Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 25°C Még több cikk.

Ha kész lesz a győri keleti elkerülő, kitiltják a kamionokat

A beruházás teszi majd lehetővé, hogy tiltsák a kamionforgalmat a győri Széchenyi hídon.
Mérföldkő – ezzel a szóval érzékeltette Borkai Zsolt győri polgármester (Fidesz–KDNP) csütörtökön sajtótájékoztatón, milyen fontos a megyeszékhely számára, hogy a kabinet döntött a keleti elkerülő út megépítéséről

„Az infrastrukturális fejlesztések segítik a gazdaság fejlődését" – szögezte le a politikus, megjegyezve, hogy az ügyben jelentős lobbitevékenységre volt szükség.

Fűke Péter, a polgármesteri hivatal településfejlesztési főosztályvezetője elmondta: a 13 kilométer hosszú, tisztán állami pénzből megvalósuló új út az M1-es autópályát köti majd össze a Vámosszabadi felé vezető 14-es főúttal. Első üteme idén augusztusra lesz kész, második–harmadik üteme pedig – benne egy 19-es főút feletti felüljáróval és egy Mosoni-Duna-híddal – a kormányhatározat értelmében legkésőbb 2020 végéig. Borkai Zsolt megjegyezte: azon lesznek, hogy az átadásra előbb kerülhessen sor.

Videó: Cseh Róbert

Fűke Péter a Kisalföld kérdésére kifejtette: a beruházással válik lehetővé, hogy tiltsák a kamionforgalmat a Széchenyi hídon, s így a belvárost és több más városrészt tehermentesíteni lehet a tranzitforgalomtól. Beszélt arról is, hogy ideális esetben már év végére lesz jogerős építési engedély a második és a harmadik ütemre.

Kara Ákos győri országgyűlési képviselő, államtitkár (Fidesz–KDNP) a sajtótájékoztatón elmondta: a döntéssel a kormány teljesítette ígéretét. Úgy vélte, az elkerülő megépülése hozzájárul a munkahelyteremtéshez, valamint Győr nemzetközi versenyképességének növekedéséhez.

Ideális esetben már év végére lesz jogerős építési engedély a második és a harmadik ütemre. Fotó: H. Baranyai Edina
Ideális esetben már év végére lesz jogerős építési engedély a második és a harmadik ütemre. Fotó: H. Baranyai Edina


Simon Róbert Balázs győri országgyűlési képviselő (Fidesz–KDNP) lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta: tavaly decemberben úgy tűnt, hogy megbicsaklott a keleti elkerülő út utolsó két ütemének megépítése, hiszen a fejlesztés nem szerepelt az elfogadott 2015-ös országos költségvetésben. Szerinte az akkor elindított közös lobbi eredménye a kedvező kormánydöntés.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Változik az útdíjrendszer - Milyen problémákat sikerült megoldani?

Fontos, hogy a megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a megyehatár utáni első… Tovább olvasom