Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 17°C Még több cikk.

Három embert ütöttek el a Gárdonyi bejárata előtt

Közlekedési szempontból a lehető legrosszabb helyen van a győri Gárdonyi-iskola.
Közlekedési szempontból a lehető legrosszabb helyen van a győri Gárdonyi-iskola: a bejárat előtti forgalmas csomópontban az elmúlt egy évben három embert ütöttek el a hídról leszáguldó autósok. Az iskola igazgatója és a szülők hiába írtak levelet az önkormányzatnak és a rendőrségnek, érdemi megoldás eddig nem született.

Utoljára két hónapja, május 19-én történt közlekedési baleset az általános iskola előtt, akkor egy hatodik osztályos iskolás kislányt gázolt el egy autós a zebrán. Sajnos nem ez az első eset: a Baross hídról leérő autósok egy része valósággal leszáguld a hídról, az iskola nyitott ablakok mellett ülő tanárai nap mint nap fékcsikorgásra kapják fel a fejüket, s az intézmény igazgatója, Szalai Ferenc szerint csak a szerencsén múlt, hogy eddig nem történt halálos baleset a kereszteződésben.

Félmegoldások eddig is születtek, s tény, hogy az illetékesek megpróbáltak mindent, ami nagyobb átalakítás vagy építés nélkül megvalósítható volt, ezek azonban nem váltak be. A Baross út és a Wesselényi utca kereszteződésében például forgalomlassító járdaszigetet építettek, ami azonban nemhogy a forgalmat nem csökkentette jelentősen, de egy éve ideiglenesen le is bontották, hogy a Nádor aluljáró építése miatt átszervezett útvonalon közlekedő buszok rá tudjanak kanyarodni a Baross útra. Nem segített a veszélyes csomópontra figyelmeztető sárga villogó lámpa sem, igaz, ehhez – ismerve az autósok közlekedési morálját – a legtöbben valószínűleg eleve nem fűztek nagy reményeket...

Javulást hozhat az aluljáró

Szalai Ferenc és a szülői munkaközösség tagjai májusban levélben fordultak Balogh József polgármesterhez és Holló Sándor győri rendőrkapitányhoz, hogy végre megoldást találjanak az iskola több mint hatszáz diákjának biztonságos közlekedésére – lehetőleg még a tanévkezdés előtt.

– Biztos vagyok benne, hogy az autósokat csak valamilyen mechanikai akadály kényszerítené lassításra. A megoldás egy körforgalom építése lehetne, esetleg egy olyan lassító „kanyarulat" kialakítása az iskola előtti útszakaszon, amilyen több település, például Abda határánál is van – mondta az iskolaigazgató. A helyzetet bonyolítja, hogy a Baross út nem a város, hanem a magyar állam tulajdona, a Magyar Közút Kht. kezelésében áll, így bármilyen átalakításra hosszú procedúra árán kerülhetne csak sor, még ha a szakemberek indokoltnak tartanák is. Eredics Imre alpolgármestertől megtudtuk, hogy nem tartják, a város közlekedésfejlesztési tervei ugyanis mást diktálnak.


– Napokon belül átadjuk a Tihanyi úti aluljárót, ami várhatóan jelentősen csökkenti majd a Baross út forgalmát, s remélhetőleg nem várat magára sokáig a Baross híd felújítása sem. Nincs értelme megépíteni egy olyan csomópontot, amit két év múlva újra szét kell verni. Ha kiépül a városban a Nemzeti Fejlesztési Tervben is szereplő villamoshálózat, egyébként is nagymértékben korlátozva lesz az autóforgalom az úton, s a tömegközlekedésé lesz a főszerep – tájékoztatott a közlekedésért felelős alpolgármester, aki hozzátette: mint minden olyan közlekedési probléma esetén, amelyet a szabályok be nem tartása okoz, itt sem az út átépítése, hanem a KRESZ betartatása lenne a helyes megoldás.

Ami nem egyszerű, tudtuk meg Holló Sándor városi rendőrkapitánytól, mert a folyamatos rendőri jelenlét megoldhatatlan, a traffipaxot pedig ezen az úton nem lehet eldugni. Hiába állnak ki egy-egy órára a sebességmérő autóval az iskola utáni kereszteződésbe, az autósok egymást figyelmeztetik a „veszélyre", így nagy visszatartó hatása nincs az akciónak. A rendőrség annyit tehet, hogy tanévkezdéskor – akárcsak a város 4–5 másik, forgalmas út mellett fekvő iskolájában – egy hónapra járőröket vezényel ki, a kisiskolásokat és a szülőket pedig figyelmeztetik a közlekedés veszélyeire. Marad tehát az óvatosság, a felnőttkíséret, s a remény, hogy az aluljáró – legalább részben – megoldja majd a problémát.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Csőtörés egy nap alatt

Kérdezem: miért kell egy frissen felújított utat felbontani; melyek azok a munkálatok, amelyeket nem lehet előre betervezni? Az »Önöknek építjük az Önök pénzéből« szlogen itt mintha egy kicsit más értelmezést nyert volna..." – írja olvasónk, aki az általa küldött fényképek alapján a Szigethy Attila–Tihanyi Árpád út kereszteződésében lakik. Rajta kívül több (tíz)ezren látták, mi történt ott a napokban. Tovább olvasom