Kisalföld logö

2017. 07. 26. szerda - Anna, Anikó 16°C | 23°C Még több cikk.

Huszonhat halott az utakon

Győr és környéke - Az elsőbbség elmulasztása mellett a kanyarodási szabályok be nem tartása miatt volt a legtöbb baleset Győrben és vonzáskörzetében tavaly. Csak az Árkád-csomópontban több mint félszáz karambol történt.
Csaknem 20 százalékkal több sérüléssel járó baleset történt tavaly a Győri Rendőrkapitányság illetékességi területén, mint 2005-ben, de a növekedés 2006-hoz képest is elérte az 5 százalékot – derül ki Horváth Csaba alezredes, kapitányságvezető beszámolójából, amelyet holnap tárgyal a városi közgyűlés.

Eszerint 23 olyan karambol volt, ahol egy vagy több ember életét veszítette, 162 esetben súlyos, 250 esetben könnyű sérülés történt. A megsérült személyek száma 575-ről 584-re, az elhunytaké 25-ről 26-ra emelkedett az egy esztendővel korábbihoz képest. Ugyan még mindig az elsőbbségadás elmulasztása miatt ütköznek a leggyakrabban a járművek (a 435-ből 103-szor volt ez a helyzet), de csaknem duplájára (54-ről 96-ra) nőtt a kanyarodási szabályok megszegése miatt bekövetkezett balesetek száma. A gyorshajtás (83) továbbra is vezető oknak számít.

A sérüléses balesetek mintegy 60 százaléka Győr vonzáskörzetében, 40 százaléka Győrben történt. Az adatokból az látszik, hogy a megyeszékhely egyes városrészeiben közel sem egyforma kockázattal jár a közlekedés. Marcalvárosban és Nádorvárosban összesen 40 esetben kellett a rendőrök mellett a mentőket is kihívni tavaly, miközben 2004-ben még csupán 24 szerepelt a rubrikában. A 2007-ben ebből a szempontból második helyezett Adyvárosban történt a győri lakott terület egyetlen tavalyi halálos karambolja. A további sorrend: Szabadhegy–Kismegyer (31), Belváros (30), Gyárváros–Likócs (19), Újváros–Sziget (16), Révfalu–Bácsa (10).

Horváth Csaba tájékoztatása szerint a balesetek okozói túlnyomó többségében a személygépkocsi-vezetők voltak tavaly is. Számuk az előző évihez képest 260-ról 271-re, a segédmotorkerékpár-vezetőké 20-ról 29-re, a kerékpárosoké 31-ről 42-re, a gyalogosoké 24-ről 26-ra, az autóbuszsofőröké 3-ról 5-re nőtt. A tehergépkocsi-vezetőké ugyanakkor 47-ről 43-ra, a motorkerékpár-vezetőké 20-ról 17-re csökkent.
Az ittasan okozott balesetek száma 51-ről 79-re nőtt Győrben és vonzáskörzetében tavaly.

A rendőrség tapasztalatai szerint a nagy közlekedési beruházások általában javítják a baleseti statisztikákat. Ezalól egyelőre kivételt képez az Árkád előtt, a Budai út–Fehérvári út–14-es főút kereszteződésében 2006 szeptemberében átadott jelzőlámpás körforgalom. Ott tavaly 53 karambol történt, szemben az egy esztendővel korábbi 35-tel, ami 51 százalékos növekedést jelent.

Olvasóink írták

  • 2. á-kos 2008. május 20. 19:45
    „Ki volt az aki ezt a fura körforgalmat kitalálta ?Jó,én vegigmegyek rajta,de szerencsétlen kezdő vezető összezavarodik és kész a baj.TANULJANAK A HIBÁBÓL,ALAKITSÁK VISSZA!”
  • 1. ce 2008. március 26. 14:48
    „haaaaat. ez azert magaert beszel....
    egoista, eszetlen, 0 tolerancia jellemzi a közlekedesi moralt.
    bar azt azert nem ertem, hogy a 14es busz, miert a szelsö savban halad keresztül az Arkad körforgalmonl, - gyarvarosbol a belvaros iranyaba....”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kijavították a zárlatot a Budai úton

Győr - A Budai úti Győri Likőrgyárban háromnegyed óráig nem volt áram. A Famulus Hotelben valamivel… Tovább olvasom