Kisalföld logö

2017. 04. 26. szerda - Ervin 12°C | 21°C Még több cikk.

''Hiányzik az egységes városkép''

A jövőben önálló iroda foglalkozik a városmarketinggel a győri önkormányzatnál. A feladata többek között az lesz, hogy egységes arculatot adjon a városnak.
Kilenc évig a magánszférában, marketingmenedzserként dolgozott Krániczné Csala Éva, a frissen megalakult győri Városmarketing Iroda vezetője, aki Szombati-Serfőző Eszter idegenforgalmi referenssel többek között azért dolgozik majd, hogy vonzóvá tegye Győrt – az eddigieknél szélesebb „eszköztárral".

– Eddig is folyt hasonló munka a városban, sok szervezet, iroda munkálkodott a legnagyobb jó szándékkal a város népszerűsítésén, de hiányzott az összehangoltság, az egységes koncepció. A városmarketing Magyarországon még gyerekcipőben jár – ugyanolyan „homályos" fogalom, mint a marketing volt, amikor kilenc éve kezdtem el vele foglalkozni –, így nincs egy az egyben követhető minta vagy sikerrecept – mondta a Kisalföldnek hivatalos bemutatása után Krániczné Csala Éva, aki az utóbbi években virágzó idegenforgalmat „produkáló" Debrecent hozta fel jó példaként. Kevésbé követendőnek pedig Zalaegerszeget, ahol a városmarketing aránytalanul nagy hangsúlyt fektet a külsőségekre, ötszáz oldalas arculati kézikönyv szabályozza például még azt is, hogy a városházi sajtótájékoztatókon milyen ruhában, milyen mappából olvassa fel közlendőjét az önkormányzat illetékese...

Krániczné szerint a marketing „lelkének" tartott okos előre tervezéssel segíteni lehetne azon a győri vendéglátók által sokszor szóvá tett problémán is, hogy a legjobb fesztiválokat sem tudják eladni egyetlen külföldi utazási irodának sem, a szervezők ugyanis egy évvel a rendezvénysorozat előtt, amikor meg kellene jelenni a külföldi szakvásárokon s bekerülni a prospektusokba, csak a legritkább esetben tudják előre a pontos programot...

Mivel az önkormányzatnál új szervezeti egységként felálló kabinet alá tartozó iroda még csak most alakult meg, egyelőre a helyzetfelmérés tart, vezetője azonban az eddiginél sokrétűbb marketingmunkát szeretne végezni. Kitágítaná például azt a köztudatban élő képet, hogy a városmarketing egyenlő az óriásplakátokban és prospektusokban mérhető reklámtevékenységgel.

„A marketing jóval többet jelent a reklámnál, ez itt sincs másképp, mint a magánszférában. A város is egy termék, amit el kell adni, és nemcsak a turistáknak, hanem például a gazdasági élet szereplőinek is, amibe az is beletartozik, hogy vonzóvá tesszük a várost a befektetők számára" – mondta a szakember, aki új elemként említette a város népszerűsítésében az utazó nagyköveteket, valamint a környező falvakkal történő szorosabb együttműködést.

Bár a munka még az első lépéseknél tart, azért kíváncsiságból rákérdeztünk: megtartják-e a Győr fesztiválváros jellegére utaló, találó „Találkozások városa" szlogent? Biztos választ persze nem kaptunk, de Krániczné elárulta, hajlanak a „Győr, a folyók városa" felé is. Kérdésünkre, mely szerint nem kockázatos-e bármilyen stratégiát a vizekre építeni, amikor a folyókon egyelőre sem sportolni, sem hajózni, sem vízi túrázni nem lehet, a folyópartok rendbetételére pedig egyelőre csak tervek vannak, pénz – legalábbis elegendő – nem, Krániczné elmondta: bíznak benne, hogy megalapozottak az erre szánt összegekre kapott ígéretek, és sokat segíthet a célok elérésében a Kisalföldnek a Mosoni-Dunáért indított kampánya is.

Bár az idei évre az idegenforgalomra szánt összegek már kötöttek, így nagy változtatásokra már nincs lehetőség, a város szakemberei már most készülnek a jövő év eleji nagy nemzetközi turisztikai vásárokra, s kész programcsomagokkal viszik el Győr hírét Európába.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átszervezik az önkormányzatot

Három új iroda felállításával megkezdődött a győri önkormányzat szerkezetének átalakítása. A… Tovább olvasom