Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 9°C Még több cikk.

Hétfőtől fizetős: Győr-Szigetben, Újvárosban bevetésre várnak az új parkolóautomaták

Bár a fizetős parkolási rendszer élesedni fog hétfőtől, úgy tudjuk, hogy az első héten büntetésre még nem kell számítaniuk az autósoknak - csak figyelemfelhívó szórólapokra.

Tavaly október végén hozott a győri közgyűlés rendeletet a város új parkolási övezeteiről, valamint új díjtételekről.

Az egyik legjelentősebb parkolási "újdonság" 2012-ben, hogy Győr-Sziget és Újváros egyes részei is fizetőssé válnak.

Egészen pontosan a Jedlik híd - Stromfeld Aurél utca - Simor János püspök tere - Erkel Ferenc utca - Dr. Róth Emil utca - Petőfi tér - Petőfi híd - Rába és Mosoni-Duna folyók által körülhatárolt terület III. díjövezeti besorolásba került.

Az elmélet napokon belül gyakorlattá válik, hisz a Híd utcában parkolóautomatákat telepítettek a Győr-Szol Zrt. szakemberei, valamint kikerültek a fizetős parkolást jelző táblák is.


Hétfőtől fizetős a parkolás Győr-Sziget, Újváros egyes részein

"A rendszer akkor élesedik, ha a parkolást jelző táblákról eltűnnek a ponyvák. Ha minden jól működik, minderre már hétfőtől sor kerülhet" - mondta portálunknak Ozsvárt Tamás, a Győr-Szol Zrt. kommunikációs menedzsere.

A kisalfold.hu munkatársa a Híd utcában működő automatát már péntek délelőtt látott, igaz, a parkolást jelző táblák egytől egyig "takarásban" voltak.

Információnk szerint noha a fizetős rendszer élesedni fog hétfőtől, az első héten büntetésre még nem kell számítaniuk az autósoknak - csak figyelemfelhívó szórólapokra.

Az új győri parkolási rendről ide kattintva olvashatnak bővebben, míg az októberi közgyűlés tudósítását itt találják.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. urbaniastapista 2012. január 09. 23:03
    „Az egész Sziget-Újvárosi rész felújítása közbotrány, lenne Európában.
    Ez a terület a "Belváros kiterjesztése", "Újváros és Sziget kapuja" ... még sok minden, a jelszavak szintjén.
    Valójában semmi más nem történt, csak az autóközlekedés kiszolgálása - de az is csak úgy-ahogy (lásd a buszok szerencsétlenkedése a Kossuth utcai lámpás kereszteződésben, ötletszerűen elszórt parkolók stb.) .
    Nem volt egy előremutató koncepció a közterületek fejlesztésére, felújítására, így elmaradt a közösségi terek kitalálása és kialakítása is:
    Nincsenek szemetesek, de más utcabútorok sem,
    a burkolatok igénytelenek (aszfalt és piros rázókő a bicikliseknek, azt´ kész),
    a kivitelezés a burkolatok szintjén (utólag többször felbontott közművek, bicikliutak mellé kóválygó sárga csíkok, sarkos szegélykövek az akadálymentes és kerékpáros átjárókban, álló tűzcsap a gyalogátkelőben...)
    Zöldfelületek rendbehozása csak tessék-lássék módon valósult meg, amit az úttervezők és a közművesek nem vonalkáztak be, ott esetleg elültettek néhány fát.
    Győr tényleg a találkozások városa, a biciklis-gyalogos találkozásoké, a járdán, ahol nem kellene. Mindez újabb felesleges és balesetveszélyes táblaerdőkkel fűszerezve.

    Mindez azért is nagy baj, mert a közösségi (városi) építkezéseknek mindenütt van egy nagyon lényeges vizuális-kulturális iránymutató szerepe és hatása a városlakók felé. Egy kis odafigyeléssel, tervezők és kivitelezők rendes számonkérésével, érintettek valódi bevonásával, az utóbbi évtizedek közterület és városfejlesztési ismereteinek legalább érintőleges ismeretével jóval hasznosabban is elköltődhetett volna ez a sok pénz.”
  • 27. ambiente 2012. január 09. 09:43
    „Régóta várom már, hogy a nagyon szépen felújított szigeti városrész lehetőség szerinti tisztán tartásához mikor fognak már kihelyezni elégséges mennyiségű szemetest, de sokkal inkább a fizetős parkolók kialakításával voltak és vannak elfoglalva.”
  • 26. Tabornok 2012. január 09. 07:52
    „"Az egyik legjelentősebb parkolási "újdonság" 2012-ben, hogy Győr-Sziget és Újváros egyes részei is fizetőssé válnak."
    Pénzt lenyúlni az adófizetőktől, azt tudnak. Munkahelyet teremteni azt nem.
    Mekk Elek csapat.”
  • 25. Tabornok 2012. január 08. 00:57
    „"Egészen pontosan a Jedlik híd - Stromfeld Aurél utca - Simor János püspök tere - Erkel Ferenc utca - Dr. Róth Emil utca - Petőfi tér - Petőfi híd - Rába és Mosoni-Duna folyók által körülhatárolt terület III. díjövezeti besorolásba került." Köszönöm a győri fideS.-nek, hogy tovább sarcolnak bennünket. Így 2014-ben sokkal többen szavaznak másokra, nem a FIDESZ-re. Ugyan azt csinálják Győrben, mint a Vityenka az egész országgal. Szembemennek a néppel. Elvettek tőlünk a Dunakapu térnél a rakparton kb. 300 ingyenes parkolási lehetőséget, miért? Mert a mi pénzünkből juttatni kellett valakiknek útépítés címén pénzt, aminek egy része landol a fideS. pártkasszában, vagy magánzsebben. A győrieket képviseli a fidesz, vagy a pártjának érdekét?”
  • 24. Tabornok 2012. január 08. 00:52
    „"Egészen pontosan a Jedlik híd - Stromfeld Aurél utca - Simor János püspök tere - Erkel Ferenc utca - Dr. Róth Emil utca - Petőfi tér - Petőfi híd - Rába és Mosoni-Duna folyók által körülhatárolt terület III. díjövezeti besorolásba került." Köszönöm a győri fideS.-nek, hogy tovább sarcolnak bennünket. Így 2014-ben sokkal többen szavaznak másokra, nem a FIDESZ-re. Ugyan azt csinálják Győrben, mint a Vityenka az egész országgal. Szembemennek a néppel.
    "Mercedes buszok futnak majd Budapesten
    A harminc, több mint félmillió kilométert futott Mercedes 2012 tavaszától áll forgalomba." A nemzeti kórmányunknak nem jó a magyar busz. Miért nem??? A Kravtex Kft. Győrben buszokat gyárt. Miért is veszik a német buszokat? Mert korrupció van a dologban. Elkorrumpálják az adófizetők pénzét, vagyis meglopnak bennünket. 2011-ben tárgyalt Vityenka a kínaiakkal arról, hogy vásárolunk Kínától buszokat. Miért nem jó "nemzeti" kórmányunknak a nemzeti gyártású busz? Ti tudjátok az okát?”
  • 23. kurbli 2012. január 07. 13:23
    „19. lp2!
    Igen!
    Érted milyen célzással írtam!
    A pár méter gyaloglás nagy "kihívás" sok embernek.
    De ez nem csak autósokra vonatkozik, naponta tapasztalom, hogy pl. a Bartók Béla úton nem száll fel sok ember az 5-ös buszra, mert arról a Baross hídnál kell leszállni, inkább vár 10 percet, és felszáll a 7-esre, vagy a 17A-ra, mert az a szökőkútig, vagy éppen az Arrabonáig viszi.

    Amit még írtam volna, azt megtette már más. (22. Freehill 2012.01.07. 12:12 )”
  • 22. Freehill 2012. január 07. 12:12
    „Ha lenne a városnak egy átfogó közlekedési koncepciója, akkor szerintem előremutató is lehetne a belvárosi parkolási díjak drasztikus növelése (akár a parkolási lehetőségek korlátozása), elvégre a Belváros utcái NEM arra valók, hogy parkolónak használják őket! A győriek és a turisták sem egy óriásparkolóban szeretnének sétálgatni. Ehhez viszont jó helyen(!) lévő parkolóházak, őrzött(!) P+R parkolók, valamint sűrűbb, a Belvárost jobban feltáró "citybusz"-járatok kellenének. Elvileg persze most is elképzelhető, hogy valaki az Árkád mögötti P+R parkolóban parkol, és a 15 percenként járó citybusszal megy be a Belváros belsejébe, de ez a megoldás még igencsak hiányos. Viszont az is biztos, hogy a jelenlegi (illetve a jövőbeli) motorizációs szint mellett, egy történelmi belvárosban NEM fenntartható, hogy mindenki közvetlenül a célpontja előtt parkoljon.”
  • 21. arrabonem 2012. január 07. 12:03
    „17. kurbli

    A Győr-Szolt igenis lehet szidni.
    Az októberi döntést után december legvégén még nem méltóztattak parkolóbérletet árusítani az újonnan bevont területekre. Majd januártól. Azt sem tudták, hogy mikortól indul a rendszer, azzal nyugtatták a kissé kiakadt érdeklődőt, hogy az elején valószínűleg még úgysem büntetnek...

    A Kisalföldnek az alábbi mondatért külön köszönet:
    "Információnk szerint noha a fizetős rendszer élesedni fog hétfőtől, az első héten büntetésre még nem kell számítaniuk az autósoknak - csak figyelemfelhívó szórólapokra."
    Az "információnk szerint" ebben az összefüggésben, amikor pénzről, büntetésről van szó, nem tájékoztatási kategória. Tényeket, ki mondta, így lesz-e. Felelősséggel átitatott mondatokat kérünk.”
  • 20. pozdorja 2012. január 07. 09:59
    „aky18: Mi az hogy "ilyen környéken"? Én ezen a környéken lakom, és hidd el nagyobb biztonságban érzem az utcán parkoló autómat mint a zsúfolt lakótelepi parkolókban. Ne gondold azt, hogy ha Révfaluban parkolsz és egy tolvaj kinézi az autódat onnan nem fogja elvinni. Továbbá az általad veszélyesnek ítélt kisebbségből egyre kevesebb van Újvárosban, ugyanis folyamatosan helyezik át őket a lelakott házakból. Hogy hová kerülnek nem tudom, de tény hogy csökken a létszám.
    De hogy a témához is hozzászóljak: ez sima pénzbehajtás, semmi más.”
  • 19. lp2 2012. január 07. 09:10
    „Kurbli:
    Első mondatod végére ugye, egy mosoly jelet akartál tenni? :) Aki annyira kényelmes, hogy a kb 2-3 perc séta gondot okoz neki, az fizesse meg a kényelmének az árát a magasabb tarifával.
    .
    De az alapot felejtjük el! Miért is kell fizetni a parkolásért? Azért, hogy arra ösztönözzük az autósokat, hogy a lehető legkevesebb ideig foglalják el a parkolóhelyet, mert arra másnak is szüksége lehet.
    Ha valami ok folytán ingyenessé válna a parkolás a belvárosban, azt hiszem megnézhetnénk magunkat, mert soha nem lenne egy szikra szabad hely sem!!! Akkor pedig jönnének a méltatlankodó írások a másik oldalról, hogy borzasztó, nem lehet megállni autóval a belvárosban :) :) :)
    Jó ez így!
    Én parkolóház párti vagyok és soha semmi gondom nincs a parkolásokkal.
    Ha jól tudom, a győri tarifák nem is a legdrágábbak közé tartoznak .”
  • 18. révfaluiszúnyog 2012. január 07. 08:14
    „A cél az, hogy távoltartsák az embereket a belvárostól, mert ennek következtében tönkremennek az ottani vállalkozások, és potom pénzért értékesíteni lehet majd az ingatlanokat a betelepülőknek. Az ószövetségi nép térfoglalásának egyik szálláscsinálója az az alpolgármester, aki sámliról száll be az Audijába.”
  • 17. kurbli 2012. január 07. 07:47
    „7. lp2, Neked van igazad! Csak az a fránya pár perces séta a baj.

    Nem a Győrszolt kell szidni, a város parancsol, az a dolguk, hogy végrehajtsák.

    15. Arrabona , szerintem is, sőt, nem hiszem, hogy megáll a folyamat.”
  • 16. aky18 2012. január 06. 23:10
    „,,A rendszer akkor élesedik, ha a parkolást jelző táblákról eltűnnek a ponyvák," és akkor áll majd meg amikor eltűnnek a parkolóautomaták, amire a környék sajátosságait figyelembe véve jó esélyt látok már a tesztüzem idején. Amúgy sem hagyom ilyen környéken szívesen az autót, de hogy még fizessek is ezért? Aki ezt kitalálta csak gratulálni tudok neki!”
  • 15. Arrabona 2012. január 06. 22:11
    „Dilettánsok!
    13: nyugi bevezetik Révfaluban és Nádorvárosban is.”
  • 14. peet2 2012. január 06. 21:35
    „inkább a győr-szolnak azzal kéne foglalkozniuk hogy Marcalváros tele van szeméttel...nem azzal kéne elsősorban foglalkozni hogy élhetőbb környzetünk legye???”
  • 13. cini 2012. január 06. 20:11
    „Nagyon jó! akkor vezessék be Révfaluban is meg Adyvárosban, meg Marcalvárosban, meg Szabadhegyen is. Szerintem jó ötlet. Ne csak minket sarcoljanak. Ez arcátlanság.”
  • 12. háté 2012. január 06. 18:59
    „Lassan a trágyadombon is parkoló óra lesz, remélem a külföldi turisták egy-két parkolóról készült képét a sárról-mocsokról a keréktörő lyukakról, láthatjuk majd az ottani újságban elrettentő példaként!
    <moderálva> - de kik fogadták el fizetős parkolást?”
  • 11. Mankapunka 2012. január 06. 18:01
    „Egyetemnél is akkor legyen fizetős a parkoló,ahol a buszok járnak,meg a Rónay Jácint utcában is.”
  • 10. .viki27. 2012. január 06. 16:22
    „Gondban lesznek a fürdőbe járó emberek.Ez már a pofátlanság netovábbja.Szerintem a városnak is fizetni kell az Orbán hülyeségeit különben soha nem volt még ilyen pofátlan húzása sem egyik polgármesternek sem.Vissza sírjuk Balogh Jóskát alighanem aki nem átallotta gyalog járni a munkahelyére és nem AUDI a 8 cal.Nem záratta le a városház mögötti parkolót amit ezen a héten volt szerencsém figyelemmel kísérni és siralmas a helyzet ugyanis aki a postára menne annak vagy várakozni kell egy ideig amíg valaki elmegy vagy pedig be áll a rokkantaknak fenntartott helyre,miközben a városház mögötti parkoló negyedig sincs!Ebben a városban is tombol a demokrácia Fidesz módra!”
  • 9. bumburnyák 2012. január 06. 15:14
    „Egyre erősödik az ÁRKÁD lobbi teória. Multis agymosás:
    "Nálunk ingyenes a parkolás" szlogen egy nagy mosollyal, de igazából:
    "Itt parkolj paraszt akkor úgyis bejössz. Ettől kezdve küzdjenek veletek a bérlőink az akcióikkal. Hogy vásárolsz-e vagy sem nagyívbe lesz@rjuk, mi biztosítottuk bérlőink felé az ígért létszámú forgalmat, behajtjuk a horror bérleti díjat, perkálunk kicsit a csicskáinknak az önkormányzatnál, nekünk meg hawaii"”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vésznyitót használt a buszon - ki látta?

A Kisalföld Volán Zrt. feljelentése alapján közúti baleset gondatlan okozásának megalapozott gyanúja… Tovább olvasom