Kisalföld logö

2017. 08. 19. szombat - Huba 19°C | 31°C Még több cikk.

Háromsávos lehet az M1-es sztráda

Az M1-es autópálya hosszú távon nem képes elviselni az elmúlt években jelentős mértékben megnőtt járműforgalmat –tudatta az Állami Autópálya Kezelő Zrt.

Ezért a társaság 2009-ben megvalósíthatósági tanulmányt készíttetett a bővítés lehetőségeiről, melyet a Közlekedéstudományi Intézet munkatársai állítottak össze. A tanulmány igazolta a szakemberek felvetését: a Budapest–Tata közötti útszakasz 2-szer 3 sávossá, s betonszerkezetűre való átalakításának szükségességét.

A hazai gyorsforgalmi úthálózaton közlekedő járművek száma az elmúlt egy évtizedben jelentős mértékben megnőtt. A Biatorbágy és Komárom közötti szakaszon közlekedő járművek száma például 2000 és 2008 között gyakorlatilag megkétszereződött, ráadásul a tehergépkocsik aránya is számottevően, 28-ról 36 százalékra nőtt. Ha ez a növekedési trend tovább folytatódik, az M1-es autópálya rövid időn belül eléri áteresztőképességének határát.

Az M1-es háromsávossá alakításával kapcsolatos 2009-es tanulmányra támaszkodva írt ki nemrégiben közbeszerzési eljárást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., melynek tárgya egy kapacitásbővítési tanulmányterv elkészítése. Az elképzelések szerint az első ütemben a forgalmi terhelés szempontjából legkritikusabb szakaszon, Törökbálint és Tata között építenék meg a harmadik sávot. Ezzel egyidejűleg a jelenlegi aszfaltburkolatot betonszerkezetű pálya váltaná fel, amely számos előnyös tulajdonsággal rendelkezik. Mivel nagyobb a teherbíró képessége, nem nyomvályúsodik és hosszabb az élettartama, az aszfaltburkolat közel háromszorosa.

A jelenlegi M1-es autópálya 1981-ben érte el a jelenlegi M1–M0 csomópont térségét, majd 1986-ig Tatáig is megépült, 1996 óta egészen az országhatárig közlekedhetünk rajta.

Olvasóink írták

  • 8. humer 2011. január 07. 21:39
    „1. hozzászólás urbaniastapista: amikor tervezték, akkor még a 2x2sáv is sok volt, a teherforgalom vasúton ment. Azóta többszörösére nőtt a forgalom. Szerintem 20-30 év múlva már 2x4 sáv kell...
    véleményem szerint az autópályákat most békén kellene hagyni, rendbe kellene tenni a vasutakat és vele párhuzamosan a fő és mellékút hálózatot, mert azok katasztrofálisak.”
  • 7. annobon 2011. január 07. 08:52
    „Jah és még annyit, hogy nem úgy kellett volna a KRESZ-t módosítani, hogy először 6 sávos autópálya és csak utána kamionos előzési tilalom?”
  • 6. fióka 2011. január 06. 10:12
    „5. annobon 2011.01.05. 13:33-->mikor az első Afrikai űrrepülőgép leszáll a Mars-ra.”
  • 5. annobon 2011. január 05. 13:33
    „4-hez: Kábé ennyi! Esetleg még meg lehet kérdezni, hogy mikorra várható az átadás? :)))”
  • 4. fióka 2011. január 05. 13:17
    „az életben nem fognak ezek normális minőségű auópályát építeni lzsd 4-es metró a Németek fele annyi összegből határidőre megépítették volna nekünk ehhez képest előbb lessz Afrikának űrprogramja ,de addig is a milliókat mentenek át kormánypárti cégekhez.Az autópálya sem lessz más dupla pénzből 3xannyi idő alatt minőségtelen utakat kapunk amikhez 1 év elteltével már foltozgatni kell és természetessen a mókuskerék ugyanúgy nyelni fogja a pénzünket illetve átvándorol politikai maffiába.”
  • 3. SchmeidlPéter 2011. január 05. 10:18
    „Talán olcsóbb és tisztább megoldás lenne a kamionforgalmat vasútra terelni, mint új sávot építeni az autópályára, ami aztán újabb forgalomnövekedést generál. Hol a vége, 20 évenként építünk egy új sávot?”
  • 2. oaxacaca 2011. január 05. 09:08
    „Csak remélni tudom, hogy ezzel vége lesz a tartósan belső sávban 125-tel poroszkálásnak.”
  • 1. urbaniastapista 2011. január 05. 08:11
    „24 év és gyakorlatilag újra kell építeni.
    ?
    Felelős?”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ladára szólt a BMW papírja, drogozó sofőrjét körözték

Győr belvárosában rutinellenőrzésre állítottak meg a járőrök január elsején éjszaka egy autót. Tovább olvasom