Olvasónk észrevételeire válaszolva: az aluljáró nádorvárosi kijáratánál a sávszűkülést nem kívánják megváltoztatni.
![]() |
Olvasónk észrevételeire válaszolva: az aluljáró nádorvárosi kijáratánál a sávszűkülést nem kívánják megváltoztatni. A forgalomtechnikai szakemberek határozott álláspontja ugyanis, hogy erre a biztonság érdekében szükség van: a két sávból az egyik balra kanyarodó, onnan egyenesen nem lehet továbbhaladni, s veszélyes lehetne, ha csak a „bukkanón", az utolsó métereken jönnének erre rá az autósok. A jobb oldali sávba átsorolást nem feltétlenül a feljárószakaszon kell „megejteni", azt meg lehet tenni időben, még benn az aluljáróban.
Vélhetően félreértés, miszerint lakossági fórumokon az hangzott volna el, hogy az aluljáróból a kamarai székház felé vezető felüljárót autóbuszok nem használhatják. Az aluljáróból csupán a nagy teherjárműveket tiltották ki, a buszokat nem. A Kisalföld Volánnak (jelenleg) nincsenek az aluljárón átmenő menetrend szerinti járatai. Szolgálatkezdésre érkező járművei viszont a szóban forgó helyen tudnak felkanyarodni a Révai utcára, különben igen nagy kerülőt kellene tenniük, vagy továbbra is használniuk kellene a Baross hidat.
Elhangzanak aggódó észrevételek, hogy télen nehéz lesz közlekedni a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak az aluljáró emelkedőjén. Győrben vannak ennél sokkal meredekebb helyek, például a „púpos híd", azaz az Ipar utcai felüljáró, amelyen télen is nagy a kerékpáros-forgalom. Igaz, ott hirtelen lefagyásnál nehéz, néha átmenetileg lehetetlen a közlekedés – de ez már nem forgalomtechnikai, hanem úttisztítási kérdés...
Témák:
Nádorvároshirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon