Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 8°C

Hitelből építenek három-négy új utat

Néhány héten belül dönteenk arról, hogy hol épüljenek új utak a megyeszékhelyen.
Néhány héten belül dönt arról a győri közgyűlés, hogy a Tihanyi Árpád úti aluljáróra felvett hitel egy részéből, 1,6 milliárd forintból hol épüljenek új utak a megyeszékhelyen. A képviselők elé várhatóan olyan javaslat kerül, amely az Újbácsai, a Szauter, a Zöld és esetleg a Révai Miklós utca meghosszabbítását tartalmazza.

Olyan utakat akarunk építeni, amelyek beavatkozást jelentenek a város szerkezetébe" – állítja Eredics Imre győri alpolgármester arról a készülő indítványról, amelyről várhatóan május 26-án határoz a közgyűlés. Ennél nagyobb horderejű közlekedési döntés az utóbbi években csak a Tihanyi Árpád úti aluljáró megépítéséről szóló volt.

Készül a javaslat

A mostani elképzeléseknek amúgy van köze az utóbbi beruházáshoz, méghozzá nem is kevés. Az önkormányzat 5,5 milliárd forintos hitelszerződést írt alá az OTP Bank Rt.-vel, de a közbeszerzési eljáráson nyertes Strabag rt. a szakértők meglepetésére 3,9 milliárd forintért vállalta el a munkát. Az így megmaradt 1,6 milliárdot a város útfejlesztésekre költi. Döntés még nincs arról, hogy pontosan mire, de az alpolgármester a tervekről beszámolt a Kisalföldnek.

Eszerint az Újbácsai utat meghosszabbítanák a Ladik utcán túl, és összekötnék a Bácsai úttal. A pontos nyomvonal egyelőre nem tisztázott, de a beruházás indoka világos: Győr egyik legforgalmasabb útja a Bácsai, amelynek nincs alternatívája, az arra közlekedők nem tudnak másfelé kerülni baleset vagy dugó esetén. A fejlesztés ezen változtatna.

Kelet–nyugati átjárók

Az önkormányzat másik célja, hogy javítsa a 81-es, 82-es és 83-as főútvonalak kapcsolatát, mert jelenleg a forgalom a Szigethy Attila és a József Attila útra hárul. Evégett továbbépítenék a Szauter utcát, amely a Győr Plaza és a Praktiker Áruház között halad, s a Tihanyi úti kereszteződésben végződik. A tervek szerint a vasút mellett folytatódna, egészen a Fehérvári útig. Ugyancsak megépítenék a Zöld utca egy szakaszát, és kikötnék a Fehérvári útra. Ezzel „felszabadulna" a Páva utca, amelyet az autósok menekülőútként használnak.

Ezek a fejlesztések biztosnak tűnnek, a Révai Miklós utca „kinyitására" azonban csak akkor kerülne sor, ha elég pénz marad az 1,6 milliárdból a területvásárlásokra (az építéshez szükséges összeg nagy részét ugyanis az EU-tól akarják megszerezni). A majdani út vége az Interspar-csomópontnál lenne. A beavatkozással azt szeretnék elérni, hogy az autók a Tihanyi úti aluljáróról ne legyenek kénytelenek minden esetben felkanyarodni a Szent István útra.

Átadás 2007-ben

Ha a közgyűlés többsége támogatja az elképzeléseket, várhatóan az év végén hirdethetik ki a nemzetközi kivitelezési pályázat eredményét. Eredics Imre szerint az utakat minden bizonnyal 2007-ben adják át a forgalomnak. Ezek a beruházások jelentősen átalakítják Győr közlekedési szerkezetét – főleg, ha figyelembe vesszük, hogy két év múlva már befejeződik a Fehérvári út új bevezetőszakaszának a megépítése, benne egy vasúti felüljáróval és a Szigethy Attila út–Fehérvári út–Ipar utca csomópontjának jelzőlámpás körforgalommá alakításával, illetve kész lesz az átszabott Budai utcai–Fehérvári úti csomópont és a Tihanyi úti aluljáró.


Máshogyan kátyúznak

„Utasításba adtam, hogy inkább lassabb legyen a kátyúzás üteme, de minőségileg jobb. Ezt ha kell, személyesen ellenőrzöm" – jelentette ki Eredics Imre. Az utak-hidak karbantartására fordított pénzekből idén arányaiban több jut a tartósabb megoldást jelentő burkolatfelújításra, elsősorban Gyárvárosban és Szabadhegyen.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nincs pénz a járdákra

A gyalogosok 403 kilométernyi szilárd burkolatú járdát használhatnak Győrben. Míg javításra 2003-ban 64 millió, 2004-ben pedig 31 millió forint jutott, idén egyetlen fillért sem tudott elkülöníteni a város útkezelő szervezete. Nemrég a megyeszékhely belvárosának kellős közepén történt gyalogosbaleset, egy megsüllyedt belvárosi járda miatt. Tovább olvasom