Kisalföld logö

2017. 05. 27. szombat - Hella 13°C | 25°C Még több cikk.

Győri alkatrészek a kínai buszokba

Öt-hatezer buszt gyártanak évente magyar részvétellel a kínai Pacsouban 2010 szeptemberétől. Az alkatrészellátásban a győri Hydra Flex Kft. is partner.

Hatmillió euró értékű magyar technológia-transzferről írt alá szerződést több hónapos előkészítést követően az Orientbus Kft. a Jing Long Automotive vállalattal, a Pekingtől hetven kilométerre lévő Pacsou városban. A szerződés szerint a debreceni Magyar Járműtechnikai Zrt. (MJT Zrt.) 12 méteres szóló (L23-02D) és 18 méteres csuklós buszát (L84-12D) gyártják Kínában, EU4-es diesel, EU5-ös gázüzemű, később elektromos motorokkal. A kínai gyárba eddig mintegy 20 millió eurót fektettek.

A Jing Long Automotive buszainak gyártása 2010 szeptemberében kezdődhet meg, s a tervek szerint évente 5-6 ezer jármű hagyja el az üzemet. A beszállítók között lesz a győri Hydra-Felx Kft.

Horváth Lajos, gépészmérnök, a Hydra Flex ügyvezető igazgatója a kisalfold.hu kérdésére elmondta, a kínai Jing Long cég tulajdonosa évek óta kutatott magyar üzleti partner után. "A kínai cég magyarországi kapcsolatokat keresett buszgyártáshoz. Több lehetséges partnert kerestek fel, hogy különböző licenceket, illetve az alkatrészekhez különböző technológiákat vásároljanak. Az Orientbus közvetítésével vettük fel a kapcsolatot a kínaiakkal, akiket igyekeztem a győri régióba tartani. Szerencsére kedvező volt a megítélésünk, illetve a régió affinitása is tetszett partnerünknek az autóbusz és különböző más fődarabok gyártását illetően. Végül az MJT Zrt. szóló és csuklós autóbuszaira esett a választásuk."

12 méteres szóló (L23-02D)
12 méteres szóló (L23-02D)


Kínai meghívás

A kínai befektetők a belföldi piacon mutatkozó fokozódó kereslet, a városi tömegközlekedés növekvő igényei hatására, állami támogatással a háttérben vállalkoznak buszgyártásra.

Horváth Lajos, a Hydra Flax ügyvezető igazgatója
Horváth Lajos, a Hydra Flex Kft. ügyvezető igazgatója


A kisalfold.hu megtudta: a keretszerződés szigorúan kiköti, hogy a Kínában gyártott autóbuszok a Peking környéki közlekedési vállalatok irányítása alatt üzemelnek. S arról se feledkezzünk meg, hogy a kínai állam óriási összeget költ a tömegközlekedés fejlesztésére, kihangsúlyozva az alacsonypadlós, alacsony emisszióval üzemelő autóbuszok fontosságát, a későbbiek során az elektromos hajtás megvalósítását.
"A pancsoui meghívás ideje alatt teljesen új, nemrégiben átadott autóbusz gyártó üzemet láttunk. A gyárhoz tartozó létesítmények mellett a kínai egyetem kutatási részlege kapott helyet" – számolt be élményeiről Horváth Lajos. "A helyszínen ismertük meg a kínai fél igényét, amelyek között szerepelt, hogy a következő 2 évben a kínai állam elvárásai alapján elektromos hajtású buszokat gyártanak magyar szakemberek és a győri egyetem közreműködésével. Alkatrész előállításban a Hydra Flex kft, mint stratégiai partner vesz részt, továbbá bizonyos alkatrészek gyártási technológiájának átadásában is érdekelt a cégem."

Az igazgató kiemelte, "az idő sürget, a minta-autóbuszok kiszállítására, a Hydra Flex és a kínai fél által meghatározott technológia átadása 2010 február vége."

L23-02D típusú 12 méteres, alacsonypadlós autóbusz
L23-02D típusú 12 méteres, alacsonypadlós autóbusz


Egyetemi kapcsolat

A városban létrehoztak egy kutató-fejlesztő központot is, ahol a neves kínai Csinhua egyetem és a győri Széchenyi István Egyetem megállapodása alapján közös munka indul. Dr. Rechnitzer János egyetemi tanár, a győri Széchenyi István Egyetem tanára elmondta, az együttműködés célja, olyan elektromos motor fejlesztése, amely autóbuszban is működik. "A kínaiak figyeltek fel a győri eredményekre, de nagy lehetőséget látunk abban, hogy tudományos partnerei lehetünk az ország második legnagyobb egyetemének. A három éves együttműködéssel úgy érzem, betettük a kisujjunkat egy hatalmas, dinamikusan fejlődő rendszerbe, az eredményeink pedig azt bizonyítják, vannak lehetőségeink, rajtunk múlik, mihez kezdünk ezzel."

"Nem mindennapos dolog Kínában üzletet kötni, olyan alap, amelyre számtalan projektet építhetünk, ehhez azonban keresni kell a pénzügyi forrásokat is (pl.: magyar-kínai kormányközi együttműködés, EU kínai alap)" – mondta Horváth Lajos.

Olvasóink írták

  • 6. Bálintos 2009. december 07. 09:16
    „A CREDO-ról is így vagy ehez haonlóan vélekedtek,pedig az majdnem teljesen magyar!”
  • 5. Goldman 2009. november 24. 08:35
    „lacim6: Vezettél már? Utaztál már rajta? Netán te vagy a műszaki vizsgabázis főnöke?”
  • 4. lacim6 2009. november 23. 17:31
    „Nem a magyar alkatrészek miatt, mielőtt még megköveznének páran.”
  • 3. lacim6 2009. november 23. 17:30
    „Ezek a kínaí buszok rosszak és életveszélyesek.”
  • 2. janika 2009. november 20. 22:20
    „Politikusokat nem tudnának exportálni! Van bőven!”
  • 1. enzof 2009. november 20. 22:17
    „Így tovább!!
    Végre valami jó hír...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

NATO-babák Győrben

A pápai reptérfejlesztés nemcsak Veszprém, hanem Győr-Moson-Sopron megyére is hatással lesz –… Tovább olvasom