Kisalföld logö

2017. 09. 26. kedd - Jusztina 11°C | 19°C Még több cikk.

Így már szemet szúr a vidéki buszpályaudvar Győrben

A Kisalföld információi szerint még idén átadják a felújított Schlichter-villát.
A győri épület megszépülése újból felveti a buszpályaudvar kérdését, s az ügy egyelőre nem mozdul el a holtpontról. A buszpályaudvar egyre kontrasztosabb módon ékelődik a patinás ingatlanok közé, amelyeket a Leier vásárolt meg és újított fel.

A Frigyes-laktanya után a Schlichter-villa is új külsőt kapott, a közelmúltban végeztek a faerkély cseréjével. Erről a tulajdonos az átadásig nem kíván információt adni, de felvethetjük a kérdést, hogy a közelgő szalagátvágás – amire információink szerint még az idén sor kerül – elmozdítja-e a buszpályaudvar ügyét a holtpontról.

Úgy tudjuk, ismét egyeztetések kezdődtek azzal a befektetővel, amely több tervet mutatott már be az elmúlt években, ennek leglátványosabb eleme a többszintes bevásárlóközpont, amelynek földszintjén a buszok lehetnének, a föld alatt pedig parkolók kapnának helyet. A város ugyanakkor mindig azt kérte, hogy a befektető folyamatosan egyeztessen az önkormányzat, a Kisalföld Volán és az MNV Zrt. mellett a telekszomszéddal is. Vagyis a Leier cégcsoporttal, amely korábban nem támogatta a bemutatott terveket.

Kontraszt – A Schlichter-villa felújítása látványosan halad, a pályaudvar képe évtizedek óta nem változik. Fotó: Bertleff András
Kontraszt – A Schlichter-villa felújítása látványosan halad, a pályaudvar képe évtizedek óta nem változik. Fotó: Bertleff András


Hogy ez a befektetői szándék realizálódik-e, még nem tudhatjuk, s egyelőre senki illetékestől nem kapunk információt a buszpályaudvar jövőjéről, ami annak is köszönhető, hogy egy helyben áll az ügy. De legalább a terveztetése elkezdődik a korábban sokat emlegetett intermodális csomópontnak, ami a helyközi, helyi busz- és a vonatközlekedés egy központba integrálását jelenti. A két éve megfogalmazott szándékból tavaly született megvalósíthatósági tanulmány, idén augusztusban lezárult a terveztetés iránti közbeszerzési eljárás és most kezdődik a tervezés.

Ám a forrást az előző uniós költségvetési keret jelenti a tavaly készült tanulmány szerint, s kérdés, hogy maradt-e pénz a büdzséből. Nem egy pályázó gondolkodott hasonló koncepcióban, s van, amelyik már előbbre jár a megyei jogú váro- sok közül, gondolhatunk itt Egerre, Debrecenre vagy Pécsre. Azt is hozzá kell tenni, hogy egy ilyen intermodális csomópont 15–25 milliárd forintba kerülne – tudtuk meg egy szakértőtől, s ne felejtsük el, hogy állami tulajdonról beszélünk, amelynek kezelője a Kisalföld Volán. Kérdéseinket nekik is elküldtük, későbbre ígértek választ.
A Kisalföld úgy értesült: az intermodális csomópont szerepénél fogva mindenképpen elsőbbséget élvezne a többi lehetséges elképzeléssel szemben, hiszen ez volna hivatott például megszüntetni a Révai utca áldatlan állapotát. Az egyes befektetések ettől még működhetnek egymással karöltve is, de a város feltétele, hogy közlekedési, parkolási problémát, pluszterhelést semmilyen beruházás ne okozzon. Ám a legoptimálisabb esetben is – ha minden félnek sikerül megegyezni a most készülő tervekről és a forrás is rendelkezésre áll – legkorábban 2015-ben kezdőd- het el a fejlesztés. De inkább a 2016 a valószínű.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pannonhalmának is van kártyája

Városkártyát állított ki Pannonhalma, ez lakóinak több mint egytucatnyi vállalkozásnál biztosít… Tovább olvasom