Kisalföld logö

2017. 09. 19. kedd - Vilhelmina 12°C | 17°C Még több cikk.

Hét családot lehagytak a címlistáról

A páva utcában hét család fellebez a 81-es főút új győri bevezető szakasza ellen. Részletek itt

Katona Ferenc
Győr egyik nagy közlekedési problémája a Fehérvári út hatalmas forgalma, amelyet súlyosbít, hogy a főút mellett több száz ház áll. Emiatt épül új bevezetőszakasz. A beruházás második ütemét idén kezdték építeni.

A Páva utca 2–14. szám közötti hét házban élő család döbbenten tapasztalta, hogy kertjük végén gépek tűnnek fel. Katona Ferenc, az egyik érintett elmondta: nekik addig fogalmuk sem volt arról, hogy a fejlesztés őket is érinti. Az ügy dokumentumai alátámasztják igazukat.

Az új, kétszer kétsávos út előkészítő munkálatai 2001–2002-ben zajlottak, amibe több mint száz érintettet – hatóságokat, szomszédokat – vontak be.

Elismerték a mulasztást

A jogerős építési engedélyt 2002. október 28-án adta ki a megyei közlekedési felügyelet. A Páva utcaiakat – akik nem is gondolták, hogy érintettek lehetnek – elfelejtették értesíteni, holott telkeik végén az Épfu-telepnek új bejáratot és 150 méter utat építenek, annak ellenére, hogy megmarad az évtizedek óta használt főbejárata is. A közlekedési felügyelet idén május 11-én kelt levelében elismeri a mulasztás tényét, és utólag kipostázta az építési engedélyről szóló határozatot.

„Nem értünk egyet azzal, hogy az Épfu-telep, ahol több tucat vállalkozás – például kamiontároló, fatelep, üzemanyagkút – működik, a házaink mögött kapjon új bejáratot, állami pénzen. Bárki elképzelheti, hogy a hatalmas teherforgalom mekkora zajjal és levegőszennyezéssel jár" – hangsúlyozta Katona Ferenc. Legler Vince hozzátette: elkeseredettek, mert úgy látszik, ebben az országban egyeseknek mindent szabad. A terveket hányavetinek, nem megfontoltnak tartja. „Az ember három évtizedet és rengeteg pénzt beleöl a házába, aztán mások egy tollvonással eldöntik, hogy mostantól a felét sem éri."

Drága fellebbezés

A lakók elszántak. Ügyvédet fogadtak, és fellebbezésüket tegnapelőtt benyújtották a megyei közlekedési felügyelethez. Ennek díja – miután nagy beruházásról van szó, amely nem bontható részekre – 232.900 forint. Katona Ferenc azt mondta: ha egyszer már kénytelenek az egész beruházásra befizetni a fellebbezési díjat, akkor azt szeretnék elérni, hogy minden munkát leállítsanak. A fellebbezést a Közlekedési Főfelügyelet bírálja el Budapesten.

Ki hibázott?

Kontra György, a megyei közlekedési felügyelet osztályvezetője arról tájékoztatott, hogy a címlistát az útépítési engedély kérelmezőjétől, azaz a megyei állami közútkezelő kht.-tól kapták meg, s nekik az évi négyszáz ilyen ügy mellett nincs lehetőségük arra, hogy ellenőrizzék az adatok pontosságát. A szakember kizártnak tartja, hogy a fellebbezés miatt az egész beruházást leállítsák. Wimmer József, a kht. főmérnöke nem tudja, miért maradtak le többen is a három évvel ezelőtti listáról, mindenesetre ő úgy emlékszik, hogy a címeket az önkormányzattól kapták. Helyes Péter, a városháza beruházási főmérnöke ezzel szemben kérdésünkre határozottan azt állította, hogy semmilyen listát nem adtak át a közútkezelőnek.

Az ügy tehát úgy áll, hogy a beruházás a Fehérvári út nagy részének megoldást hoz, hét családnak viszont nagy hátrányt okoz – hacsak a főfelügyelet másként nem dönt. Hogy mi lett volna akkor, ha az érintetteknek megadják az esélyt, hogy még időben fellebbezzenek, már sosem derül ki.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Városok védett részei

A győr-kisbácsai fenyves védelmében kibontakozott lakossági mozgalom szószólói tették szóvá, hogy csak négy védettséget élvező természeti terület van a megyeszékhelyen, miközben Sopronban huszonhárom. Szekeres György, a győri önkormányzat környezetvédelmi irodájának vezetője szerint azonban ez az összehasonlítás túlzottan leegyszerűsíti a kérdést. Tovább olvasom