Kisalföld logö

2017. 05. 26. péntek - Fülöp, Evelin 12°C | 22°C Még több cikk.

Győri MSZP: Kompromisszumot kellett kötni

A Kisalföld Volán és a városvezetés után a győri közgyűlés szocialista frakciója – amely egyhangúlag támogatta a járatcsökkentésről szóló előterjesztést – is szót kért a győri helyi buszközlekedésről kialakult vitában.

Bécsi Zoltán frakcióvezető szerint ilyen helyzetben fekete és fehér döntést nem lehet hozni, kompromisszumként ezért a szürkét választották.

– Az önkormányzat kétszer is nyilatkozott a helyi közlekedés problémájáról, illetve a járatcsökkentésről. Most a közgyűlés szocialista frakciója nevében kért megszólalási lehetőséget. Ezek szerint más a véleményük, mint a városvezetésnek?

– Nem.

– Hanem?

– Csak erősíteni szeretnénk a városvezetés álláspontját, s azt is deklarálni, hogy nem véletlenül születtek ezek a döntések.

– A járatcsökkentést ezek szerint jónak tartja a szocialista frakció. Vagy két rossz között ez volt a kevésbé az?

– Amikor egy ilyen mérvű gazdasági kérdésről kell álláspontot megfogalmazni, akkor nincs olyan döntés, amely valakinek az érdekét ne sértené. Itt stratégiai döntést kellett hozni, ami rövid távon vagy „szárazon", egyes mondatokat kiragadva egyértelműen negatívnak tűnik, de ha hozzávesszük például a kedvezményeket is, akkor kompromisszumos megoldásként már elfogadható.

– Erre mondják az utasok azt, a kompromisszum árát ők fizetik, hiszen csúcsidőben eddig is nyomorogtak, most azon kívül is többet várhatnak a buszra.

– Még el sem kezdődött az új rendszer „beüzemelése", így a tapasztalatokról korai most beszélni. Tény, csúcsidőben zsúfoltság van, de ma Magyarországon nincs olyan város, ahol ne lenne hasonló a helyzet. Sőt, a világon sem. Egyetlen módon lehetne orvosolni ezt a helyzetet: új autóbuszokat kellene vásárolni, az üzemelési költségeket megemelni – ez viszont nagyon komoly anyagi kiadást jelentene a város számára, amelyre jelenleg nem vagyunk képesek.

– De ha most mégiscsak volt pénz a járatbővítésre, akkor az emberek jogosan gondolják azt: korábban is lett volna, csak akkor nem volt ekkora a botrány a késések és a zsúfoltság miatt.

– Elképzelhető, hogy ez a rendszer is változni fog. Ha azt látjuk, hogy az utazási szokások változnak, akkor a Volánnal együtt átalakítjuk a rendszert – nyilván a lehetőségeinkhez mérten.

– De kimondható, hogy már korábban is bővíthették volna a járatokat csúcsidőben?

– A járatcsökkentés és a mostani járatbővítés költségei nem arányíthatók egymáshoz. Egy vonalon a buszokat megduplázni nagyságrendekkel nagyobb kiadás, mint amiről most a járatcsökkentések miatt beszélünk. Ha lenne vagy lett volna rá pénzünk, persze, hogy megtettük volna.

– A jegyző legutóbb azt mondta, a problémát a januártól ingyen utazó diákok (is) okozzák, hiszen ingyenbérlettel többen használják a tömegközlekedést, mint eddig.

– Hány százalékkal emelkedett az utasszám?

– Ezt ne tőlem kérdezze, én a jegyzőt idéztem. De ha valóban sejthető volt, hogy többen utaznak majd ingyenbérlettel, nem kellett volna egyúttal azt a döntést is meghozni – amit most –, hogy bizonyos járatok számát növelik?

– Meg kellene nézni a számokat, hogy mennyivel emelkedtek. De még egyszer hangsúlyozom: ha az öt kardinális járat számát megemeljük, az sokkal nagyobb költség, mintha a csúcsidőn kívülieket csökkentjük. Amit most látunk: ettől az intézkedéstől – mármint a járatcsökkentéstől – csúcsidőszakban nagyobb zsúfoltság a buszokon nem lett.

– Nagyobb már nem is lehetett volna... De visszatérve a szavazásra, a szocialista frakció minden tagja igennel voksolt. Ez azért volt, mert működött a frakciófegyelem, vagy mert ennyire egyértelmű volt a döntés?

– Ahogy az elején mondtam: csak fekete és csak fehér döntések nincsenek. A frakcióülésen megegyeztünk abban, hogy azok közül a variációk közül, amelyeket a Kisalföld Volán elénk tárt, ez az a variáció, amelyet mindannyian tudunk támogatni. Nyilván nem optimális megoldás ez, nem is ujjongtunk, hogy ilyen döntést hozhatunk. Egy csomagot fogadtunk el, amiben voltak negatív és pozitív pontok is. Tényleg kompromisszumot kötöttünk, azt hiszem, a legmegfelelőbbet.

Előzmények:

Bosszúság a győri buszokon (2004-02-04) >>
Több járat a csúcsidőben (2004-02-06) >>
Győri MSZP: Kompromisszumot kellett kötni (2004-02-10) >>

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyógynövény a domboldalakon

A Sokoró Ökológiai Park Alapítvány bioszféra-rezervátumot akar létrehozni a sokorói kistérségben. A… Tovább olvasom