Kisalföld logö

2017. 12. 16. szombat - Etelka, Aletta 1°C | 6°C Még több cikk.

Indul a győri intelligens buszrendszer tesztüzeme

Október végén indulhat a győri intelligens buszrendszer tesztüzeme - hangzott el a városháza és a Kisalföld Volán képviselőinek hétfői sajtótájékoztatóján.

Október 15-re előkészítik az információs oszlopok felállítását, a következő két hétben pedig kihelyezik a rendszereket - közölték.

Pócza Mihály, a személyszállítási cég vezérigazgatója elmondta: mintegy 400 megállójuk közül 24-ben lesz elérhető a szolgáltatás, ám ezekben zajlik a forgalom mintegy fele.

A fejlesztésnek köszönhetően a megállókban elhelyezett információs táblákon percnyi pontossággal fel tudják majd tüntetni, mikor érkezik a következő buszjárat, a vakok és gyengén látók pedig egy gombnyomással elérhetik a hangos szolgáltatást.

Az eseményen elhangzott: ennyire komplex rendszer - szintén próbaüzemben - Magyarországon csak Sopronban működik, bizonyos részfunkciókat Szegeden és Szolnokon telepítettek, de helyközi járatokon használ hasonlókat a Hajdú, a Jászkun és a Szabolcs Volán is.

Simon Róbert Balázs pénzügyekért felelős alpolgármester (Fidesz-KDNP) az eseményen arról beszélt: a városvezetés érdekelt abban, hogy az uniós átlag kétszeresére rúgó, azaz negyven százalék körüli maradjon Győrben a tömegközlekedés aránya; ebben segíthet a jó minőségű szolgáltatás, a kiszámítható menetrend és a kényelmes jegyváltási lehetőség.

Múlt hónap közepén jelentette be a győri önkormányzat, hogy megkezdődött az "intelligens buszmegállók" építése. A buszokon láthatóvá és hallhatóvá teszik, melyik a következő megálló, és ott mely járatokra lehet átszállni.

Az informatikai rendszer kiépítésével az utazóközönség interneten és mobiltelefonon is azonnal tájékozódhat a járatokat érintő változásokról.

Közölték: a szakemberek valamennyi Győrben járó autóbuszba beszerelik a technikai eszközöket, 20 kiemelt buszmegállóba helyeznek ki információs táblákat, és 24, éjjel-nappal működő jegy- és bérletkiadó automatát telepítenek.

A projekt teljes költségvetése 563 millió forint, amiből 56 milliót áll a győri önkormányzat és a Kisalföld Volán Zrt. alkotta konzorcium, a többit az Új Széchenyi Terv biztosította forrásból finanszírozzák.

A munkálatok kivitelezője a Synergon Rendszerintegrátor Kft. és a Systrans Rendszerintegrátor Kft. - írja közleményében a városháza.

Olvasóink írták

  • 10. Jethro_Tull 2011. október 04. 10:35
    „Tegnap a Rába személyporta előtt miért álldogált a 20-as busz és miért voltak ott a rendőrök ?
    Köszi az infót előre is.”
  • 9. Freehill 2011. október 04. 09:11
    „pindla: valószínűleg a panelnegyedekben 10-szer többen laknak, mint bizonyos peremkerületekben...
    Amúgy honnan jön 7 és 8 között csak 1 busz? Én ilyenről nem tudok. Ha bármely városrésznek nem lenne közvetlen belvárosi kapcsolata, abból lenne csak forradalom... és jogosan, hiszen a legtöbben oda utaznak, a többi célpont elég nagy szórást mutat. Sajnos amíg egy peremkerületből egyféle buszra is alig van pénze a városnak, addig nem lesz közvetlen kapcsolat mindenhová. Az utóbbi években egyre több átmérős vonalvezetés van, de mindenhonnan mindenhová nem mehet közvetlen járat.”
  • 8. embertelen 2011. október 04. 08:52
    „Így elherdálni több, mint fél milliárdot. Hol van illyenkor az ügyészség?”
  • 7. pindla 2011. október 03. 20:54
    „Először jó lenne egy intelligens járatkiosztást és menetrendet kitalálni. Az remek, hogy a panelnegyedekből 5 percenként jár a belvárosba a busz, de hogy a város egyes peremrészeiről 7 és 8 között csak egy busz induljon, az abszurd. Az is kicsi, és jön vele az összes általános és középiskolás. Heringjárat havi 5500ért. Még csak egyvonalast se vehetek, mert a belvároson túl akárhova megyek, mindenhova át kell szállnom a belvárosban. Az ilyen "vízfej" kialakítás már az ország infrastruktúrájában is bizonyította az életképtelenségét, de Győr még ebből sem tanul.”
  • 6. bojtár 2011. október 03. 18:59
    „Már 1 hónapja is ezt olvastuk szóval akkor mikor lesz?”
  • 5. Infamous 2011. október 03. 18:18
    „olyan intelligens, mint a mosópor?”
  • 4. Freehill 2011. október 03. 16:24
    „orion1: Sopronban is még csak a tesztüzem megy, ezért vannak ilyen pontatlanságok, illetve ezért nem látszanak egyelőre a helyközi által végzett helyi járatok.
    sookie, Ninyke: vandálok sajnos mindenhol előfordulnak, de elég szomorú lenne, ha emiatt soha nem történne semmilyen fejlesztés.”
  • 3. Ninyke 2011. október 03. 14:49
    „Ez is csak egy felesleges pénzkidobás, mint sok dolog a városban. (vagy akár az országban) Nem kell két hét az üzembe helyezéstől számítva és máris meg lesz rongálva egy két ilyen oszlop. Én személy szerint örülök ennek az újításnak, de ha már az egyszerű buszmegállókat sem tudják értékelni a legtöbben, akkor e projekt tervezői tanulhattak volna abból, hogy felesleges ide efféle újítás...
    Komolyan mondom, ne legyen igazam..”
  • 2. orion1 2011. október 03. 14:24
    „Itt Sopronban is működik ilyen. Ha a totem oszlopon az áll, hogy az egyes busz 1 perc múlva jön, akkor már meg kell kérdezni a buszra várókat, hogy elment-e az a busz (mert 50%-ban elment). A webes felület túl komplikált, mindig csak egy járatot nézhetünk meg a térképen, pontosabban csak egy fél járatot, vagy el, vagy vissza utat az adott járatnak. A wap-os felület meglepően jól használható, bár telefontól függően azzal is lehet annyit szerencsétlenkedni, hogy mire beírom a megálló nevét, jön a busz. A zöld hullámot működteti-e a buszba épített adó? passz... A helyközi buszokon helyi bérlettel igénybe vehető járatok (21,14,31,33) nem nézhetők meg a neten :(”
  • 1. sookie 2011. október 03. 13:55
    „Előre tartok tőle, hogy a sok intelligens kuka döntögető, graffitiző, poénból rongáló emberkék milyen hamar fogják őket tönkre vágni. Tudom-tudom, ez részemről is rossz hozzáállás...”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felújított templom, szakszerűen szervezett idősellátás Győrújbaráton

Eredményes időszak áll a győrújbaráti evangélikus gyülekezet mögött. Ezek közül a legnagyobb munka… Tovább olvasom