Kisalföld logö

2017. 11. 24. péntek - Emma 3°C | 9°C Még több cikk.

Ha nincs parkoló, nem számít a tábla

A győri közgyűlés csütörötkön dönt arról, kidolgoztatja-e a kerékbilincs bevezetéséről szóló tervezetet.
Káosz a közlekedésben.
A szankcionálást a szabálytalanul parkoló autók számának emelkedése indokolja – áll az előterjesztésben. Az sem titok, hogy a kerékbilincs esetleges bevezetése összefügg a belvárosi parkolóhelyek április 1-jei megszüntetésével.

Kedden a Kisalföld is tilosban járt, hogy megszámoljuk a szabálytalankodókat; de egyúttal azt is megnéztük, miért álltak meg a járdán vagy a tilosban az autósok.

A közgyűlés elé kerülő anyag azzal indokolja a súlyos szankcionálás szükségességét: „Győrben elszaporodtak a gépjárművel elkövetett szabálysértések; a forgalom tempója lassult, időszerű a helyzet további romlásának megakadályozása". Ha a rendeletet valóban megalkotják, akkor a közterületen szabálytalanul elhelyezett, illetve korlátozott várakozási övezetben díjfizetés nélkül várakozó járművek tulajdonosai – amennyiben autójuk balesetveszélyt nem jelent és a forgalmat nem akadályozza – kerékbilinccsel számolhatnak. A Kisalföld tegnap autóba ült, hogy megszámolja a szabálytalankodókat, de egyúttal megnézte azt is, miért állnak meg tilosban az autósok.

Mindenhol szabálytalankodók

Elsősorban azokat az utcákat – illetve környéküket – néztük, ahol a jövő hét végétől várhatóan megszűnnek a parkolóhelyek. Nem kellett sokat keresgélni, mert az Árpád úton máris nyolc tilosban parkoló autóba botlottunk, három közülük a járdán állt a megyeháza melletti buszmegálló közvetlen közelében. A műszaki áruház előtti parkolóban sem volt már hely (hasonlóan az Árpád úthoz), itt is hárman a járdát választották. A Petőfi művelődési ház előtt ugyanez volt a helyzet, jött ezután a Liszt Ferenc utca, ahol csak az egyik oldalon engedélyezett a parkolás. Hely hiá-

nyában ismét csak a tilos maradt, dél előtt néhány perccel tizenkét autó állt az utca szabálytalan oldalán: a járművek a gyalogosfogalmat akadályozták, mert nem sok helyet hagytak az embereknek, de a közlekedés ettől még zavartalan volt. A másik „biztos pont" a Bécsi kapu tér, illetve az onnan nyíló Kazinczy és Király utca – ezt jól tudják a győriek, s ezúttal sem csalatkoztunk: a téren 17-en parkoltak, s az utcákon is tucatnyi járművet láttunk. Azt nehéz lett volna ellenőrizni, hogy az utóbbiak közül ki(k)nek volt behajtási engedélyük az utcába, ami biztos, hogy a tér környékén egyetlen szabad parkoló sem volt. Olyannyira nem, hogy a Virágpiacon is szabálytalanul parkoltak le többen, a Zechmeister utcában ugyanis szokatlanul sokan várakoztak – magyarán ott sem volt hely.

Közintézményeknél nincs hely

Nem vagyunk szakemberek, így összegzésünk sem szakmai érvekre támaszkodik, hanem „csak" arra, amit láttunk. A közintézmények előtt a legrosszabb a helyzet Győrben, a Bajcsy-Zsilinszky utcai posta előtt hét autós állt a gyalogosoknak fenntartott járdán; a színház előtt – bár nem volt előadás – már délelőtt reménytelen volt legális parkolóhelyet találni, maradt ezért ismét csak a járda.

A megyeháza, illetve az okmányiroda előtt ismételhetnénk ugyanezt a mondatot, a Liszt Ferenc utcában is több közintézménynek lenne szüksége parkolóhelyekre. A Bécsi kapu teret üresen szinte soha nem látni, úgy tűnik, csak keveseket zavar az a tény, hogy tilos lenne itt a parkolás. Vagy ha zavarja is őket, mivel megállni a közelben nem tudnak, mégiscsak behajtanak. Míg azonban legalább a téren nem jelent balesetveszélyt a várakozás, az Aradi vértanúk útján már más a helyzet...

A Renault esete a busszal

Tegnap nem sokkal dél után sikerült megbénítania Győr tömegközlekedését egy Renault vezetőjének, aki a megállni tilos tábla közvetlen szomszédságában úgy állt meg, hogy az autóbuszok nem tudtak kikanyarodni a Virágpiac oldalánál. Mire előkerült a sofőr, tucatnyi autóbusz rostokolt az Aradi vértanúk útján (egészen a Baross hídig állt a sor), több száz várakozó utassal. Gyanítható, ha most kérdezték volna meg a győrieket, hogy támogatják-e a súlyosabb szankciók bevezetését, nem nagyon lett volna olyan, aki nemet mond.

Ezzel együtt az is tény, a kerékbilincs és az elszállítás – ha valóban lesz – csak akkor jelenthet megoldást, ha van/lesz elég parkolóhely a városban, ahol szabályosan is tudnak parkolni az autósok. Egyelőre azonban nincs, pedig hatvanhárommal több a parkolóhely, mint lesz hamarosan a parkolózár után. (A győri városvezetés ma tart sajtótájékoztatót a témában, így természetesen mi is visszatérünk rá.)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egyablakos ügyintézés Győrben

Legkésőbb 2007 év végére egyablakos rendszeren keresztül elérhető lesz a győri közigazgatási… Tovább olvasom