Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Hosszúra nyúltak a munkálatok a Lajta utcában

Győr - Négynaposra tervezték, de váratlan okokból már több mint másfél hete tartanak a munkák a Lajta utca–Nagy Imre úti csomópontban. A közlekedési káoszt az ivóvízvezeték felújítása okozza.
Hatalmas gödrök, lezárt sávok, sárgán villogó jelzőlámpák és csúcsidőben nehézkes közlekedés fogadja az autósokat a forgalmas kereszteződésben, miközben dolgozó munkásokat közel egy hete nem látni a bóják mögött. Utánajártunk, mi történik – pontosabban éppen mi nem történik – a csomópontban. Mint kiderült, ivóvízvezeték-bélelés miatt a Pannon-Víz egri alvállalkozói bontották fel a burkolatot, az előre ütemezett karbantartási tervnek megfelelően. Négynaposra tervezték a munkát, menet közben azonban azzal szembesültek, hogy a 30–40 éves vezetékek sokkal rosszabb műszaki állapotban vannak, mint arra számítottak. Annál is inkább meglepődtek, mert a Lajta utca egy évvel ezelőtti teljes átépítésénél számos hasonló jellegű munkát végeztek, s annak alapján arra számítottak, hogy a környék vezetékhálózata nagyjából azonos állapotban van. Tévedtek.

Új tervet kellett készíttetni

– Hamar láttuk, hogy más jellegű, komolyabb javításokra is szükség van, ezek azonban nemcsak engedélykötelesek, hanem teljesen új forgalomtechnikai tervet is kellett készíttetnünk hozzá. Ezért nem láthattak munkásokat az elmúlt napokban a helyszínen. A dolgot bonyolítja, hogy a Nagy Imre út – akárcsak a többi, városon átvezető főút – állami kezelésben van, így a Magyar Közút Kht. fennhatósága alá tartozik – tudtuk meg Nyíri Lajostól, a Pannon-Víz műszaki igazgatójától.

Bélelik a vezetéket

Az ideiglenes közlekedési változásokat tartalmazó új forgalomtechnikai tervet rohamtempóban készítették el a szakemberek, és kedden személyesen vitték a közútkezelőhöz, ahol meg is kapták a szükséges engedélyt. Ez azt jelenti, hogy újrakezdik, és várhatóan a jövő hét közepére befejezik a vezetékbélelést. (Azért csak akkor, mert – bár elvileg már ma folytathatnák a munkát – a Magyar Közút Kht. csak hétvégére engedélyezte a munkavégzést, nehogy még jobban megbénuljon a forgalom a csomópontban.) Ezzel azonban még nincs vége a történetnek, egy fél évvel ezelőtti jogszabályváltozás alapján ugyanis a Magyar Közút Kht. fenntartja magának a jogot a saját kezelésében lévő utak helyreállítására, azaz a végső simításokat már egy másik cég, másik brigád végzi el. „Amíg ez nem történik meg, valószínűleg ideiglenes, murvás vagy aszfaltos megoldással helyreállítjuk az utat" – mondta Nyíri Lajos.

Növekvő költségek

A kényszerű csúszás nemcsak a kereszteződésben közlekedőknek okoz bosszúságot, hanem a felújításra szánt keretet is megterheli: 700–800 ezer forinttal többe kerül a bélelés, mint eredetileg tervezték. (A teljes vezetékszakasz felújítása egyébként 4–5 millióba kerül.) Ez nemcsak az újratervezés és a kivitelezés költségeit tartalmazza, hanem azt az úthasználati díjat is, amelyet a Pannon-Víz fizet a Magyar Közút Kht.-nek „az úttest nem forgalom céljára történő használatáért", összesen 450 ezer forintot.

Pomaranski Luca

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Beruházások és felújítások a győri egyetemen

Győr - Egymilliárd Ft-os beruházási, felújítási program keretében tovább korszerűsödik és bővül az… Tovább olvasom