Kisalföld logö

2017. 03. 26. vasárnap - Emánuel 4°C | 11°C Még több cikk.

Ha rossz a mobil, ki a hibás?

Győr-Moson-Sopron - Nem okolható alaptalanul a mobiltelefon hibájáért a használója – ez a tanulsága annak az esetnek, amelyet „A Kisalföld a vásárlókért" akciónk felhívására küldött olvasónk.

„Ismerősöm tavaly szeptemberben vett mobiltelefont. Tavasszal négyszer volt szervizben, mindig ugyanazzal a hibával: az akkufeszültség alacsony, a készülék nem tölt. Mindig azzal kapta vissza, hogy megjavították, a hiba mégis továbbra is fennállt. Legutóbb meglepetésére a szerviztől jegyzőkönyvet kapott, mely szerint a készüléket külső mechanikai behatás érte, ezért nem javítják meg és a garanciáját megvonják.

Ismerősöm állítja, hogy a készüléket nem ejtették le, külső behatás nem érte, ezért a szerviz véleményét nem tudja elfogadni. Jogszerűen járt el a szerviz? Ha nem, akkor panaszát hogy tudja orvosolni?" – írta olvasónk „A Kisalföld a vásárlókért" akciónk felhívására, melynek keretében karácsonyig folyamatosan küldhetik olvasóink fogyasztóvédelmi kérdéseiket szerkesztőségünkbe (rimanyi.zita@kisalfold.hu).

Olvasónk panasza mögött a testület hibás gyakorlatot sejt, mely sok fogyasztót érinthet hátrányosan. Fotóillusztráció: Bertleff András


Horváth László, a megyei fogyasztóvédelmi egyesület elnöke először is azt szögezte le, hogy a vonatkozó jogszabályok alapján alkotott véleménye szerint a szerviz jogtalanul járt el. Magyarázatként hozzátette: jótállási, szavatossági panaszügyben, ha vita van a felek közt a meghibásodás okáról, keletkezéséről, akkor szakértői vélemény szükséges. Azt tájékoztatása alapján független minőségvizsgáló intézetnek kell kiállítania, a szolgáltató szervize pedig szerinte nem tekinthető annak.

– Ha a szerviz úgy véli, a meghibásodásért a fogyasztó a felelős, akkor megtagadhatja a készülék garanciális javítását. Ilyenkor a helyes eljárás az lett volna, hogy közli a fogyasztóval, a javítást csak fizetés ellenében vállalja. Ha erre a telefontulajdonos rááll, azaz fizet, akkor viszont a javítás után a jótállás újra érvényes – hangsúlyozta a fogyasztóvédő és arra is felhívta a figyelmet: mérlegelni kell, érdemes-e javíttatni, vagy az csaknem annyiba kerül, mint egy új készülék. Az pedig még fontosabb, nem kötelező elfogadni a szerviznek a meghibásodás okára vonatkozó megállapítását. Ahogy már említettük, ha a felek közt vita van, akkor a cégnek független minőségvizsgálói vélemény szerint kell eljárnia. A fogyasztóvédő azt javasolja olvasónknak: forduljon a megyei békéltető testülethez (96/520-217). Ott már tárgyaltak egy hasonló esetet, akkor azt állapították meg, a szolgáltató nem járt el helyesen. Mivel a testület hibás gyakorlatra gyanakszik, ami fogyasztók tömegét érintheti hátrányosan, a megyei fogyasztóvédelmi egyesülettel együtt megkeresi a cég vezetését. Ha az egyeztetés nem jár sikerrel, jogi eljárást kezdeményez.

Vitás jótállási, szavatossági panaszügyben szakértői vélemény szükséges, melyet független minőségvizsgáló intézetnek kell kiállítania, a szolgáltató szervize nem tekinthető annak.

Olvasóink írták

  • 1. upho 2007. november 13. 10:42
    „jo lenne ha a fvf osszekapna magat es eljarna az ilyen esetekben huen a nevehez, mindenki tudja hogy a bekelteto testulet nem kotelezo ervenyu csak egy ajanlat, veszett fejsze nyele”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ez már valóban a végjáték

Győr - A kekszgyár elköltöztetésének híre minden bizonnyal pontot tett a régi győri… Tovább olvasom