Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 6°C | 14°C Még több cikk.

Gyorsabban, magasabb gyest - Anyák: vissza dolgozni!

Győr-Moson-Sopron - Három év helyett két év alatt fizetnék ki a gyest, a változtatást még 2010 előtt tervezik. Ha ma lépne életbe, megyénkben sok száz család kerülne nehéz helyzetbe. A bölcsődék tele vannak, a munkaadók pedig sosem kapkodtak a kisgyermekes anyukákért...
– Őrült ötlet, inkább adnának többet, mire szüljünk gyereket? – mondja a Kisalföldnek Hegyi Rozália. – Gyurika fiam januárban töltötte be a két évet. Miután munkanélküli voltam, a kezdetektől csak gyest kaptam. Nem tudtunk megélni, dolgoznom kellett. Tavaly ősszel bölcsit kerestünk, én pedig elhelyezkedtem. Szerencsére a férjem vállalkozó, így otthon tud lenni a kicsivel, ha beteg. Márpedig eleinte sokat volt az, amikor közösségbe került. Sok velem egyidős anyukát ismerek, akiket ezért tettek ki a munkahelyükről már egy hónap után. A férjem szeretne egy kislányt is, de én határozottan nemet mondtam. Nem bírnánk. Így is hét-nyolcezer a bölcsi, ugyanannyi a pelenka, egy kiló almáért meg négyszáz forintot elkérnek. Önkormányzati bérlakásban élünk, olyan jó lenne egy saját...

Bruttó 28.500 forint. Ennyi gyest folyósít az államkincstár megyénkben majdnem hatezer szülőnek – többnyire anyukának. Az ellátást vagy azért kapják, mert gyermekük két és három év közötti, vagy mert munkaviszony hiányában a szülés pillanatától csak ez az ellátás illeti meg őket. Arányaikat tekintve ők három-háromezren lehetnek. Vagyis háromezer családot biztosan érint a rendelkezés. Ha leszámítjuk azokat, akik anyagi biztonságot élveznek, így nem kényszerülnek munkavállalásra, és azokat, akik már most dolgoznak a gyes mellett, akkor is marad több száz szülő, akik nagy valószínűséggel érintettek. Tehát elvileg több száz gyereket kell elhelyezni és több száz anyukának kell állást találni. Mondjuk már holnap.


Tele vannak a bölcsődék

A gyermek első születésnapja után az anyukák 2006 óta dolgozhatnak, akár teljes munkaidőben. A rendelkezés hatására már tavaly csordultig teltek a bölcsődék, a megyeszékhelyen például mostanra a kihasználtság papíron meghaladta a 130 százalékot. Ősztől mindössze húsz hellyel lesz több. És ez csak a kistérség 27 településének gondja. A kívül esőkön – alig néhány kivétellel – nem működik sem bölcsőde, sem családi napközi. A nyugdíjkorhatár kitolódásával pedig a nagyszülők is kiesnek a lehetséges megoldások sorából.

Márpedig amíg bizonytalan a bölcsi, nem lehet elindulni munkát keresni. Ugyanez fordítva is igaz: amíg nincs igazoltan munkahelye valakinek, elutasításra számíthat a gyermekintézményekben.

Tuba Gyurika kétéves múlt januárban. Anyukája, Hegyi Rozália munkanélküli lévén a szüléstől csak gyest kapott. Múlt ősszel sikerült elhelyezkednie. Gyurikának az anyagi bizonytalanság miatt nem lesz e
Tuba Gyurika kétéves múlt januárban. Anyukája, Hegyi Rozália munkanélküli lévén a szüléstől csak gyest kapott. Múlt ősszel sikerült elhelyezkednie. Gyurikának az anyagi bizonytalanság miatt nem lesz egyelőre kis testvére. Fotó: H. Baranyai Edina

Családbarát munkahelyek

A gyes rövidített idejű kifizetéséről szóló tervezet az anyukák elhelyezkedését szolgálja: kevésbé elévülő tudás, szorosabb kapcsolat a munkahellyel. A nemes cél mellé ideális esetben családbarát munkahelyek sorakoznak fel, ez azonban hazánkban egyelőre álom. Míg a fejlett világ számos országában felismerték az ilyen irányú humánpolitika áldásos hatását, nálunk a részmunkaidő az adóügyi hátulütők miatt nem ösztönző a munkáltatók számára, az állásmegosztásról pedig csak kevesen hallottak. Egy helyen működött régiónkban, kísérletként, de csak addig, amíg kitartott a támogatás.
Ám ha még sikerül is állást találnia a kisgyermekes anyukáknak, számolniuk kell a velük szembeni hátrányos megkülönböztetéssel: vagy alacsonyabb beosztásba térhetnek vissza, vagy kedvezőtlenebb anyagi feltételekkel. Az viszont biztos, hogy a gyermek közösségbe kerülésével megszaporodó betegségek kockára teszik munkaerő-piaci megbízhatóságukat s ezzel együtt az állásukat.

Egy felmérés szerint a megkérdezettek több mint fele támogatná a tervezetet, ugyanakkor nem növelné a gyermekvállalási kedvet és a kisgyerekes anyák munkába állását sem befolyásolná. SMS-rovatunk hű tükre a különböző véleményeknek. Van, aki szerint felesleges a három év, mondván, a gyerek másfél éves kora után nem egyértelműen pozitív a hatása annak, ha napjait kizárólag a szülővel tölti. Mások a lelkiismeretes gondoskodás és pótolhatatlan évek mellett érvelnek, megint mások felidézik azokat az időket, amikor hat hét után vissza kellett menniük az anyáknak dolgozni, és így is fel lehetett nőni...

Olvasóink írták

66 hozzászólás
  • 66. Győri lány 2008. szeptember 21. 19:07
    „Azért a munkáltatót is meg lehet érteni, pl. ahol én dolgozok, kiesek pár napra, akkor a főnököm fizet súlyos kötbért, mert nem készült el a munka. Ha pedig a munkatársak maradnak benn miattad éjjel, az velük kiszúrás, és a főnök fizeti nekik. De amúgy is nagyon kevés munkahelyen megoldható a helyettesítés... Sok olyat is hallottam, hogy a gyermektelennel voltak folyton szemetek, mert ő be bír menni hétvégén/karácsonykor stb. akkor most ki háborogjon? Tudom, hogy sokan nem értenek velem egyet, de mindenkinek lehet véleménye, önöknek is, nekem is, így Mérnöknek is, akit durván lehurrogtak! Ezen el lehet gondolkozni...”
  • 65. load 2008. június 20. 23:30
    „63 idos_apuka

    Elnézést a késői válaszért!
    A vásárlóerő paritás:
    Egy alternatív átszámítási módszer két valuta árfolyamában. azt mutatja, hogy mennyi árut és szolgáltatást lehet vásárolni egy bizonyos valutáért, a másik valutához mérve.
    Ennek egy közismert mérő száma a Big Mac index, ami azt mutatja, hogy hány percet kell dolgozni egy Big Mac megvásárlásához szükséges összegért az adott városban (országban).
    Néhány adat:
    Tokyo 10 perc
    Moszkva 25 perc
    Budapest 48 perc
    Bukarest 69 perc
    Bogota (Colombia) 97 perc.

    Munkanélküliek:
    Munkanélküli minden olyan személy, aki munkaképes korú, akar is dolgozni, mégsem talál munkát.
    A munkanélküliségi ráta, a munkanélküliek száma osztva a munkaképesek számával szorozva 100-al.

    A GDP az egy adott országban egy év alatt előállított javak és szolgáltatások összessége egy világ valutában (EUR, USD) kifejezve.

    A multinacionális nagyvállalat a kisebb magyarországi bérköltség miatt tud termelékenyebb lenni nálunk.
    A megtermelt nyereséget viszont nem itt akarja felvenni, mert nálunk magasabbak a vállalati adók. Ezért kötelezi a leányvállalatát, hogy csak az anyavállalaton keresztül vásárolhat, és az anyavállalton keresztül árusíthat.
    Az anyavállalat a beszerzéseket túlárazza a leányvállalat felé, a vásárlásokat viszont alul. Így a leányválalalt nyeresége az anyavállalathoz kerül, ahol az alacsonyabb vállalati adók miatt több marad meg konzorciumnál.”
  • 64. csnádi zsuzsanna 2008. június 20. 18:35
    „Gyes-sel kapcsolatban!
    Kérdem én a szűlő hogy menjen vissza dolgozni ha gyereket a bőlcsődébe fel sem veszik,mert nincsen hely!!De olyan szűlők gyerekeinek van hely aki nem dolgozik,otthon van a agyereket meg a bőlcsi neveli!!Nem a gyes idejével van gond,hanem a hozzáállásal,mert a vezetőnő dőnti el kit vesz fel és kit nem,nem érdekli a kőrzet szerinti beosztás!Inkább lenne 2 év a gyes ,csak utánna a dolgozni akaro szűlő kapjon lehetőséget az elhelyezésre gyermeke részére!!csalodott 3 gyermekes,aki menne dolgozni de nem tud”
  • 63. idos_apuka 2008. június 19. 07:48
    „Load!
    Legyen szíves azt is írja le, hogy mi a számítás menete. Milyen adatok kerülnek felhasználásra és hogyan.
    Mi a vásárlóerő, miből számolják?
    Hogyan és miből számolják a GDP-t?
    Ki számít munkanélkülinek nálunk és ki az említett országokban?
    A hajlam hiányzik a magyarokból az élethosszig tartó tanuláshoz vagy tán valami más, mondjuk lehetőség?
    Csak érdekesség képpen...
    Nem véletlenül degradálta le teljesen a KSH-t az utóbbi években a kormány.
    És azt mivel magyarázza, hogy nem egy, nem két multinacionális cég jóval termelékenyebb és nyereségesebb tud lenni nálunk mint az anyaországban. Ismerek olyan céget, akit szó szerint a magyar leány tart el (érsd az ottani veszteségeit az itteni nyereségével képes csak kompenzálni).”
  • 62. zenelady12 2008. június 19. 07:28
    „Kedves Load! Dolgoztál már nyugati érdekeltségű gyárban Magyarországon? A termelékenységről annyit, hogy annakidején pl. Mosonmagyaróváron, az azóta már megszűnt Arlingtonban, a zoknisoknál a legócskább kiszuperált gépekkel kellett dolgozni, ugyanazt a minősgéet hozni, amit máshol már leselejteztek. És dícséretesen működött a gyár. Egészen addig, amíg más ország kicsit olcsóbb nem lett. És ez nem hiszem, hogy egyedi eset volt. Szóval, azért van különbség a nyugat és Magyarország között még mindig. És még mindig a magyar az, aki a szarból várat tud építeni, és a jég hátán is megél. Valahogy...”
  • 61. Mirjamka 2008. június 19. 03:52
    „Hogyan vállaljon egy kisgyerekes anyuka munkát,amikor megkérdezik Tőle,hogy van aki vigyázzon a gyerekre ha beteg?Nem fogadják seholsem szivesen a kisgyerekeseket,Bölcsödékről meg annyit,hogy miért kellet bezárni jó néhány bölcsödét?Somogyi Béla és Liezen Mayer utcában miért kellett lebontani a jól müködö bölcsödét?Nyugaton az anyuka otthon maradhat a gyerekével,és a férj keresete elég a család eltartásához,”
  • 60. load 2008. június 18. 22:08
    „58. idos_apuka
    ,,Hasonlítsuk magunkat az EU országokhoz...
    Tehát, ha összehasonlitás akkor minden téren..."
    Nézzük!
    Hogy könnyebb legyen az összehasonlítás a 27 EU tagország átlagát 100-nak vesszük, a számok százalékokat fejeznek ki. Az adatok 2006 évet reprezentálják. A 2007 még nincs feldolgozva, 2008-at csak becsülni lehetne.
    Az adatok forrása az Eurostat.
    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page?_pageid=1090,30070682,1090_33076576&_dad=portal&_schema=PORTAL

    Egy alkalmazottra jutó termelékenység (vásárlóerőn számítva):
    Luxenburg: 184
    Belgium: 131
    Németország: 107
    Magyarország: 74,5

    Egy főre jutó bruttó nemzeti össztermék (GDP)
    Luxemburg: 279
    Belgium: 119,6
    Németország:114
    Magyarország: 64,9

    Munkanélküliségi ráta (a munkaképes lakosság %-ban)
    Luxemburg: 4,5
    Belgium: 8,4
    Németország: 10,7
    Magyarország: 7,2

    Mi látszik ezekből a számokból?
    Az utóbbiból az, hogy a gazdag nyugati országokban sem könnyű munkához jutni.
    Az előzőekből meg az, hogy - bár úgy érezzük, agyon dolgozzuk magunkat - a munkánk eredménye mégis csak nagyjából fele a fejlett nyugati országokénak.
    A fizetéseket sehol nem ahhoz mérik, hogy mennyi bér kell a jó megélhetéshez, hiszen ezzel a varázs módszerrel egy pillanat alatt meg lehetne szüntetni a szegénységet, hanem ahhoz, hogy az adott munkaerő piac mennyire árazza be az adott munkát. Nem véletlen, hogy a drága német munaerőpiacról sorban vonulnak keletre azok a vállalatok, amelyek termékei nem bírják el a magas bérköltségeket.
    Meglehet, hogy a hülye tőkés azért fizeti meg a dolgozóit, hogy többet vásároljanak, de ehhez még alkalmazni sem kellene őket, elég lenne csak szétszórnia a pénzét a Dunakapu téren a szombati sétálgatók között, és a nép rohanna vásárolni.
    Az okos tőkés viszont azért fizeti meg a dolgozóit, hogy jobban és többet termeljenek neki.

    Még egy érdekes adat az Eurostat-ból:
    Élethosszig való tanulást teljesítők a munkaképes lakosság %-ban:
    Luxemburg: 8,2
    Belgium: 7,5
    Németország: 7,5
    Anglia: 26,6
    Magyarország:3,8
    Érdekes ez a szám a skandináv országokban.
    Svédország: 32
    Finnország: 22,5
    Ennek a feltételnek az felel meg, aki minden évben legalább egy 4 hetes tanfolyamot elvégez a szakmája ismereteinek bővítésére.

    Azt hiszem magyaráznom nem kell, mert a számok magukért beszélnek.
    A munkaerő ma már piaci áru. Ha képzett vagy, több nyelvet beszélsz, specializálod és folyamatosan tovább képzed magad nagyobb esélyed van a jólfizető munkára.
    A 3 és 6 éves időtartamú gyes sajnos drasztikusan csökkenti ezeket az esélyeket.”
  • 59. vika 2008. június 18. 08:55
    „Ha valaki részmunkaidős állás vállal, akkor ott is lesznek akik a nemtetszésüket fejezik ki. Mondván a GYES vagy a részmunkaidőért járó díj legyen, miért kap az anyuka két fizetést? Így is vitatkoznak, hogy gyes mellett valaki 4 órába elmegy dolgozni. El kellenne dönteni, hogy melyik állásfoglaláson van.”
  • 58. idos_apuka 2008. június 18. 08:24
    „load!
    Rendben!
    Hasonlítsuk magunkat az EU országokhoz. De akkor ne csak a befizetendő adóban, az árakban, hanem mindenben. és ebbe akkor ugye beletartozik a kereset is, de a munkalehetőség is (azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy a családi pótlék és a nyugdíj is...).
    Lehet,hogy az EU-s cégek egy része versenyképesebb.
    De azok a cégek sem fizetik az EU-s bérhez hasonló bért ahol ez nem igaz. Pedig az élet már nálunk is annyiba kerül mint az EU-ban.
    Tudod a hülye tőkés (az igazi) kitalálta valamikor, hogy megfizeti a melósát, mert akkor az képes lesz többet vásárolni. Ezáltal az a tőkés aki megfizeti a dolgozóit el is tudja adni a termékét, más olyan tőkés munkásainak is aki szintén megfizeti a dolgozóit. Forog a pénz, hasznot hajt a tőkésnek is.
    Tehát, ha összehasonlitás akkor minden téren...
    u.i.:ja, hogy amit nálunk művelnek az vadkapitalizmus...”
  • 57. zenelady12 2008. június 18. 07:42
    „Nem lehet, hogy a rövidebb gyes miatt a kisbaba betegessége miatt még gyakrabban kell otthon maradnia az anyukának? Vagy annyira legyünk már nyugatiak,hogy a gyerek betegségével már ne is törődjünk, majd betegen is megy bölcsibe, és foglalkoznak vele a bölcsis nénik, adják neki a gyógyszert, stb... Én akkor is azt vallom, hogy a gyereknek pici korában az anyja mellett a helye, alakuljon ki a szociális érzékenysége legalább a családjával, ismerje legalább őket, alakuljon ki az immunrendszere, stb. Ne a világba bele hozzunk össze úgy kicsi babát, hogy aztán ne legyen vele időnk foglalkozni. Igaz, lehet azt is csinálni, hogy az ember a gyereke miatt minden másról lemond. Saját maga boldogulásáról elsősorban. De ezt sem lehet, mert akkor miből tartja el... Szóval elég összetett, de hogy a gyerek-család dolog működjön, nem intézményre kell bízni pici korban.”
  • 56. load 2008. június 17. 21:09
    „50. idos_apuka
    Tetszik, vagy nem tetszik nekünk mégis csak az EU országokhoz kell hasonlítgatnunk magunkat, mert velük vagyunk kénytelenek versenyezni, termelékenységben, piacokhoz jutásban, tőke vonzó képességben és versenyképességben. Ha Ukrajnához, vagy Fehéroroszországhoz kezdjük hasonlítgatni magunkat, előbb-utóbb olyanok leszünk mint ők.
    Hogy inkább mi okozza az alacsony női foglalkoztatottságot, azon lehet vitatkozni, de abban megegyezhetünk, hogy több tényező is befolyásolhatja. A vadkapitalista munkaerőpiaci viszonyok éppúgy, mint a gyes miatt kihagyott hosszú évek. Ha ezen a téren javulást akarunk, valamennyi hátráltató tényező negatív hatását csökkentenünk kellene.
    Ennek a rövidebb gyes éppúgy eszköze lehet, mint a rendezettebb munkajogi körülmények.”
  • 55. 1% szdsz 2008. június 17. 17:15
    „Az a baj,hogy nem vagyunk buzi,drogos cigányok, vagy zsidók,mert akkor az állam minket támogatna!de sajnos becsületesen élő,és dolgozó rendes emberek vagyunk,és ezért le is xar bennünket mindenki!!!”
  • 54. zenelady12 2008. június 17. 12:40
    „A szívem szakadt a gondolatra akkor, amikor a kislányom fél éves korában felmerült a gondolat, hogy lehet, hogy bölcsibe kell majd adnom. Akkor. Annyira pici még. Annyira ő lett volna a legkisebb... Hála égnek, még egy évet tudtunk valahogy kiböjtölni. És én is dolgoztam mellette feketén, hogy a havi kiadásainkat fedezni tudjuk valamiből. De csak beugrós, egy-egy órás munkát (mielőtt valaki még azt hiszi, hogy na, itt van-e, meg lehet ezt oldani!!!). És a kiadásaink sem extrák. Lakástörlesztés, rezsi és már ott vagyunk, hogy 100 fölött, a fizetésünk meg néhány ezerrel több, összesen. Úgyhogy nagy baj van. Az ősi közösségekben hozzá voltak nőve a gyerekek az anyjukhoz. Nem véletlenül. És tényleg vannak olyan közösségek, népek is, ahol hamar lepasszolja őket a szülő bébiszitterre, dadára, stb. És ezek valóban a jómódúak általában. Nekik leginkább arra kell a gyerek, hogy az örökség legyen, kire maradjon. És a név fennmaradjon. Csak az ilyen nekem ne papoljon. Aki pénzzel fogja be a gyerek száját. És elszörnyülködik, ha 18 évesen kábítószerezik, vagy strihel. Szóval, minden ember más. Nálam az őszinte igényből jött a gyerekvállalás, és azót is ő az első. Ha kevés van, neki akkor is jut. Inkább magunktól vonjuk meg a dolgokat. És elég sok ilyen időszakon mentünk keresztül. Úgyhoy engem sem hasonlítgasson azért senki a kisebbséghez, mert szeretnék minél többet a gyerekemmel lenni.”
  • 53. Vika 2008. június 17. 12:10
    „Sokatoknak igaza van mind a bölcsöde hiánya, mind a munkahely hiánya miatt. Sok újdonságot már nem is tudok irni.
    A kisebbségi iráshoz csak annyit, hogy ők nem is szeretnének dolgozni, csak a sok gyerekekt megszülni és a segélyre várni- tiszetelet a kivételnek. Az már nem baj, ha a gyerek nem eszik megfelelően, vagy télen-nyáron rongyokban van.
    Kérdem én a munkanélküli segély miért több, aki nem is dolgozik- főleg ha még feketén elmegy munkát vállalni-, mint aki a kisgyerekével otthon van?
    A magyar állam lehetővé tette, hogy 3 évig otthon maradjunk, de talán a feltételeket -anyagi- is meg kellenne teremteni hozzá.
    Már most gondolkodom, hogy a kisfiúnkat bölcsibe kell adnom a 2 év végén, pedig még csak 3 hónapos.
    Nem bölcsiket kelletnne nyitni, hanem a GYES összegét megemelni.
    Nem értek egyet a mérnökkel és a hozzá hasonló gondolkodásúakkal.
    Viki”
  • 52. Jegcsapretek 2008. június 17. 09:59
    „Kedves Aurin,
    Maximálisan nem értek veled egyet, de vannak ilyenek is....többségünknek nem az a baja, hogy vissza kell menni dolgozni, mert valjuk be az a 27ezer ft ide vagy oda nem sokat számít, csakhogy nincs hova!!!! Nem tudod elhelyezni a gyereket és nincs munkád...ha ezt megoldják, felőlem nyugodtan lehet két év a dolog...engem ne támogassanak a gyerekvállalásban, de teremtsék meg a lehetőségeket, hogy támogathassam magam!!!
    Személy szerint én 3 gyerek fölött senkinek nem adnék semmit...és akkor tényleg az átlag magyar családokat lehetne támogatni, hisz 4 gyereket azért olyan sokan nem akarnak, javarészt azok akik a gyerekeikből akarnak megélni. ( tisztelet a kivételnek )”
  • 51. zenelady12 2008. június 17. 08:41
    „Load, nem hozzád szóltam, hanem aurin-hoz... De akkor is nehéz. Mindent meg lehet oldani, de nehéz... A szüleim is kibírták valahogy. A múlt rendszerben négy gyereket felvállaltak, mert úgy látták, kivitelezhető. Aztán azóta nyomorognak. Kinek életcél ez? Nagy-nagy a szeretet, összetartás, tényleg szép család. De ma már ők sem mernék megtenni... Szóval, csak hozzáállás kérdése, és csak anyagiak kérdése. Ha minden ok, legyen csak gyerek. Én is szeretnék még... Egyszer... Talán....”
  • 50. idos_apuka 2008. június 17. 07:57
    „Tisztelt load!
    Ne hasonlitgassa a mi országunkat a többi EU országhoz, mert amit itt simán megtehetnek a munkaadók (nem foglalkoztat kisgyermekes anyát), azért komoly büntetés jár a többi tagállamban. És ez nem csak jogszabály kérdése, ott más az erkölcsiség is. Nem az a menő aki adót csal, és nem is az aki vadkapitalista módszerekkel vezet vállalatot.
    Az 50%-os foglalkoztatottsághoz ez a vadkapitalista módszer inkább hozzájárul, mint a 3 éves Gyes.
    Ja, hogy nincs elegendő munkahely sem? Hát ez ellen is tenni kellene, mert akkor talán könnyebb lenne azoknak a kismamáknak elhelyezkedni, akik mégis a munkát választják.”
  • 49. Hunyady Istvánné 2008. június 17. 07:55
    „Ha a más gyerekét nevelem, az munka, fizetés jár érte. Az óvodás gyerekemért dolgozik 3 óvónéni, egy dadus, egy konyhásnéni és egy takarítónéni. Az önkormányzat füti neki az óvodát, világít, vizet ad. De ha a 2-3, ne adj´ Isten több gyerekemet (7 van) otthon nevelem, és egymagam végzem el a fenti dolgozók munkáját azért a legjobb esetben is csak segély jár, sokak szerint még az sem jogos. Miért? Miért a nyugateurópai példát követnék annyian, amikor ott is elég nagy baj van? Ott sem születnek gyerekek, ráadásul a "nyakukon a török". Abba kellene már hagynunk ezt a kisstílü irigykedést (Mérnök). A gyermeknevelés és gondozás legalább akkora munka otthon is az anyáknak, mint a gyermekintézmények nevelöinek és dolgozóinak, tehát ugyanúgy fizetés is jogosan járhatna érte, nem segély, hogy legyen, aki a Mérnök Úrnak learatja a búzát, amikor már a "hamut is mamunak mondja".”
  • 48. államkincstár 2008. június 17. 07:19
    „Teljesen egyetértek, ugyan ebben a cipőben járok! Valóban egységesíteni kellene a gyest minden egészséges kisgyerekkel, ugyan annyi időre, ha sok az államkincstár pénze, megemelhető a 3 év akár négyre vagy 6-évre is. Az anyasági pedig ott lenne ajánlott ahogy pár éve is volt, ha beteg a gyerek. Vannak olyan ismerőseim akik nevetnek rajtunk, hogy nekik ilyen gondjuk nincs mert fizetik őket még jópár évig az anyaságin. Ráadásul hozzáteszik, a segélyeket, az ingyenétkeztetést, ingyentankönyveket... ja és hogy általában az anyaságis gyerekek napközisek, pedig mi is any anyasági, főállásu anya akia gyerekei után kapja a fizetését, és csak fél napos lehetne az intézményekben. Na mindegy nem akarok bántani senkit, de szerintem is minden gyerek egyformán megérdemli, hogy kiskorában az édesanyja mellett legyen és nem kéne megkülönböztetni hogy te egyszemke vagy vagy éppen kettő vagy három gyerekes családból származol. Szegény gyerekek hol nöttök fel!!!!!!!”
  • 47. munkanélküli 2008. június 17. 07:02
    „Egy gyermekes édesanya vagyok, 11 év munkaviszony után szültem, de amióta letelt a gyesem 3 és fél éve, szinte nem volt több munkaviszonyom mint 14 hónap. Ezt annak köszönhetem hogy kisgyermekes vagyok és nem tudok ovizárás után munkát vállalni, csak háromig, fél négyig, de ha ráteszem az étkezési fél órát, akkor fél négy 4-ig. Ha 4ig tart a munkaidőm már nem érek vissza fél 5-ig az oviba. Sajnos ilyen munkahelyet találni, ha van akkor elhappolják a gyermektelenek akik benn tudnak délutánonként maradni ha kell. Egyéltalán nem tolerálják hogy van gyermek a családban, és általában olyan főnökök akiknek a kedves feleségük akár 3-4 gyerekkel gondtalanul anyaságin van. Voltam olyan munkahelyen ahol megkérdezték van-e gyerek és amikor meghallotta a felvételiztető illető hogy van egy ovodáskorú, lefordította az önéletrajzomat, hogy köszönöm értesítjük. Nem álltam szó nélkül és visszakérdeztem, hogy gond a gyermek? És hogy neki nincs? Erre ő azt válaszolta, hogy de igen van három!!!! Akkor miről beszélünk?! A helyzet egyáltalán nem rózsás itt magyarországon, sőt! Mindig a háromév gyessel foglalkozik mindenki, pedig vannak nagyon sokan akik egészséges gyerekkel anyaságin vannak a legkisebb gyermek 8 éves koráig, amit ha folyamatosan szül valaki, mert hogy általában úgy szokták, akkor közel 18-20 évet fizeti az állam az adózók pénzéből!!!! Inkább a gyest kellene folyamatosan iskolakezdésig megemelni ha ilyen sok pénze van az államkincstárnak, és akkor ovodáskorú gyermekeinkel egységesen itthol lehetnénk és az hogy három vagy egy gyermekes család az mindegy lehetne. Tulajdonképpen senkit nem kényszeritenek arra, hogy szüljön, mindenki egyénileg a pénztárcája után dönti el hány gyereket akar, mert más nem tartja vissza a fiatalokat a második gyermek vállalásától, mint hogy nincs miből eltartani őket. Nem szeretnék megségteni senkit, de az egy és a kétgyerek is gyerek és ugyan annyiba kerül neki minden. Szóval azért lehetne itt változtatni, bár az únióra hivatkozva mindig azt mondják máshol nincs gyes és ....de elfelejtik hogy az ottani kereset lehetővé teszi hogy emberségesen jól megéljenek a férj fizetéséből. NEM A GYEREKEK TEHETNEK RÓLA MELYIK ORSZÁGBA MILYEN KÖRÜLMÉNYEKKÖZÉ SZÜLETNEK.”
66 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szerencsét hozott a Cégregiszter

Győr-Moson-Sopron - Aki április 15. és május 31. között a Cégregiszterben regisztráltatta magát,… Tovább olvasom