Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 5°C | 14°C Még több cikk.

Győri lett az év cégére

2005 legjobb cégérének választotta egy szakértői zsűri a Hoffmann család győri üzletének díszét.
2005 legjobb cégérének választotta egy szakértői zsűri a Hoffmann család győri üzletének díszét. A kovácsoltvas-ólomüveg alkotás több mint tíz éve díszíti a belvárost.

Több mint húszan pályáztak a „2005 legjobb cégére" címre, melyet egy újságírókból, védjegyoltalmi, anyanyelvi és kereskedelmi szakértőkből álló zsűri ítélt oda. Az országos pályázatot ötödik éve hirdették meg, eddig azonban csak a legjobb cégnevekre „vadásztak".

Nyuli Imréné Hoffmann Klára éppen a Kisalföldben látta meg a pályázat kiírását, s nem volt kétséges, hogy benevezi köszörűs, esernyőjavító és finomacéláru-üzletének díszét, a stílszerűen ollót és késeket ábrázoló ólomüveg cégért. Amely, bár régi darabnak néznénk, „alig" tizenkét éve került fel a Kreszta-házra, az üzlet ajtaja fölé, ékes példájaként a hagyományápolásnak.

Hoffmannéknál fontos a tradíció. Az üzletben egy vitrinben kiállítva sorakoznak a családi üzlet emlékei: muzeális, aprólékosan kidolgozott ollók, zsebkések, megfakult fotók a család háború előtti üzletéről, amely régen a karmeliták épületében működött. Na és persze Hoffmann műköszörűs színes reklámjai, melyeket az akkor még szenzációszámba menő moziban, a filmek előtt láthatott a közönség.
A köszörűsüzlet több mint száz éve száll apáról fiúra – illetve lányra, hiszen ma már Nyuliné Hoffmann Klára viszi a boltot.

– A cégérrel szerettük volna jelezni, hogy számunkra fontosak a hagyományok, s büszkék vagyunk arra, hogy a családunk generációk óta a városban él és dolgozik – mondta a tulajdonos, aki gyermekeivel együtt még a győri levéltárban is sokáig kutakodott, hogy minél többet tudjon meg a család múltjáról. Hamarosan a mostani elismerést jelképező oklevél is felkerül a falra, a régi relikviák mellé, jelezve, hogy a múlt és jelen békében megfér egymás mellett.

A míves cégér, amelyet Hoffmann Klára férje, a családi üzletből jelentős részt vállaló Nyuli Imre tervezett, Csizmazia József kovácsolt, s Hefter László Ferenczy Noémi-díjas üvegművész öntött végső formába, a hozzá tartozó, szintén ólomüveg reklámtáblával együtt méltó dísze a történelmi belvárosnak.

Sajnos egyre ritkább a hasonló látvány: a harsogó reklámok, csiricsáré feliratok között ritka a valóban ízléses arculat, pedig egy kimunkált cégér megmarad a fejekben – ki ne ismerné például a Schima Bandi ötvösmester tervezte „Aranyhajó"-, vagy a Liszt Ferenc utcai „madárfészkes" cégért? Nyuli Imre szerint a városnak jobban oda kellene figyelnie arra, milyen reklámot, cégtáblát enged kitenni az utcákra.

– Tele van a barokk belváros plexitáblákkal, feliratozott ponyvákkal, pedig van, ahol már sikerült megvalósítani az egységes utcaképet. Salzburg sétálóutcája például tele van iparművészeti szintet megütő cégérekkel, s nem engednek felszerelni semmit, ami nem illeszkedik a városképbe – még a McDonald’s reklámfelirata is kovácsoltvas!

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új buszok drágább tarifákkal

A közszolgáltatások díjai nem, vagy csak kis mértékben emelkednek Győrben az év elején. Ez alól a Volán-tarifák jelentenek kivételt, amelyek az inflációt messze meghaladó mértékben drágulnak. A döntéssel egyidejűleg bemutatták azt az öt Credo autóbuszt, amelyet a cég nemrégiben vásárolt. Az alacsony padlós járműveket Győr tömegközlekedésében használják januártól. Tovább olvasom