Kisalföld logö

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

Hogyan védhetjük meg az ittas vezetőktől a kisgyerekeket Győrben?

A kisalföldi megyeszékhely jelenlegi közlekedési nehézségei is célkeresztbe kerültek azon az uniós megbeszélésen, melyet az olaszországi Garda-tó déli partján tartottak csütörtökön.

Helyszíni tudósítás: Desenzano del Garda, Olaszország

Nyolc ország vesz részt a SOL "Save Our Lives - Átfogó közlekedésbiztonsági stratégia a közép-európai régióra" című uniós programban, melynek konferenciáját és sajtóbemutatóját Észak-Olaszországban a Garda-tó partján, Desenzano del Gardában tartották csütörtökön.

A 3,5 millió euró összköltségvetésű projekt célja mindenekelőtt az volt, hogy a közlekedési baleseti sérülések és halálesetek számottevően csökkenjenek a vizsgált régiókban.

S hogy kapcsolódik mindehhez Győr? A magyarországi mintarégiónak a kisalföldi megyeszékhelyet választották, vagyis Győr közlekedésbiztonságát vették górcső alá a kutatók.


Pillanatkép a tanácskozásról
Pillanatkép a tanácskozásról


Győri közlekedési szakemberek is részt vettek az ötletbörzéken

Azt hangsúlyozni kell, hogy programelemek kidolgozásában nem csak a két magyar SOL-partner vett részt, a GRSP Magyarország Egyesület - Partnerség a Közlekedésbiztonságért és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Holló Péter professzor vezetésével, hanem helyi szakemberek (a polgármesteri hivatal, a megyei rendőr-főkapitányság és a győri rendőrkapitányság, valamint a Kisalföld Volán Zrt. munkatársai) is közzé tették ötleteiket a közös workshopokon.

Győrben három különböző problémakört vázoltak fel a közlekedési szakemberek: kampány az alkohol hatása alatt történő járművezetés ellen, minél biztonságosabb utakon jussanak el a diákok az iskolákba, valamint a kerékpáros gyermekek biztonságának növelése.

Mennyi időnek kell eltelnie, hogy alkolholfogyasztás után volán mögé üljünk?

Az ittas vezetés megelőzésére információs csomagok készülnek, amelyek segítségével az autósok megtudhatják az alkohol káros hatásait, az ittas vezetés kockázatait, valamint azzal is szembesülhetnek, miszerint mennyi időnek kell eltelnie ahhoz, hogy adott mennyiségű alkohol fogyasztása után biztonsággal újra volán mögé ülhessen a sofőr.

Az információs csomag részét képezi egy egyszer használatos alkohol szonda is. A kampány során részletes elemzés készült arról, hogy milyen okok miatt következnek be az ittasan okozott balesetek főleg Győrben és a város vonzáskörzetében.

Utóbbi közvélemény-kutatáshoz a kisalfold.hu látogatói is hozzájárultak válaszaikkal; a kérdőívet portálunk is közzé tette augusztusban, s ezzel egyszersmind statisztikai "szondát" tartottunk Olvasóink elé.


Desenzano del Garda kikötőja a belvárosban
Desenzano del Garda kikötőja a belvárosban


Az iskolák környékén kiemelt figyelemmel közlekedjenek az autósok!

"Ahhoz, hogy minél biztonságosabb utakon jussanak el a diákok a sulijukba, a győri mintaprogramban értelemszerűen az iskolák körüli közlekedési infrastruktúra, a gyalogátkelőhelyek biztonsága, a gyermekek, szüleik és a pedagógusok közlekedésbiztonsági tudása és nevelése került a középpontba.

A szeptemberi iskolakezdés előtt a gépkocsivezetők felvilágosítása is szerepet kapott annak érdekében, hogy az iskolák környékén kiemelt figyelemmel közlekedjenek, s mérsékelt sebességgel közelítsék meg a gyalogátkelőhelyeket" - közölte a konferencián a GRSP Magyarország Egyesület képviseletében Bognár Mária.

A programban a győri Gyakorló Iskola diákjai, tantestülete és szülői közösség szolgáltatott értékes megfigyeléseket a mindennapi közlekedés veszélyeiről, nehézségeiről. 

Jó tanácsokkal persze a többség tisztában van, mégis nem lehet elégszer ismételni ezeket. Főleg annak tükrében – tudjuk, nap mint nap tapasztaljuk –, hogy a magyarországi közlekedési kultúrában akad még min javítani.

A "SOL – Save our Lives" projekt a Közép Európa Transznacionális Program keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERDF) támogatásával és Magyarország társfinanszírozásával valósul meg.



Közlekedési nagykövetet választhatnak a diákok


A kerékpárral közlekedő gyerekek biztonságával azért is érdemes hangsúlyosan foglalkozni, mivel a bringázás mind szűkebb pátriánkban, mind Magyarország más régióban egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

Utóbbi egyébként felettébb örvendetes hír: nem csupán egészséges és gazdaságos biciklizni, de a kerékpározásnak meghatározó szerepe lesz a jövőben Győr fenntartható közlekedési fejlődésében.

Ebben a mintaprojektben a 8-14 éves iskolás gyerekek elméleti és gyakorlati képzése merült fel elsősorban, külön figyelemmel a kerékpár (és a kerékpáros) kötelező és ajánlott biztonsági felszerelésire. A gyerekek elméleti képzése az iskolákban, gyakorlati képzése pedig mobil KRESZ-park segítségével hajtható végre.


Felvételünk a győri Bringapoliszon készült. Fotó: Tudósító (Katona Flórián)
Felvételünk a győri Bringapoliszon készült. Fotó: Tudósító (Katona Flórián)


Ideális esetben jó közösségépítő is lehet az az ötlet, miszerint az osztályokban egy-egy a téma iránt különösen fogékony tanuló "közlekedésbiztonsági nagykövetként" segítheti a kampányt, illetve a gyerekek "bringás naplót" vezethetnek a megtett utak tapasztalatairól.

Így könnyen összegyűlhetnek a kerékpározó gyerekek által veszélyesnek ítélt kereszteződések, közlekedési helyzetek, magatartásformák – olvasható az elkészült tanulmányban.


Nyitóoldali fotónk illusztráció!
 


Olvasóink írták

  • 14. bellotto 2012. október 12. 17:15
    „Mvel inni véletlenül nem lehet, azonnal lelőném mindet, így talán 2-3 év után megtisztulna az ország. Más: most értem haza a Fehérvári út, árkád, 1401 úton kb 4 ember miatt kellett keményen fékeznem, a tesco környékét nem is mondom. Irányjelző semmi, sáv megszűnéskor ki a végéig aztán se tükör, se jelzés csak be középre.”
  • 13. Mankapunka 2012. október 12. 16:38
    „Remélem,hogy az első te leszel,akiért Záhonyba viszik,aztán mire odaérsz,addigra az ukránok már kiszedték a valamire való alkatrészeket a kocsiból.”
  • 12. Madarász 2012. október 12. 11:39
    „6. Egyszerű a megoldás, ki kell osztani néhány letöltendőt, aztán mindjárt jobban meggondolnák. ;)

    9. Ez is egy jó megoldás!”
  • 11. majkani 2012. október 12. 08:18
    „Ez talán az egyetlen olyan közlekedési büncselekmény, ami SZÁNDÉKOS! Szándékosan veszélyeztet másokat, előre tudhatja, hogy bűncselekményt követ el. Nagyon súlyosan, akár néhány hét letöltendő börtönnel kellene büntetni azokat akik isznak vezetés előtt. (vagy alatt)”
  • 10. humer 2012. október 11. 23:39
    „" minél biztonságosabb utakon jussanak el a diákok az iskolákba, valamint a kerékpáros gyermekek biztonságának növelése."
    Azt felmérte valaki, hogy a győri iskolák megközelíthetőek-e egyátalán kerékpárral? Van ott szabályos kerékpártámasz, amihez lakatolni is lehet?”
  • 9. Hyppolit 2012. október 11. 22:01
    „2. friedel! Egyet értek!Sűrű szondáztatás, és az ittas vezetőtől egy életre bevonni a jogsit, gk-t elszállítani a helyszínről egy pl. Záhony melletti telephelyre. Gk átvétel 30-nappal előbbi bejelentésre minden szállítási és tárolási költség megfizetése mellett. Ezen túl szabálysértési eljárás azonnali kezdeményezése, stb. Tudom, van olyan, akinek ez "brutálnak" tűnik, de lenne visszatartó ereje...”
  • 8. tricse 2012. október 11. 19:14
    „Szerintem meg aki tudatmódosító szerek hatása alatt vezet attól el kell venni az autóját!”
  • 7. Ikvafalvy 2012. október 11. 18:44
    „Ezt ugy kellene csinalni,hogy aki reszegen gazol 20-ev letoltendo borton!!!!!!”
  • 6. zsoli 2012. október 11. 17:56
    „Mindegy az, hogy délelőtt, délután vagy éjjel van. Aki eszement, az beül. Visszatartó erőt nem jelent a pénzbírság. Sokak szájából hallom, hogy inkább többet fizet, csak a jogosítvány maradjon meg. Nem telik el kettő hónap, és szembe jön, akit előtte megfog az ember ittas vezetésért.”
  • 5. Pretorianus 2012. október 11. 17:48
    „2. friedel 2012.10.11. 15:46
    Ennyi, pluszban egy kis orr betörés,hogy egy életre megjegyezze!”
  • 4. hümm 2012. október 11. 16:13
    „Ha esetleg egy indításgátlóhoz hasonló eszközt tennének minden kocsiba, ami nem hagyná indítani a motort ha a vezető alkoholos állapotban próbálkozik egyszerűbb lenne. Kivitelezész meg oldják meg a hozzáértők.”
  • 3. Mankapunka 2012. október 11. 16:02
    „Nem baj,ma is délben Ladaméron,most délután meg Újfalun trafiztak.

    Mondjuk nem csak az autósnak kell figyelmesen vezetni az intézmények körül,hanem a gyerekeket is nevelni,egy-két dologra.”
  • 2. friedel 2012. október 11. 15:46
    „Atya Isten, nem a perceket kell számolni, hogy ennyit ittam, most már beülhetek a kocsiba!! Eget verö felelötlenség, ha valaki ittasan ül kocsiba (egy pohár sör is sok!!!), azonnal elvenném a jogsiját, vissza se adnám. Akkor sokan másként viselkednének. Föleg ha a munkahely van veszélyben.”
  • 1. tricse 2012. október 11. 15:43
    „Nem is olyan régen hirdette nagy büszkén a hírportál az eseményt,hogy 200 szondáztatott autósból egynél sem mutatott ki alkoholos állapotot a szonda! Délelőtt valahol Adyvárosban,már a pontos helyre nem emlékszem!
    Én már akkor is kételkedtem az eredményben! A minap kora délután a Szent Imre úton mentünk egy autós mögött,aki gyanúsan lassan de a felezővonalat állandóan jelentős mértékben átlépve közlekedett! Láttam olyat is,igaz ez estefelé volt,hogy menni alig tudott a pasi olyan részeg volt és kijött a kocsmából,be a kocsiba oszt padlógáz! Aztán meg nem ártana néha megszondáztatni a teherautó-sofőröket is! Nem csak akkor amikor baj van!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kimondták: hibázott a veszprémi kórház - képgaléria

Másod fokon is megnyerte Győrben a pert az a felsőörsi fiatalember, akinek a motorbalesete kapcsán… Tovább olvasom