Kisalföld logö

2018. 04. 23. hétfő - Béla 12°C | 25°C Még több cikk.

Hat ajánlat érkezett a gönyűi tenderre

Jövő pénteken dől el, ki fejleszti mintegy 6,5 milliárd forintért a győr–gönyűi kikötőt.

Hat pályázat érkezett a Győr–Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő építésére, valamint az intermodális központ kialakítására negyedszer meghirdetett tenderre a hétfői határidőig – tájékoztatta a közbeszerzési pályázatot kiíró Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (Édukövízig) az MTI-t tegnap. Az ajánlatok elbírálása folyamatban van, az Édukövízig, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, valamint a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által delegált bizottság június 22-én hirdeti ki a pályázat eredményét. A tervek szerint a nyertessel már július 2-án megkötik a szerződést. A kiírás szerint a beruházás becsült értéke 6,5 milliárd forint, mintegy 500 millió forinttal alacsonyabb, mint a legutóbbi kiíráskor.

A tendert első alkalommal tavaly februárban írta ki az Édukövízig, azonban a kiírót a Közbeszerzési Döntőbizottság formai hibák miatt új eljárásra kötelezte. Ez lett a sorsa a második, tavaly nyáron meghirdetett eljárásnak, sőt, az idén januárban kiírt harmadiknak is. Legutóbb, a harmadik tenderen öt pályázó indult, majd a Viadom-Betonút-Közgép alkotta Győr–Gönyű VBK konzorcium nyerte el a munkát. Ezen a pályázaton a Strabag vezette konzorcium tette a legalacsonyabb, 4 milliárd 599 millió forintos ajánlatot, majd a Gránit irányította társulás következett 5 milliárd 457 millióval. A Swietelsky vezette konzorcium 5 milliárd 482 millió forintért, a Vegyépszer irányította társulás 5 milliárd 611 millióért vállalta volna a munkát, míg a nyertes Viadom irányította konzorcium a legmagasabb, 5 milliárd 695 millió forintos ajánlatot tette. A Strabag-Szentes konzorcium megtámadta a döntést a döntőbizottságnál, amely március 26-án kelt határozatában harmadszor is megsemmisítette a tender eredményét, arra hivatkozva, hogy a kiíró Édukövízig megsértette a közbeszerzési törvényt.

A pályázati kiírás szerint a nyertes feladata lesz csaknem 12 kilométer vasúti összeköttetés megépítése a kikötő és a Bécs–Budapest közötti vasútvonal között. Emellett meg kell építenie a vasút és az 1-es számú főút kereszteződésében egy közúti felüljárót és a hozzá tartozó mintegy 1,3 kilométer hosszú fel- és lehajtót. A kikötő 25 hektáros logisztikai parkja belső infrastruktúrájának kiépítése is rá vár, ami magába foglalja a kikötői főbejárat, a parkoló, a porta és mérlegelő, az úthálózat, az iparvágány-hálózat és a közművek kialakítását. A költségek 75 százalékát az Európai Unió adja a Környezetvédelmi és Infrastrukturális Operatív Programon keresztül, a maradék 25 százalékot a magyar állam teszi hozzá. A tenderkiírás szerint a beruházást legkésőbb 2008. július 30-ig kell befejezni.

Magyar és osztrák tulajdonban

A gönyűi kikötő az öt országos közforgalmú kikötő egyike. Működtetője a Győr–Gönyű Kikötő Zrt., amelynek jegyzett tőkéje jelenleg 378,5 millió forint. A részvények 60 százalékát magyar tulajdonosi kör, cégek és önkormányzatok birtokolják, míg 40 százaléka osztrák érdekeltségben van, a bécsi kikötő és magánbefektetők tulajdona.

MTI

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Fürdőorvosi vizsgálat várakozás nélkül is

Két hónapja működik orvosi szakrendelés a győri élményfürdőben, azóta a betegeket már nem kell… Tovább olvasom