Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

Hetvenezer négyzetméter kátyút foltoztak be

Győrben 350 millió forintot költöttek idén kátyúzásra, amiből az útfelület 3 százalékát lehetett kifoltozni. A korábbinál szűkösebb költségvetés miatt csak 4200 tonna aszfaltot terítettek szét a városban.
A győri útkezelő szervezethez kétmillió négyzetméternyi szilárd burkolatú, illetve stabilizált úthálózat tartozik. A közgyűlés idén 350 millió forintot szavazott meg az utak kátyúzására, amiből a teljes útfelület 3 százalékát, vagyis 70 ezer négyzetméternyi utat lehetett így felújítani. Ez 6 centiméteres burkolatvastagsággal számolva 4200 tonna, vagyis 280 teherautónyi aszfalt beépítését jelenti, amely megegyezik a tavaly bedolgozott anyag mennyiségével.

A javuláshoz kétmilliárd forint kellene

A szakemberek szerint ez csupán arra volt elég, hogy a kimondottan balesetveszélyes „lyukakat" eltüntessék. Összehasonlításként: a nyugat-európai országokban évente 5 százaléknyi felület karbantartását végzik el. Az útkezelők szakvéleményeként már több fórumon elhangzott: a kátyúzás szükséges rossz, mert nem jelenti az útminőség javulását. A győri utak szinten tartásához évente 1,3 milliárd, valamelyes javításához pedig több mint kétmilliárd forint kellene.

Kritikus városrészek

Az év elején a legkritikusabb városrész Szabadhegy, illetve Kismegyer volt: az építkezések forgalma és a domborzati viszonyok miatt ott gyorsabban és nagyobb mértékben kátyúsodnak az utak. Főként a városrész déli részén, így a Páva, a Templom, az Új, valamint a Varga Katalin utcában lehetett nehezen közlekedni. Szentivánon is erősen leromlott az utak állapota, amit az is mutat, hogy ott csak július végéig 20 millió forintot költöttek el kátyúzásra.

Abban a kerületben a legrosszabb állapotban a Sugár utca vége, a Felüljáró út, valamint a Körtér volt. Az idei kátyúzási program augusztus közepén Újvárosban és Szigetben ért véget. Utóbbi helyen szerényebb mértékben avatkozott be az útkezelő szervezet, mert figyelembe vették a jövő évben várható jelentős közműfejlesztéseket, amelyek miatt újra fel kell bontani a burkolatot.

A Belvárosban csupán a legszükségesebb helyeken kátyúztak, a Bajcsy-Zsilinszky úton és a Móricz Zsigmond rakparton. Szinte minden évben ugyanazokon a helyeken kell „foltozni" a két legrosszabb állagú utat, mivel a rossz vízelvezetésen kívül még nagy terhelés is sújtja ezeket.

Adyvárosban, de különösen az úthálózat szempontjából fiatalabb Marcalvárosban 5–5 millió forintot költöttek a kátyúzásra főként a nagy forgalmú helyeken, például a Szigethy Attila úton, Kodály Zoltán és a Lajta utcában. Az idei kátyúzási programban Gyárváros, Révfalu és Pinnyéd utcái átlagos számú beavatkozással szerepeltek.

Festésre nem jutott elég pénz

Jelentős mértékű volt az idén a magánerős járdaépítés a peremkerületekben: mintegy 415 méter hosszon épült meg a járdák betonburkolata 1 millió 600 ezer forintos anyagköltségből. Több városrészben is folyt munka, így Győr-Ménfőcsanakon a Szalvai Mihály és a Szép Ernő utcában, Szabadhegyen a Summás, a Vörössipkás és a Szövő utcákban, Bácsán a Szigetvári és a Szitásdomb utcában, valamint Újvárosban a Kazamata és a Hungária utcában, valamint a Dankó Pista téren. Felszíni vízelvezetési munkákat is végeztek az útkezelő szervezet munkatársai például a Krúdy Gyula úton, ami hárommillió forintba került.

A burkolatjelfestésre jóval kevesebb jutott idén, mint az elmúlt években. Csak a legszükségesebb burkolati jeleket erősítették meg, így az elsőbbségadási jeleket, a záróvonalakat, a gyalogátkelőhelyeket, a továbbhaladási irányjeleket, valamint a kerékpáros-átvezetéseket. A teljes körből a szűkebb költségvetés miatt kimaradt a terelővonalak, a forgalom elől elzárt területek és a parkolóhelyek újrafestése.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy est a beteg gyermekekért

A Győrújbaráti Rotary Club jótékony célú színházi estet szervez, amely november 5-én lesz a Bartók… Tovább olvasom