Kisalföld logö

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 20°C | 30°C Még több cikk.

Győri rakpart: kezdődhet a visszaszámlálás

Az új út építésének befejezéséhez közeledve egyre biztosabbnak tűnik, hogy november elejére minden elkészül a Móricz Zsigmond alsó rakparton.

Szeptember eleje és október vége – eddig ezek az időpontok kerültek szóba, mikor indulhat meg a forgalom a Móricz Zsigmond alsó rakparton.

Az új út építésének befejezéséhez közeledve egyre biztosabbnak tűnik, hogy november elejére minden elkészül. A nagyszabású forgalmi változások egy héttel korábban lépnek életbe.

Túljutott a leglátványosabb szakaszokon az új út építése a Móricz Zsigmond alsó rakparton. Vízművesek dolgoznak a Kossuth híd belvárosi hídfőjénél, amint végeznek egy ivóvíz- és egy szennyvíz-nyomóvezeték áthelyezésével, megkezdődhet a hídra vezető ív kiépítése.

A vizeseket hátráltatja, hogy a vezetékek nagyon régiek, s nem is mindig azt találják a föld alatt, amire számítanak. Egy biztos, a Kossuth hidat most már meg sem nyitják addig, amíg el nem készül az új út.

– Összehangoltuk a két munkát, november első hetében a hídon és az alsó rakparti úton egyszerre indul meg a forgalom – erősítette meg Máthé-Tóth Péter, az útkezelők műszaki vezetője, a beruházás projektfelelőse. – Szeretnénk elkerülni, hogy az alsó rakparti forgalom a hídon zajló munkák jelzőlámpájába torlódjon.

Az alsó rakparton kopóréteg-aszfaltozás, a Kossuth hídi csomópont, az árvízvédelmi fal kulisszanyílásának szélesítése, a forgalomtechnikai festések, táblázások, valamint a tereprendezés van hátra, áll viszont a három irányba vetítő modern közvilágítási lámpatestek nagy része.

A legtöbb munkát a túloldalon az Újkapu utcai csomópont adja, burkoljuk a rézsűt, előkészítjük a csomópont átépítését.

Korábban is írtunk róla: az alsó rakparti út alapjaiban változtatja meg a belváros forgalmi rendjét.

A műszaki vezető elmondta: – Az irányok módosítása gondos előkészítést igényel, ezért a változtatásokat egy héttel korábbra hozzuk, október utolsó hetében lépnek életbe. Az alsó rakparton meginduló forgalom már az új közlekedési rendbe fog becsatlakozni.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. che334 2011. október 20. 12:45
    „Eddig a Belvárosból három úton (Újkapu, Kiss J., Tarcsay) lehetett haladni a Móricz Zs. rakpart felé. Az új forgalmi rendben marad a Tarcsay u. egyedül. Nem tudom mi értelme van a Móricz és a Teleki találkozását lezárni a forgalom elől. A Belváros felé haladva a rakpart forgalma az Újkapu útra fog szakadni. Kíváncsi vagyok milyen lesz a Móricz és az Újkapu utca kereszteződése.
    A Kossuth hídon jó ötlet volt a bringások elválasztása a forgalomtól. Jedlik híd kellett már nagyon.
    Az alsó rakparti út és a mélygarázs/rendezvénytér egy ökörség. A jelenlegi állapotokon nem javít, de sokba kerül. Győr fő profilja, hogy a meglévő ingyenes parkolókat felszámolja és horribilis összegekért senki által nem használt parkolóházakat épít.”
  • 32. kisem 2011. október 17. 12:05
    „Azt valószínűleg senki nem vitatja, hogy a Jedlik-hídra már régóta szükség volt, felépítése fontos lépés a város életében.
    A hogyan, milyen járulékos költségekkel, illetve milyen veszteséggel már lehet kérdés. Például a választott végleges telepítési helyszín, amely ellehetetlenítette a Kisböske későbbi áthelyezését, amely több mint félmilliárdos területszerzési költséggel járt, amely miatt a hídra történő rávezetés mindkét oldalon csak kettős ívvel valósulhatott meg.

    Ha már megépítették a rakparti utat, annál is a hogyan maradt kérédésként. (A miért már érdektelen.) Szóval, mi indokolja az út melletti vasbeton mellvédet? Nem lett volna elég mondjuk egy nem rozsdásodó szalagkorlát?
    Tekintve, hogy a fal két vége teljesen hiányzik, nem lehet más szerepe, mint a part felőli oldalon a parkolás megakadályozása. Járulékosan meg az, hogy egy árvíz után az út takarítása nehézkessé válik.
    Ja, és hogy meglegyen az űrszelvény előírt magassága, a híd alatt le kellett süllyeszteni az útpályát az eredeti járószint alá. A csatornázás módja is megérne egy misét. Csak fel kell kapaszkodni hozzá a Káptalan-dombra.”
  • 31. mozart 2011. október 17. 11:46
    „Nagyon várom azt a tudósítói fényképet, amikor a csuklós busz nem fog tudni kifordulni :-)))))”
  • 30. urbaniastapista 2011. október 16. 23:02
    „T_McVay_01!
    Mint egy városházi beruházó, olyanokat mond.
    Az egész út egy Dunakapu-téri rendezvénytér ködös víziója miatt született. Az meg valószínűleg azért, mert a 2006-os kampányzáró miatt nosztalgiából, valamint a PR csapat súgására (kell egy népetető cirkusztér) BB beleszeretett a gondolatba. + egyikük oda is költözött a közelbe + se uszoda, de aréna.
    Ezért készül tűzön-vízen át ez a marhaság.
    A város pénzéből, nem BB zsebeiből, ezt jegyezze meg mindenki 2014-ig.”
  • 29. DON 2011. október 15. 23:34
    „A kampányhíd helyett nagyobb szükség lenne egy hídra Bácsa és az Ipar utca között, ugyanis ezzel a híddal tény, hogy megoldották két városrész összeköttetését, de azt, hogy az észak-dél irányú forgalmat kivigyék a városból a sok elvetemült tót kamionossal együtt, nem jött össze! A híd előbb épült meg, minthogy a környékének forgalmi helyzete rendeződött volna. A Sziget/Újvároson át vezetett vonalának becsatlakoztatása az 1-es útra nem megoldott. Sok baj van a zenélő híddal. Az elfogultság arra is jellemző, aki ömlengve tömjénezi. Építésekor pedig szó sem volt arról, hogy kiváltson bármit is.
    Pancser! MODERÁLVA”
  • 28. Vanderer 2011. október 15. 19:22
    „A többség bizalma a szavazáskor volt meg nem most.A Jedlik híd meg nagyon kellett és nincs is vele gond.A többi fejlesztés is lehetne olyan sikeres és szavam sem lenne.De érzésem szerin a híd volt a véletlen a többit "jobban megfontolták"”
  • 27. pancser 2011. október 15. 17:03
    „22-höz! Milyen könnyedén beszélsz a győriek nevében "mi győriek"! Ki hatalmazott fel erre, megbíztak talán? A polgármestert meg a testületet megválasztották élvezik a többség bizalmát. Nyilván tisztában vannak azzal is mivel tudnak a győri többség kedvében járni szemben veled, a törpe minoritással!”
  • 26. Punxsutawney_Phil 2011. október 15. 16:59
    „DON!
    Miért érzed a Jedlik hídat, mint beruházást sikertelennek? Én máshogy látom. Marcalváros, Szabadhegy, vagy a csanaki bazársor (Metro,Tesco,Baumax, stb) gyorsabban és könnyebben elérhető egy magam fajta szigetközinek (és révfaluinak). Biztos vagyok abban is, hogy a belváros átmenő forgalma is jelentősen lecsökkent!”
  • 25. T_McVay_01 2011. október 15. 16:07
    „Mondjuk a Jedlik híd építés sikerességét megkérdőjelezni nem kis elfogultságra vall. Éppen a napokban igazolódik hogy adott esetben még a révfalusi híd forgalmi terhelésének átvételére is alkalmas.
    Ha valami szükséges és sikres beruházás volt az elmúlt 10 évben akkor az új híd mindenképpen az volt. Sajnálom azokat akiknek a város sikeres beruházásai számukra személyes tragédia.”
  • 24. zsukov 2011. október 15. 15:37
    „Metro mikor (nem áruház) esetleg normális sportcsarnok uszoda vagy az jagyon igért vizipark épül nem csak a fővárosé azország jó metro nemis kéne....”
  • 23. pancser 2011. október 15. 15:13
    „Az elsők között fogom kipróbálni, mint látogató az eddigi fejlesztések többnyire jól sikerültek, szerintem ez is.”
  • 22. DON 2011. október 15. 14:13
    „Kényszer van. Kényszer arra, hogy 14-ben legyen mivel kampányolni. Fel kell mutatni valamit, különben marad a meghiúsult aréna terve, és a többi. Mert legyünk őszinték, sem az új híd, sem annak forgalomba illesztése nem sikerült túl fényesre, a beruházások rendre kicsúsztak a határidőből, számos kérdéses megoldás született, s úgy összességében nem lehet egyetlen közelmúlt béli beruházásra sem azt mondani, hogy no lám, sikeres:) Még az egyetemi dühöngőre sem, talán a tudásközpontnak átkeresztelt könyvtár...
    Ennek ellenére Győr szárnyal, mint a kővitorla, az AUDI bővít, csak éppen mi győriek nem éljük meg mindezt akkora örömmel, mint azok, akik igyekeznek elhitetni velünk, hogy ez így van.
    <moderálva>”
  • 21. Oreg35 2011. október 15. 13:04
    „Szerintem átgondolatlan ez az egész "fejlesztés" és felesleges pénz kidobás! Majd sorban jönnek a gyakorlatban a problémák de megmagyarázzák hogy mi nem értünk hozzá! Csak végig kell olvasni a hozzászólásokat és objektíven értékelni a véleményeket!”
  • 20. révfaluiszúnyog 2011. október 15. 11:56
    „Ami a biciklisávot illeti, van még egy bökkenő. A híd tövénél a lefutó vastraverz és a kőpillér közötti távolságot sehogy sem lehet megnövelni, mert sem a híd szerkezete, sem a pillér nem helyezhető odébb. Tehát a hídon hiába lesz szélesebb a járda a biciklisávval, ha a hídra lépés pontjánál az eredeti keresztmetszet marad. Vagy tán biciklis repülőhídat építenek a töltésre futtatva a pillér megkerülésével?”
  • 19. T_McVay_01 2011. október 15. 11:40
    „Egyébként Engem meglep, hogy a kifolyási oldalon csak kerékpáros közlekedés
    lesz megengedett ugyani a rendezési terv előterjesztésében és annak elfogadásában
    még más szerepel.
    Idézném a konkrét részt:

    ,,Győr M.J.V. Útkezelő Szervezete (66-8/2011)
    Elfogadja az alábbi módosítással:
    A kerékpáros közlekedés szempontjából megvizsgáltattuk a Kossuth-híd gyalogjárdák szélesítésének lehetőségét:
    1. 3,6 m-es konzolhossz: közös gyalogjárda és kétirányú kerékpárút
    2. 2,4 m-es konzolhossz: kifolyási oldalon kétirányú kerékpárút és gyalogjárda, befolyási oldalon gyalogos forgalom
    3. 3,1 m-es konzolhossz: Kifolyási oldalon egyirányú kerékpárút és gyalogjárda, befolyási oldalon egyirányú kerékpárút és gyalogjárda.
    A jelenlegi konzolok 2,00 m-ről 3,10 m-re való növelése elvileg megoldható, de sem műszakilag, sem gazdaságilag nem javasolható.
    A fentiek alapján a 2. változat került elfogadásra.
    Tehát a kifolyási oldalon elvileg most ez kellene hogy épüljön:
    2,4 m-es konzolhossz: kifolyási oldalon kétirányú kerékpárút és gyalogjárda, befolyási oldalon gyalogos forgalom

    Amennyiben csak a befolyási oldalon maradhat a gyalogos közlekedés az valóban haza fogja vágni
    a rakparti út közlekedését. A támfal melletti járdában elhelyezett közvilágítási oszlopok pedig
    valóban oltári nagy hiba. Nem csak a tervező részéről de az azt jóváhagyó hatóságok részéről is.
    A járdán parkolás tilalmát (mert erre nyilván szükség lesz) nem kandeláberek elhelyezésével kell megoldani.”
  • 18. Irwine 2011. október 15. 11:14
    „Még az jutott eszembe, hogy a gyalogosoknak sem túl jó az új forgalmi rend. Eddig, ha vki a Jedlik Ányos utcán jött nem volt gond, hogy átjusson a hídra. Most viszont majd egy nyamvadt zebrán kell átküzdenie magát az elég nagy forgalmon keresztül?”
  • 17. révfaluiszúnyog 2011. október 15. 11:07
    „Nem az út fordulatával és szélességével van gond, hanem a gyalogos forgalommal. Eddig a híd gyalogos forgalmának fele keresztezte az autóutat, s így is gyakorta sor állt emiatt. Most a teljes gyalogos forgalom fogja keresztezni, várhatóan a forgalom Bácsáig fog visszaduzzasztani, a városi oldalon pedig a rezidenciáig. Hallotam olyasmit, hogy a híd befolyási oldalán is meg fogják szélesíteni a járdát, de erről hivatalosan sehol nem láttam újságcikket vagy bármilyen anyagot. Pedig a megoldáshoz elengedhetetlen, hogy a híd mindkét oldalán lehessen gyalog és biciklivel egyaránt közlekedni. Mellesleg én negyven éve tekerek a révfalui hídon, de biciklis balesetet még nem láttam, tehát az egészet úgy kellett volna hagyni, ahogy volt s a bicikliseknek határozottan megtiltani a járdán tekerést.”
  • 16. T_McVay_01 2011. október 15. 10:45
    „#14

    Olvastam az AVE anyagait (tanulmánynak azért nem nevezném ahhoz kicsit gyenge )
    azért is említettem meg hogy az elképzelés még a műemlékvédősök támogatását is bírja. Azonban hiába az ötlet vagy elképzelés ha a hatóságok a maguk szempontjaik miatt azt alaposan átszabják.
    A rakparti út esetében is ez történt. A vízügyesek az engedély feltételéül szabták hogy a mederrézsü koronaélétől számított 6 m széles sávot szabadon kell hagyni, az nem beépíthető árvízvédelmi munkákra hivatkozva.
    Ez miatt van az út a hídfőtől kezdődően ,,elhúzva" a várfal irányába ami aztán a Dunapart ezidenciás ráfordulónál van visszahozva a vízpart mellé. Ugyanilyen előírás az AVE-s terv parkolókra vonatkozó részét is kinyírta volna.
    Tehát kompromisszumos, de jó megoldás született , legalább is Én így látom.
    Az ívekkel pedig nem lesz gond erre ma már komoly programok vannak amivel lehet szimulálni a forduló sugarakat
    a tengelytávok függvényében. (a szakmában üldözőgőrbéknek hívják az ilyen grafikonokat)
    Nem véletlenül jött ki hogy a káptalan dombi kerítés egy részét át kell helyezni.”
  • 15. Punxsutawney_Phil 2011. október 15. 10:15
    „Meglátjuk, hogy a gyakorlatban hogy teljesít az új út, addig szerintem felesleges jósolgatni.
    Kftimi -nek igaza van, a buszok mindig is problémásan kanyarodtak fel a hídra. Én még úgy tanultam, hogy a buszok kanyarodási jellemzője a fordulókör. Szóval teljesen mindegy, hogy az ivszög 90, vagy 270 fok, a sugár a lényeg. Gondolom szabvány is van rá, úgyhogy ezzel nem lesz gond. Ami viszont engem is aggaszt, az az egyetemnél kialakult állapot... Katasztrófa, nem lehet közlekedni a tankcsapdáktól. Szerintem is ez fogja lassítani a híd forgalmát.”
  • 14. Torbius 2011. október 15. 09:25
    „Mekvéj!
    Olvastad az AVE tanulmányát?
    Az igaz, hogy van benne út a rakparton, de egész máshogy, és ami a lényegi különbség, hogy az AVE kiszélesítette volna a rakpartot (parkoló kialakítás lehetősége a bástya mellett), emellett egy árvízvédelmi falat is terveztek az út mellé, hogy az évente 2x érkező, átlagos nagyságú árvíztől megvédjék az utat...
    Az nagy különbség, ez most egy "Road to nowhere..." :D”
33 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Külföldi munkával hitegetnek a csalók, majd lenyúlják a pénzünket

Az angliai melóból nem lett semmi, de ennél is fájóbb, hogy 173 ezer forinttal rövidítették meg a… Tovább olvasom