Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Hogyan lehet autómentes a belváros?

Győr - Szükség van-e belvárosi parkolóházakra és mélygarázsokra? – erről is vitázott tegnap a győri közgyűlés.
Két napirendi pontot tárgyalt a győri közgyűlés tegnap, köztük a belváros rehabilitációs tervének koncepciójáról szólót. Az anyagot két civil szerveződés, a Győri Építész Műhely és a Győri Mérnök Műhely készítette – számos képviselő külön megköszönte a munkát. A dokumentum – amelyről augusztus 30-i számunkban részletesen beszámoltunk, „Lesüllyesztett Szent István út, új sétálóutcák" című cikkünkben – lesz az alapja a Széchenyi tér felújítására benyújtandó pályázatnak.

Sándor János, az építészműhely tagja rövid prezentációjában elmondta: érdemes pénzt fektetni a városrészbe, mert több lesz a munkahely, nagyobb a forgalom és a bevétel. A két szakmai szerveződés azt javasolja, fejleszteni kell a Széchenyi, a Dunakapu, a Bécsi kapu, a színház és a megyeháza előtti teret. Emellett az önkormányzatnak át kell gondolnia, mit akar kezdeni ingatlanjaival. Sándor János hangsúlyozta: növelni kell a zöldterületek arányát. Bogár Zsolt, a mérnökműhely tagja arról beszélt: autómentes belváros a cél. Ehhez fontos, hogy körüljárható legyen a városrész, valamint hogy parkolóházak, mélygarázsok épüljenek.

Erről, az autómentesítésről vita bontakozott ki. Eredics Imre szocialista frakcióvezető felszólalásában kijelentette: rossz, ha a belvároson belül épülnek parkolóházak, mélygarázsok, mert újabb forgalmat generálnak. Borkai Zsolt polgármester válaszában elmondta, nem érti a problémát, mert az anyagban egyértelműen az autómentes jelző szerepel. Jelezte azt is: senki ne kérje számon a részleteket, mert még csak koncepcióról van szó.

Németh Zoltán alpolgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy két hónap alatt kellett megfeszített munkával elkészíteni az anyagot. Ebből a megjegyzésből ismét vita kerekedett, miután Bécsi Zoltán (MSZP) azt mondta: 2006 októbere óta van új vezetése Győrnek, így csaknem egy év volt a munkára. Németh Zoltán alpolgármester replikázott: még elfogadott szabályrendszer sincs, ami alapján a pályázatot be kell nyújtani. Utalt arra is, hogy nem mér egyenlő mércével a regionális fejlesztési tanács: Szombathelynek – miután „súgott" neki – már odaítélt másfél milliárd forintot városrehabilitációra, Győr pedig egyelőre csak feladatot kapott.

Többen – például Borkai Zsolt, Szabó József (MDF), Mohos Péter (SZDSZ) – azt emelték ki, a város csak pártok feletti összefogással járhat sikerrel.

Szabó József megjegyezte: jelenleg hiányzik az élet a belvárosból este kilenc óra után. Mohos Péter kijelentette: tisztázni kell, a város komolyan gondolja-e a koncepciót, vagy csak azért fogadja el, mert szükséges a Széchenyi téri pályázathoz.

A testület 18 igen, 9 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el az előterjesztést. A második napirendi pont viszont – az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap megrendezésének 300 ezer forintos támogatása – simán átment.


Hancz Gábor
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szocialisták elégtelent adnának

Győr - A belváros rehabilitációs terve az MSZP városházi frakciója szerint elégtelen osztályzatot… Tovább olvasom