósíthatóságának belátható időn belül nincs realitása.

Iparvágányok léteznek, de...

Az okok kifejezetten gazdaságiak, illetve gazdaságosságiak. A szóba jöhető iparvágányok valóban léteznek ugyan, ám fel kellene újítani, tömegközlekedésre alkalmassá tenni őket. A vágányok különböző ipari telepeken haladnak, vagyonvédelmi, biztonsági szempontból bajosan lehetne ide „ külső " forgalmat engedni.
Az elővárosi vasúthoz kellenének aztán „ guruló eszközök " , vagyis vonatszerelvények. Mindent összevetve: 1,1 milliárd forintos beruházással jöhetne létre egy napi 4 ezer utast (a felmérés szerinti igény) szállító rendszer. Ekkora teljesítményhez ez rendkívül magas ár. A közlekedési főtanácsos úgy fogalmaz: ennyi pénzből újra lehetne cserélni a Volán buszállományát.

A beépítettség fokozódhat


Hosszabb távlatban a terv realitása növekedhet, különösen, ha Ménfőcsanak irányába a beépítettség fokozódik. A tömegközlekedés távlati koncepciója ezért úgy fogalmaz: az időközben végrehajtandó fejlesztéseknél figyelembe kell venni, hogy majdan elővárosi vasút létesülhet. Rövid távon fontosabb annak felmérése, hogy Győrön kívül, de a győri agglomerációban milyen a tömegközlekedés helyzete, állapota, megfelel-e a változó igényeknek is. Komoly elemzőmunkát igényel, ezért pályázatot nyújtottak be a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanácshoz. Az elbírálás szeptemberben lesz.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Leépülőben a hagyományos győri ipar

Az elmúlt három évben több olyan cég húzta le a rolót vagy csökkentette drasztikusan termelését,… Tovább olvasom