Kisalföld logö

2017. 10. 20. péntek - Vendel 8°C | 20°C Még több cikk.

Győri keleti elkerülő: 2015-re ígérik - térkép

Közel 4 millárd forint az elkerülő összköltsége.

Fontos infók az elkerülő útról >>
Győri keleti elkerülő: 2015-re kész az első ütem


Mintegy két év alatt kell elkészülnie a Győrt keletről elkerülő 813-as út első ütemének - áll a Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent kormányhatározatban.

A keleti elkerülő út tervei >>
A határozat a nemzeti fejlesztési miniszter feladatául szabja, hogy gondoskodjon a beruházás legkésőbb 2015. november végi elkészülésről, illetve a következő ütemek építési engedélyének megszerzéséről 2015 december végéig. E tárcavezető feladata, hogy gondoskodjon a 25 millió forintos idei költségek biztosításáról, míg a tízszer ekkora jövő évi forrásigényről a fejlesztési és a nemzetgazdasági minisztérium vezetőjének együtt kell gondoskodniuk a jövő évi büdzsé tervezése során.



A két miniszter feladata a 2015-ös - 3,95 milliárd forintra rúgó - költségek biztosításáról gondoskodni az azévi központi költségvetés tervezése során. A fejlesztési miniszter és a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladatai közé emeli a kormányhatározat azt, hogy - a 2014 és 2020 közötti uniós programozási ciklus operatív programjának elfogadását követően - vizsgálják meg a beruházás európai uniós források terhére való refinanszírozásának lehetőségét "és az európai uniós finanszírozási lehetőségek ismeretében tegyék meg a szükséges intézkedéseket".

Borkai Zsolt győri polgármester kedden elmondta, erről az útról valóban állami ígéret született anno s az Audi-beruházáshoz kapcsolódik. Nyilván nagy szó, hogy a kormányhatározat megszületett, mert emiatt most már biztosra vehető az út megépítése.

A Kisalföld egyébként úgy tudja, hogy ennek az útnak az útvonala Likócsról indul, Bácsát, Kisbajcsot érintve Vámosszabadiig ér. (A témát folytatjuk.)

Olvasóink írták

32 hozzászólás
12
  • 32. barackos 2013. szeptember 05. 12:44
    „Magyar vagyok az Istenit!
    Tudom ,hogy a fejlődést megakadályozni nem lehet, de azért egy lakossági fórumot összehívhatnának ezzel kapcsolatban a "tisztelt" képviselők és megálmodók. Ha valaki járt már az AUDI elkerülőn láthatta ,hogy a folytatásra sem kell sokat várni. Reméljük akkor már a szentiváni rákötések is elkészülnek és nem kell szembenéznünk a tankcsapdákkal ha le szeretnénk onnan hajtani. Gondot okoz még az adott részen élőknek a zajterhelés is( illetve a szagterhelés amit az ide telepített KAKA üzem felől árad ) Ki fogja kártalanítani az embereket az elszenvedett értékvesztés miatt, ki akar egy autópálya közvetlen közelében élni ahol még pihenni sem lehet? Nem volt elég , hogy kettévágták a települést az autópálya miatt ( M19 ) !
    Lassan már semmi másra nem lesz jó Szentiván mint, hogy az AUDI munkástábora legyen. ( GYÁRVÁROS ) Javaslom tehát kezdjük el megszokni az ú elnevezést mert szükség lesz rá Szentiván-AUDI telep!!!
    Szeretlek Magyarország.
    Utállak Győr.”
  • 31. urbaniastapista 2013. szeptember 05. 11:03
    „#21.
    Kösz a segítséget, fizethetnék a honoráriumot inkább neked.
    Az 1-es út utáni rész tök fölösleges, semmi másra nem lenne jó, mint a Vámosszabadi határátkelőtől az Audi hoz menő napi pár tucat kamion, plusz a városon valóban átmenő észak-déli kamionforgalom elvezetésére. A Fehérvári út forgalmának ez max. 10%-a, a többi nem használná az új utat.
    A városnak érdemi forgalmi megkönnyebbülést egy Likócs-Győrzámoly út hozna, Mosoni-Duna híddal, a Bácsa és Révfalu között, Győrújfalut is elkerülve.”
  • 30. Goldmund 2013. szeptember 05. 10:37
    „Abban igaza van urbanistapistának, hogy a belinkelt "a keleti út elkerülő tervei" nem mostani: még tervként beszél az azóta megépített Jedlik hídról, amelynél még azt is latolgatja, hogy hány sávos legyen és hogyan alakítsák át a Stromfeld u, Radnóti u., Híd u., Erkel F. u. környékét. Ezt azért a Kisalföld Online észrevehette volna.
    Úgyhogy csöppet sem biztos, hogy a tervnek a keleti elkerülő útra vonatkozó része egyáltalán releváns még.”
  • 29. aghla 2013. szeptember 05. 08:14
    „Ne általánosítsunk, a Kisalföld most nem béna!
    Linkelt egy honlapot, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. oldalát. El kell olvasni a bemutatkozó részt, meg lehet kérdezni miért hibáztak (ha hibáztak egyáltalán) és hogy ez mennyibe került nekünk. Pl. tőlük:

    KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezetői:
    Dr. Vér Iván vezérigazgató
    Dr. Nagy Gábor vezérigazgató helyettes
    Nyul Zoltán vezérigazgató helyettes

    Felügyelőbizottság tagjai:
    Sziládi-Losteiner Dóra
    Mandzák László
    Béres Péter”
  • 28. Hedon 2013. szeptember 05. 08:04
    „#26. mstummer

    A szentiváni lehajtónál még nem az elkerülő munkái zajlanak
    hanem vagy két éves előkészítés után nagy valószínüséggel ez:

    http://edktvf.zoldhatosag.hu/kozerdeku/2012/611_5.pdf”
  • 27. Hedon 2013. szeptember 05. 07:58
    „Az óvatosságod sajnos indokolt.
    Borkai Zsoltnak a fertődi kormányülésen (június 16.)még a teljes szakasz átadását ígérték 2016-ig. Olyannyira hogy Lázár János 30Mrd-s összegre emlékezett amit Borkai Zsolt kijavított 15-20Mrd forintra. Persze aztán ,,Jánosunk"sem hagyta magát és jelezte Borkainak hogy az út azért készül el mert kell az Audinak. Az hogy Polgármesterünk szeretné az még önmagában kevés....
    Megnézhető: 33 perc 40 másodperctől:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5Zf3_sKqlVA
    Nos alig telt el 2 hónap már csak az első ütemre ( a legolcsóbb rész)látszik némi konkrétum.
    Autópálya csomópont az M19-en aztán mosoni-Duna keresztezés új híddal valahol a habokban.
    by Mészöly Kálmán: "át lettünk verve a büdös úristenit"
    Persze a keleti autópályák, M43; M3 - egyébként indokolatlan és pazarló- építésének nincs akadálya.”
  • 26. mstummer 2013. szeptember 04. 23:50
    „A Hedon által készített képek alapján minden világos, a Kisalföld szokás szerint béna.
    Egyébként valóban megkezdődtek a munkák a szentiváni lehajtónál.”
  • 25. tkrs9980 2013. szeptember 04. 21:37
    „24. DON 2013.09.04. 21:15

    Láthatod te is, elkezdődött, megépül.Csupán a cikknek hibás a térképe.Kiemelném, hogy a térkép által jelölt útvonalról egy telek tulajdonos sem tud. Szentivánon pedig mindenki tényadatként kezeli az útépítést.
    21. Hedon 2013.09.04. 20:27
    részletesen leírta.”
  • 24. DON 2013. szeptember 04. 21:15
    „Ez az elkerülő kell, mert végre megszűnne a Fehérvári út átmenő forgalma.
    Nem utolsó sorban pedig a bácsaiaknak nem kellene reggel a dugóban döcögni munkába menet, sem délután hazafelé.
    Bítom benne, hogy valóban megépül. Egyszer.”
  • 23. háté 2013. szeptember 04. 21:03
    „21. Hedon
    "Ami érdekesség ezen a szakaszon a két megépült körforgalom között egy új út fog épülni
    (ezért öt ágú mind a kettő) "
    Jézusom micsoda magyarázat! - óvodásoknak mese a hülyeségről!

    Ha a dokumentumot elolvasod, rájössz- úgy készítettek jó-pénzért terveket, hogy tudták fölösleges.
    Ez ugyan az új-Duna-híd, mint a Szigetköz- ott is-itt is, pályázatok,-tervek, és semmi nem történt, csak a milliárdok úsztak el! - a nagyzsebekbe.”
  • 22. tkrs9980 2013. szeptember 04. 20:50
    „Tehát a Győrszentiván táblánál nemsokára egy autópálya híd megy majd keresztben.
    Na, így már logikusabban hangzik.”
  • 21. Hedon 2013. szeptember 04. 20:27
    „Sziasztok!
    Segítség és eligazodás azoknak akiket részletesebben érdekel.
    A teljes tervezett nyomvonalról (I-III ütem) áttekintő térképe:
    http://kepfeltoltes.hu/130904/Keleti_elker_l___ttekint__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Az ütemek:
    I. tervezési szakasz
    A tervezési terület a vasúttól délre fekvő területek. A vizsgált változatok a 8136 j. úttól illetve a 81. sz. főúttól indítva lettek vizsgálva. Az I. szakasz vége az iparterület körbejáró útjaihoz tervezett D-i körforgalmú csomópont.
    http://kepfeltoltes.hu/view/130904/I_szakasz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Tehát az út az M1-es győrszentiváni csomópontjából fog indulni (kb 112-es szelvény)
    és kb 100 méter közös lesz a Győr-Tata vagyis a 8136-os úttal majd abból ágazik ki kelet felé.
    Persze ez lesz majd a fő irány miközben a régi utat egy körforgalommal csatlakoztatják.
    A Győr-Budapest vasutat és a régi szentiváni utat külön szintben keresztezi ( a Szentiváninál nem lesz felhajtási lehetőség) majd a tavaly átadott Audi út déli körforgalmába csatlakozik- ami most csak egy csonknak látszik ( de nem a Szentiván déli-be)

    II. tervezési szakasz
    A D-i körforgalomtól É-i irányba indulva átvezet a külön tervben tervezett és jelenleg épülő É-i körforgalmon és az 1. sz. főútig tart.
    http://kepfeltoltes.hu/view/130904/II_szakasz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    Ami érdekesség ezen a szakaszon a két megépült körforgalom között egy új út fog épülni
    (ezért öt ágú mind a kettő) a mostani út a jövőben már csak az autógyár szerviz (kiszolgáló útja) lesz. Az M19-es autóutat külön szintben az 1-es főutat szintben (körforgalom keresztezi).

    3. ütem
    III. tervezési szakasz
    Az 1. sz. főúttól indul, átvezet a Mosoni-Dunán és a 14. sz. főúthoz csatlakozik.
    http://kepfeltoltes.hu/view/130904/III_szakasz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Az 1301-es utat (Bácsai út) körforgalommal ,,keresztezi" míg az 1302-es Kisbajcs-Vámosszabadi utat
    mostani állás szerint külön szinten, le és ráhajtási lehetőségek nélkül keresztezi.

    Végül akiket az ütemekhez igazított darabolás zavart azoknak két részletben itt:
    http://kepfeltoltes.hu/view/130904/Gy_r_keleti_elker_l__I_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/130904/Gy_r_keleti_elker_l__II_www.kepfeltoltes.hu_.jpg”
  • 20. tkrs9980 2013. szeptember 04. 20:08
    „A Likócsi körforgalom, és a Bácsai úti körforgalom pedig úgy tűnik, egyetlen híddal összeköthető.”
  • 19. tkrs9980 2013. szeptember 04. 19:48
    „Vámosszabaditól, meg egyenes az út a Lébényi lehajtóig.Kész is a körgyűrű.”
  • 18. tkrs9980 2013. szeptember 04. 18:56
    „Szerintem hibás a térkép. Lehet, hogy a 112-es lehajtótól kötik össze az autópályát a logisztikai központot érintve az Audit elkerülő úttal. Innét mennek tovább Vámosszabadi felé. A Fehérvári lehajtó évek óta megoldott kérdés, az ipari park tökéletesen megközelíthető most is bármivel.”
  • 17. méz-ing 2013. szeptember 04. 18:02
    „Ezt én sem értem teljessen... Szerintem ez az ut sehonnan nem visz sehova.
    Az AUDI most az uj Fehérvéri ut és a Banai uttat összekötve a Péri reptérhez, illetve a Bécs-Budfapest autópályához egyenes utja van...
    Akkor ez most mi a fittyfenének???
    Szerintem is sok, és jobb helyekre el lehetne költeni...”
  • 16. urbaniastapista 2013. szeptember 04. 14:16
    „Se az mti, se a kisalföld nem vette a fáradtságot, hogy végignézze, mit is linkelt be a cikkbe.
    A "tervek" alatt a város évtizeddel ezelőtti közlekedésfejlesztési koncepciója van, melyen még nyoma sincs az audit szentiván érintésével megkerülő útnak.
    A google alapra beködölt piros vonal meg mint "fontos info" egy nagy rakás ...., nem pontos és hiteles tájékoztatás.”
  • 15. háté 2013. szeptember 04. 14:04
    „Végig nézve a "dokumentumokat" amennyi pénzt feleslegesen kifizettek ezekre, már körbe kellene utazni Győrt!- ennyi felesleges terv, dokumentum, - többsége úgy készült,hogy tudták az már nem kivitelezhető, - de a hatalmas lóvék, a "döntnököket" ledöntötték!
    A semmire megy el az ország vagyonának többsége.”
  • 14. ekkenekepen 2013. szeptember 04. 13:41
    „ennek már megint mi értelme? ugyanoda lukad ki valaki ha továbbmegy a tatai lehajtóig a pályán aztán onnan vissza a tatai úton. fél évig járkáltam be az ipari parkba ezen a módon és kb 4 percet lehetne nyerni azzal a csoffadék darab úttal amit berajzoltak.”
  • 13. isti-58 2013. szeptember 04. 11:07
    „A 83-assal kéne foglalkozni ami katasztrofális,ez megint felesleges pénzkidobás.”
32 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Cicák, malacok: öt új bemutató a Vaskakas Bábszínházban

Királylány, Hangy Istók, cicák és kismalacok is műsoron Győrben. Tovább olvasom