Kisalföld logö

2018. 01. 17. szerda - Antal, Antónia 1°C | 6°C Még több cikk.

Hatszázan kirándultak a Győr-Veszprém vasútvonalért

Továbbra sem tudni, hogy megszűnik-e Győr és Veszprém között a vasúti közlekedés. Egy biztos: 600 természetbarát túrázott a Bakonyban a vonal megmentéséért.


"Kiránduljunk együtt és használjuk a Cuha-völgyi vasutat! Rajtad is múlik, hogy bezárják-e vasútvonalat 2010-ben" – szólt a "Túrázz a vonatért" kirándulások rendezőinek felhívása.

Nos, az egyik szervezőtől, Mészáros Andrástól a kisalfold.hu megtudta: a legutóbbi kirándulás nem várt sikert hozott, körülbelül hatszázan tették tiszteletüket a bakonyi rengetegben október első hétvégéjén!


Megszállja a tömeg a porva-cseszneki megállót! Fotó: Szabó István.
Megszállja a tömeg a porva-cseszneki megállót! Fotó: Szabó István.


A résztvevők öt távon (6 km, 12 km, 15 km, 20 km, 33 km) vághattak neki a vadregényes tájnak.

Külön öröm volt a szervezőknek, hogy a nagy sikerű kiránduláson az egészen pici gyerekektől kezdve a nagyszülőkig rengetegen vettek részt, vagyis minden korosztály képviseltette magát.

A túrának aktualitást adott, hogy sajtóhírek szerint a 19. század végén épült, jelenleg örökségvédelem alatt álló csodaszép vonal is rajta van azon a listán, amely gyakorlatilag megszüntetné a vasúti közlekedést Győr és Veszprém között.

Az egyébként továbbra is bizonyosnak tűnik, hogy a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium megbízásából jelentősen lecsökken a vasútvonalak száma jövőre, ám a tárca egyelőre nem hajlandó elárulni, melyik vonalakat és térségeket érinti hamarosan a komoly változás.

Holott Antali Károly, a helyközi közösségi közlekedés átalakításának miniszteri biztosa szeptember 22-én egy nyilvános konferencián azt ígérte, miszerint szeptember 25-ig a minisztérium internetes oldalán megtalálhatóak lesznek a vasutat érintő konkrét változások.

Azóta több mint 10 nap telt el, de a minisztérium portálján se híre, sem hamva az információknak. "Magyaros" eljárás a javából. 

Olvasóink írták

  • 12. adalfold 2009. október 07. 17:52
    „Kedves szeghalmi Úr.
    Tessék egy picit elgondolkodni:)
    a zárómondatára:
    "magyaros" eljárás a javából.
    maga valóban nem látja,hogy ez anti-magyaros eljárás .. a javából?

    ne a tisztességes, nemzetközi viszonylatban művelt,többet teljesítő magyar nemzetet illesse ilyen kritikával.
    az ´arisztokráciát´ tessék illetni, mely munkát ad önnek és kellően anti-magyar,
    például a közlekedésügyben.”
  • 11. adalfold 2009. október 07. 17:48
    „azért nem lehet köztes megoldást találni, mert az a céljuk,hogy a plebsz (azaz jónép) elszakadjon a kirándulás és feltöltődés lehetőségétől.
    minden szellemi tartalmat, egészséges élethez való lehetőséget el akarnak venni tőlünk, hogy ingyen dolgozó robotjaik lehessünk, nekik fajtisztáknak.”
  • 10. adalfold 2009. október 07. 17:47
    „Teljesen így van Goldmund.

    Ez a jellegzetes cionziáló avagy szocialista taktika minden szakterületen és minden szakágban.

    Így építik le és adják el ingyen az országot. lényegtelen ,hogy kiknek.
    mit gondoltok, miért nem tud kelet-európa (értsd: ukrajna, románia,fehéror.,oroszo.) a talpára állni évszázadok óta.
    Teljesen kiárusítják a természeti kincseket és földeket , belőlünk, gojokoból valóban állatokat, dolgozó robotokat akarnak kreálni.
    a civilizáció és kultúra lesüllyesztése, az infrastruktúrák és erőforrások elvitele a kezdeti lépések.”
  • 9. Goldmund 2009. október 06. 22:21
    „Munkába járásra azért nem használják, mert az átlagsebessége 30-35 km/h. És azért ennyi, mert a sínek ilyen állapotban vannak.
    Lerohasztják az utazási színvonalat, utána csodálkozva megállapítják, hogy kevesen utaznak rajta, aztán bezárják. Így kell ezt csinálni elvtársak!”
  • 8. omarhulm 2009. október 06. 13:34
    „Akkor nyári időszakban (amikor kirándulnak) közlekednének... Az viszont tény, hogy a jelenlegi állapot nem tartható fenn gazdaságosan.

    Porva-Csesznek, Vinye,... persze én is jártam ezeken a helyeken vonattal régen, de (sajnos) pénz beszél, kutya ugat.”
  • 7. Agent 2009. október 06. 13:22
    „6. az a gond, hogy a nagy költség nem az adott járat közlekedése, hanem a pálya fenntartása, működtetése (bár ezt a pályát elnézve sok pénzt nem költhettek rá mostanában...).”
  • 6. omarhulm 2009. október 06. 13:19
    „Ezen a vasútvonalon a kocsik 10%-os kihasználtsággal mennek a NAP LEGNAGYOBB RÉSZÉBEN!

    Miért nem lehet egy kompromisszumos megoldást találni?
    Napi 2-3 járatpár bőven elég lenne a kirándulóknak és az iskolásoknak, a többit meg elvehetnék...”
  • 5. kriszti68 2009. október 06. 12:53
    „Gyerekként a Vinye és Porva-Csesznek közötti 3 alagút a világ legizgalmasabb élménye volt, de még ma is így érzek. A vasútvonal mentén lakóknak létszükséglet ez a vasút. Használjuk ezt a lehetőséget amíg lehet és bízzunk abban, hogy sokáig megmarad.”
  • 4. kistteso 2009. október 06. 12:50
    „Ködben, havazásban nem látszik, s nehezen lehet hozzánk eljönni... :-)Kell a vasút!”
  • 3. civac 2009. október 06. 11:35
    „a vasútvonalakat kurtítják, a vezetők fizetését, végkielégítését nem. pedig őket nem is kellene őrizni, mint a síneket, épületeket... vagy mégis?”
  • 2. Agent 2009. október 06. 11:27
    „1. miért ne láthatnád, tiszta időben Győr bármelyik magasabb épületéből odalátni:)Ezen kívül még odamehetsz megnézni autóval, stoppal, busszal, biciklivel, vagy akár gyalog is:)”
  • 1. zsukov 2009. október 06. 10:51
    „Birka nép vagyunk már a Bakonyt sem láthatjuk !!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szalmonella a győri kórházban?

Szalmonellafertőzés gyanújával vizsgálja az ÁNTSZ a győri kórházból beküldött mintákat. Múlt héten… Tovább olvasom