Kisalföld logö

2017. 03. 31. péntek - Árpád 5°C | 18°C Még több cikk.

Helyi buszok: nagy változások hétfőtől

A 8-as busz újra Likócs felé jár, a 11-es és a 23-as vonalat összevonják, a 33-as helyett a 22Y járatok szolgálják ki Ménfőcsanakot – ez csak néhány változás a jövő hétfőn életbe lépő új győri helyi menetrendből.

A győri közgyűlés decemberben fogadta el, hogy február 6-tól jelentősen változik több helyi busz útvonala, menetrendje. Ez három hónapon belül a második nagy módosítás; novemberben történt meg a 6-os és a 11-es járatok Jedlik hídra terelése, a 2-es vonal megkurtítása, és azóta az ingyenes belvárosi citybuszok heti hat napon közlekednek. A mostani főbb újdonságok:

Az 1-es vonalon változnak az indulási időpontok, hogy a Belváros és Újváros között az 1-es és 14-es buszok egyenletesebb utazási lehetőséget biztosítsanak. Az 1-es járatok Újváros felé a Bartók Béla út, munkaügyi központ megállóhelyen is megállnak.

A 2-es buszok munkanapokon a reggeli csúcsidőben 2B jelzéssel, Sziget városrész és a Széchenyi egyetem érintésével közlekednek.
A 8-as járatok újra a Révai utca és Likócs között közlekednek, a jelenleginél gyakrabban, legfeljebb 40 perces követési időközzel. Pinnyédet a 37, 37Y vonalak szolgálják ki. A 8-as vonalra megváltott egyvonalas bérletek érvényességük végéig használhatók a 37, 37Y vonalakon is.

A 11-es vonal összeolvad a 23-as vonalcsaláddal: a 11, 11B járatok Marcalváros és Bácsa között közlekednek, a 11-es és 23-as vonalak jelenlegi útvonalán, de a Révai utca érintése nélkül. Fotó: H. Bara
A 11-es vonal összeolvad a 23-as vonalcsaláddal: a 11, 11B járatok Marcalváros és Bácsa között közlekednek, a 11-es és 23-as vonalak jelenlegi útvonalán, de a Révai utca érintése nélkül. Fotó: H. B. E.


A 11-es vonal összeolvad a 23-as vonalcsaláddal: a 11, 11B járatok Marcalváros és Bácsa között közlekednek, a 11-es és 23-as vonalak jelenlegi útvonalán, de a Révai utca érintése nélkül. A 11B járatok a Nádorvárosi köztemetőt is érintik. A járatok a Szigethy Attila út, Fehérvári út megállóhelyen mindkét irányban megállnak. A 23, 23A, 23AB, 23B vonalakra megváltott egyvonalas bérletjegyek érvényességük végéig érvényesek a 11, 11B, 11E vonalakon.

A 11E járatok Víziváros érintésével, az új bácsai úton közlekednek, de a Körtöltés utcánál továbbra is megállnak és átszállási lehetőséget biztosítanak a 11, 11B vonalakkal. A 11E vonalon bővül az üzemidő és a járatsűrűség, s a buszok tanszünetes munkanapokon is közlekednek. A 11, 11B vonalakra megváltott egyvonalas bérletek a 11E vonalon is érvényesek.

A 14-es vonalon munkaszüneti napokon 8 és 20 óra között sűrűbben, 20 percenként közlekednek a járatok.

A 20Y vonalon munkanapokon Ménfőcsanakról 12.50-kor, valamint visszafelé, az Íves utcától 14.18-kor és 22.18-kor is indulnak járatok.
Ménfőcsanak, Győzelem utcát a 33-as helyett a Marcalvároson keresztül közlekedő 22Y járatok szolgálják ki, amelyeket integrálnak a 22–22A vonalcsoport menetrendjébe, és csúcsidőn kívül is kétóránkénti utazási lehetőséget biztosítanak (munkaszüneti napokon is). A Ménfőcsanakról induló meghatározott 22Y járatok Ménfőcsanak, Királyszék úton csatlakozást biztosítanak a 37, 37A, 37Y járatokra, amelyekkel legfeljebb öt perc késésig kölcsönösen megvárják egymást. A 33-as vonalra megváltott egyvonalas bérletjegyek érvényességük végéig érvényesek a 22, 22A, 22E, 22Y, 37, 37A, 37E, 37Y vonalakon (a jövőben a 22Y vonalra váltott egyvonalas bérletjegyek viszont csak a 22, 22A, 22E, 22Y vonalakon érvényesek).

A meghatározott 25-ös és 38-as járatok az ipari park, Innonet-központnál csatlakoznak egymáshoz: legfeljebb öt perc késésig a buszok megvárják egymást és kölcsönös átszállási lehetőséget biztosítanak.

A 37, 37Y jelzésű járatok Gyirmót és Pinnyéd között közlekednek.

Gyirmót és a Révai utca között 37A betétjáratok is indulnak, valamint Gyirmótról tanítási napokon 7.02-kor 37E jelzésű gyorsjárat indul a Révai utcába, Ménfőcsanak érintése nélkül.

A továbbra is ingyenes cityjáratok a Rónay utcából indulnak, és minden esetben érintik a Belváros nyugati részét (Zechmeister utca, Honvéd liget), majd megszakítás nélkül térnek vissza a Rónay utcába. Szerdán és szombaton, a piac nyitvatartási idejében továbbra is érintik a városréti piacot.

Olvasóink írták

  • 10. Freehill 2012. február 06. 18:39
    „"Azt pedig saját tapasztalatom alapján cáfolom, hogy a 8-as gyakran késett volna"
    Akkor ezek szerint nem ugyanazokon a buszokon utaztunk :)”
  • 9. Goldmund 2012. február 06. 13:08
    „"Pinnyédről milyen busz megy most közvetlenül a kórház, Plaza környékére?"
    Semmilyen! De miért is kéne mennie?
    Pinnyéden lakik kb. egy tucat nyugdíjas, meg egy csomó kitelepült, akiknek teljesen mindegy merre megy a busz, mert mindig mindenhová autóval járnak. Ugyanígy szándékosan nem ragoztam azt sem, hogy Likócsról ki hová akar utazni. Mert ugye (ha a te logikádat követném), most azon is lovagolhatnék, hogy a likócsi Mari néni nem tud átszállás nélkül eljutni a kórházba, sem a Plázába. Gyorsan csináljunk neki is egy buszt Likócsról arra a környékre!

    Azt elismerem, Ménfőcsanak, Gyirmót sokkal nagyobb lakosságú és könnyen lehet, hogy onnan sokan akarnak Szigetbe vagy az egyetemhez utazni.

    Azt pedig saját tapasztalatom alapján cáfolom, hogy a 8-as gyakran késett volna (a kapkodó vezetésre nem tudok mit mondani, de nem tűnt kapkodóbbnak, mint bármelyik másik vonalon). Én olyan helyen lakom, ahol a belváros felé a 8-as és a 14-es a két alternatíva. Pont azért szerettem a 8-ast, mert az szinte mindig pontos volt, a 14-es pedig nem egyszer jól megszívatott.”
  • 8. Freehill 2012. február 05. 21:09
    „Goldmund: olvasd el még egyszer, amit írtam, légy szíves. Pinnyédről milyen busz megy most közvetlenül a kórház, Plaza környékére? És Gyirmótról, Ménfőcsanakról Sziget-Újváros felé ill. az egyetem környékére? Én ezeket a fontos kapcsolatokat írtam, arra a csúsztatásra reagálva, hogy csak a két végpont (=Gyirmót-Pinnyéd) között utazó (nyilván csekély számú) utas lenne a célközönség.
    Abban igazad van, hogy a Tihanyi némileg zavarérzékenyebb, mint a kelet-nyugati (nem elhanyagolható, de az észak-délinél jóval kisebb jelentőségű) tengely. Viszont ha esetleg megnéznéd a menetrendet (lsd. "Azt sem tudom, Pinnyéden mennyi időt vár a busz" - de azért minősíted?), látnád, hogy sokkal kényelmesebben lehet majd tartani a menetidőt, mint a 8-ason, ahol a szinte megegyező követési- és fordulóidő miatt gyakoriak voltak a késések és a kapkodó vezetés.”
  • 7. Goldmund 2012. február 05. 20:38
    „6. Freehill 2012.02.05. 00:57
    "Az átmérős vonalak lényege, hogy számos SZAKASZON biztosítanak átszállásmentes kapcsolatot. Pl. Gyirmót, Ménfőcsanak - Virágpiac, Sziget (egyetem), vagy Pinnyéd - kórház, vásárcsarnok, Plaza stb. Ne mondd, hogy ez nem előnyös!"

    Ez eléggé erőltetett érvelés. A Plázától, Tihanyi úti kórháztól, Vásárcsarnoktól el lehet jutni a Virágpiacig pl. a 7-17 járatokkal, a 14-essel még a Széchenyi Egyetem közelébe is. Tehát az északi-déli átvezetés eddig is megvolt és most ez bővült. A K-Ny átvezetés (mondjuk: Gyárváros-Sziget között) a 14-est jelenti egyedül, illetve Bácsa-Rávfalu felől a 11-est, de az más városrészeket köt össze.
    A Likócs-Pinnyéd összekötés azért volt jó ötlet, mert nemigen került dugóba a busz, tehát aki a belvárosból Likócsra vagy Pinnyédre utazott, joggal számíthatott arra, hogy a busz akkor jön, amikor jönnie kell.
    Na most ezzel szemben a Ménfőcsanakról bevezető út vagy a Tihanyi Árpád út bizony be tud dugulni! Ez tehát annak rossz, aki a belvárosból Pinnyéd felé menve várja az amúgy is ritkán jövő buszát, ami még ráadásul kiszámíthatatlan is lesz. Azt sem tudom, Pinnyéden mennyi időt vár a busz? Ha csak 2-3 percet, akkor még a visszafelé menő irány is "cipeli magával" ezt a késést!”
  • 6. Freehill 2012. február 05. 00:57
    „tbandita: ha nem is utazik busszal, akkor miért kritizálja? És miért rágalmaz olyanokat, akiket nem is ismer?

    Goldmund: a közlekedéstervezés nem fekete-fehér kérdés, persze aki nem ért hozzá, az könnyen beszél. A 8-13 összevonása sok pozitívummal járt, még ha voltak is gondok. Most találtak egy még jobb megoldást: jobb lett volna leragadni a korábbi, NEM hibás, de nem is a legjobb verziónál? Szerintem az lett volna a hiba!
    Nagy butaság, hogy "jó annak, aki PONT egyik végről PONT a másikra utazik". Az átmérős vonalak lényege, hogy számos SZAKASZON biztosítanak átszállásmentes kapcsolatot. Pl. Gyirmót, Ménfőcsanak - Virágpiac, Sziget (egyetem), vagy Pinnyéd - kórház, vásárcsarnok, Plaza stb. Ne mondd, hogy ez nem előnyös!”
  • 5. 6Y0RI 2012. február 03. 22:35
    „A probléma az, hogy toldozgatni-foldozgatni tudnak, érdemben nem fogunk előre jutni.

    Anno a 8-as-13-as; a 2-es-19-es a 6-os-16-os; illetve a mostani 8-as-37-es és 11-es-23-as összevonásoknak mindig ugyanaz volt a célja: A Révai utca forgalmának csökkentése; ám mindig rájöttek, hogy jelen körülmények között ez sehogy sem lehetséges. Most kikerül onnét a 11-es és a 37-es; de visszakerül a 8-as, és még novemberben a 2-es. Lényegében ugyanott vagyunk.”
  • 4. cicus10 2012. február 02. 05:45
    „Nagyon jól összekevertetek mindent Szuper!!!”
  • 3. Irwine 2012. február 01. 18:38
    „#1. Goldmund:
    Azóta azért jó pár tényező megváltozott. Azt azért nem jelenteném ki, hogy a 8as és a 13as összevonása annak idején hibás döntés volt. (Már csak azért sem, mert jelentős km számot spóroltak meg vele)
    Másrészről, ha mindenki fegyelmit kapna egy-egy hibás döntés után -mivel senki sem jövőbelátó- a fél ország már el lenne tiltva a munkától, uh. azért túlzásokba nem kell esni...”
  • 2. tbandita 2012. február 01. 15:09
    „Szerintem akik tervezik a helyi tömegközlekedést, tuti nem utaznak busszal. Átolvastam a változásokat, de nem jött meg a kedvem a buszozáshoz. Maradok a bringánál, gyorsabb és olcsóbb.”
  • 1. Goldmund 2012. február 01. 12:02
    „Annak idején a 8-ast és a 13-ast (Likócs-Pinnyéd) összevonták. Most kiderült, hogy ez célszerűtlen, ezért a 37-est vonták össze vele (Gyirmót-Pinnyéd). Szeretném tudni, kik és milyen érvek alapján hozták létre annak idején a Likócs-Pinnyéd közötti járatot. Mert ez ugye hibás döntésnek bizonyult, ezért változtatták vissza.
    Netán a hibás döntésért kapott-e fegyelmit az illető?

    Nem csodálkoznék, ha kiderülne, hogy ugyanazok akarták ezt is azt is. Az érvek is ugyanazok: tök jó annak, aki PONT egyik végről PONT a másikra utazik.
    Aztán az élet majd bebizonyítja, hogy kb. ugyanannyira volt ez jó döntés, mint az előző, szóval, akár hagyhatták volna az előző menetrendet is.
    Az meg, hogy a Pinnyédre menő járat mennyit fog késni, ha nagyobb forgalom van a Győrbe bevezető úton vagy a Tihanyi Á. úton, legyen a belvárosból Pinnyédre utazók gondja. Majd álldogállnak türelmesen, amíg nem jön a buszuk, ugye?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Városvédők: győri városfejlesztés kérdőjelekkel

Néhány gondolat az Arrabona Városvédő Egyesülettől jövőről, 21. századról, turisztikáról,… Tovább olvasom