Kisalföld logö

2017. 08. 16. szerda - Ábrahám 17°C | 30°C Még több cikk.

Íme az Audi A3-as! - fotók

Az Audi szerdán adta a világ tudtára, hogy milyen lesz a győri A3-as.

Az autót az új járműgyárban készítik, a gyártás az év második felében elkezdődik, plusz 2300 ember felvételét is jelenti a képeken látható modell.



Íme a győri Audi A3-as!



Külső dizájn

Formavilága az Audi sportosan elegáns karakterét képviseli. Az A3 limuzin 1,8 méter széles, 11 milliméterrel szélesebb, mint az A3 Sportback. Magassága 1,42 méter. A motorháztető kontúrja, a lökhárítók és a Singleframe rácsok esetében is sajátos karaktert képvisel a négyajtós modell. A hátsó spoiler a csomagtérfedélbe integrált. A piaci bevezetéstől kezdve az Audi a modellt teljes LED fényszóróval is kínálja, amely a LED- technika fejlesztésének újabb szintjét és a markáns megjelenését képviseli.
Karosszéria

Az 1.4 TFSI erőforrással a limuzin önsúlya már csak 1 250 kilogramm. Az alacsony tömeg és a szilárdság érdekében az Audi a vezetőcellában számos, formára edzett acélból készült alkatrészeket használ, míg a motorháztetőt alumíniumból készíti el. Így a karosszéria nagy szilárdságot, ütközésbiztonságot és akusztikus kényelmet biztosít.

Az enteriőr és az erőforrások esetében sem változik a helyzet, ezek fejlesztése során is szigorúan mérvadó volt a könnyűépítés koncepciója. Ezáltal a négyhengeres motor szinte alig nyom többet 100 kilogrammnál.

Erőforrások

A németországi és európai piaci bevezetésekor a limuzint három négyhengeres motorral kínálják. Az újjáfejlesztett erőforrások ötvözik az Audi hatékony technológiáit – a közvetlen befecskendezést, a turbófeltöltést, az innovatív hőenergia-szabályozást és a start-stop rendszert.

A teljesítmény a 2.0 TDI esetében 110 kW (150 LE), a forgatónyomaték 320 Nm. 8,7 másodperc alatt gyorsítja az A3 limuzint 0-ról 100 km/h-ra, egészen a 220 km/h-s csúcssebességig. Átlagosan 4,1 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en – amely 107 g/km szén-dioxid kibocsátási értéknek felel meg.

A teljesítmény 1.4 TFSI erőforrás esetében 103 kW-ra (140 LE) és 250 Nm-re módosul. A COD hengerlekapcsolási rendszer (cylinder on demand) alacsony terhelés esetében leállít két hengert. Az 1,4 literes erőforrás átlagosan csak 4,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátás értéke 109 g/km. A 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulás csupán 8,4 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 217 km.

Az 1.8 TFSI 132 kW-el (180 LE) és 250 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedik. High-end technológiák sokaságát kínálja fel, ezek közé tartozik a duális befecskendezés is. 7,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h- ra, 235 km/h-s csúcssebességgel sportos vezetői élményt nyújt. Átlagosan 5,6 litert fogyaszt 100 km-en, a CO2 kibocsátási étéke 129 g/km.

Az erőforrástól függően a manuális hatfokozatú váltó vagy az S tronic kerül beépítésre. A dupla tengelykapcsolós váltó az erőfolyam megszakítása nélkül finoman váltja a sebességeket. A D fokozati tartomány maximális hatékonyságra van programozva, a sportos S tartományban a fordulatszám magasabb. A vezető dinamikus Audi drive select rendszer segítségével az S tronic efficiency-módban olyan üresjáratot kínál, mely minimalizálja a fogyasztást.

Futómű

A szegmensének első helyét az Audi A3 limuzin futóművének köszönhetően érte el. Ennek alapjait a finomított tengelysúlyelosztás (a motorizálástól függően, 60% elől, 40% hátsó viszonyban) képezi. Az összes motor 12 fokkal döntött, az első felfüggesztés lényegesen előrébb került.
Az első felfüggesztés esetében McPherson -konstrukcióról van szó, amelynek komponensei alumíniumból készültek. Az elektromechanikus szervokormány hatékonyan, különböző támogató rendszerekkel dolgozik együtt. A négykaros hátsó felfüggesztések szintén segédvázhoz csatlakoznak, és lengőkarjaik nagy szilárdságú acélból készülnek. A spirálrugók és a lengéscsillapítók különválasztott beépítésben kaptak helyet.

Az Audi A3 Limuzin 16-18 colos kerekeken gurul; a quattro GmbH akár 19 colos átmérőjű kerekeket is szállít.

Belső tér

Az Audi A3 limuzin enteriőrjénél is figyeltek a legapróbb részletekre. A vezetőinformációs rendszer (FIS) opcionálisan választható színes kijelzője a grafikákat 3D-ben mutatja. AZ MMI multimédiás rendszer kezelőpanelje a kardánalagútra épített konzolon kap helyet.
Az automata váltó a kormányról is vezérelhető. Az elektromechanikus kézifék a középkonzolról aktiválható. Rendelhető alul egyenesített multifunkciós kormánykerék és sportülés is.

Az Audi A3 limuzin csomagtere 425 liter, amely a hátsó ülések előre hajtásával tovább bővíthető. 

 
Felszereltség

Az Audi A3 limuzin gazdag szériafelszereltséggel rendelkezik. Így többek között található benne térd-légzsák is. A színes vezetőinformációs rendszer az Ambition és az Ambiente felszereltség esetében tartalmaz egy hatékonysági programot a sebességváltáshoz és figyelmeztet a szünet tartására is.

Az opcionális vezetési rendszerek is a felső kategóriába tartoznak: az adaptive cruise control (ACC) 150 km/h sebességig megtartja a kívánt távolságot az limuzin előtt haladó járműhöz képest, az Assistenz Paket-tel ez 200 km/h sebességig érvényes. Összehangolva az S tronic-kal az ACC ehhez még egy STOP & GO funkciót is tartalmaz alacsonyabb sebességekhez.

Rendelhető panoráma üvegtető és Xenon Adaptive Light, ami a navigációval együttműködve világítja meg az utat. A sávtartó kamerája a közlekedési táblákat is felismeri és informálja a vezetőt.


 

Olvasóink írták

  • 16. .pont 2013. március 29. 07:15
    „Mi?”
  • 15. Mankapunka 2013. március 29. 01:40
    „Amúgy nem neked szólt, de ha magadraismertél, lelkedrajta.”
  • 14. .pont 2013. március 28. 17:26
    „Mindenki magából indul ki!”
  • 13. Mankapunka 2013. március 28. 17:15
    „Mi van, valamelyik csicska magáraismert?”
  • 12. .pont 2013. március 28. 16:38
    „Nyilván téged meg nem vettek fel! ?”
  • 11. Mankapunka 2013. március 28. 11:31
    „Valószínű te ott dolgozol a rabszolgasoron, és élvezkedhetsz bennük. Az biztos jobb. :)”
  • 10. .pont 2013. március 28. 07:04
    „Hát akik kevesek az Audihoz, irigykednek! :-)”
  • 9. evelin898989 2013. március 27. 18:55
    „Lol, veletlen egy aprohirdeteses oldalra mentem... Ja bocs, megsem :p.”
  • 8. Mankapunka 2013. március 27. 18:25
    „Attól függ, hány fokos az "eltérés".”
  • 7. oxana 2013. március 27. 16:40
    „6. Mankapunka De nem ment össze, úgy látszik.”
  • 6. Mankapunka 2013. március 27. 16:11
    „Bali

    Nem, Perwollal mosták.”
  • 5. Dawee11 2013. március 27. 16:04
    „marcalváros, gyárváros... 100 év múlva..SE:D”
  • 4. Valaki 2013. március 27. 15:59
    „vicc.”
  • 3. monkeybusiness 2013. március 27. 15:53
    „Én csak "Ft" jeleket látok :)”
  • 2. Bali01 2013. március 27. 13:04
    „épp olyan mint a többi,ez új?”
  • 1. Epoxigyanta 2013. március 27. 12:24
    „A háttérben az ott Marcalváros vagy Gyárváros?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Robogóval szállította a lopott étkezési utalványokat Győrben

Zavart viselkedése is felkeltette a készenléti rendőrök figyelmét, mikor a 31 éves férfit… Tovább olvasom