Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

Győré lehet a a teherpályaudvar

A MÁV, úgy tűnik, meggondolta magát, és átadná a városnak a győri teherpályaudvar egy részét.
Kattintson a képre >>
A MÁV, úgy tűnik, meggondolta magát, és győri teherpályaudvarának egy részét átadja a városnak, ezzel évek óta tartó tárgyalások jutottak biztató fázisba. A terület a megyeszékhely közlekedésfejlesztése szempontjából rendkívül értékes.

A győri, Fehérvári úti MÁV-teherpályaudvar már régóta szinte nulla kihasználtságú. A város középpontjában lévő területen alig történik valami, körbekerítve foglalja a helyet, pedig lehetne mit kezdeni vele. Eredics Imre alpolgármester arról tájékoztatta a Kisalföldet: a MÁV-val folytatott tárgyalások szerdán végre eredményre vezettek.
A tárgyalások egyébként hosszú ideje, legalább két éve zajlanak a kihasználatlan teherpályaudvarról.

A vasúttársaságnak igazából nem voltak a 10 hektárnyi területtel határozott elképzelései. Néha úgy nyilatkozott, hogy valóban „fel kellene tárni", máskor pedig, hogy a MÁV feltámasztja teherforgalmát és új logisztikai bázist épít. Győr ez utóbbi ellen határozottan tiltakozott, hiszen nem engedhető meg, hogy a városnak erre a részére a vasúti teherszállítást kiszolgálandó kamionáradat zúduljon. A szerdai tárgyaláson a MÁV végre kinyilvánította: se teherforgalmi, se más vasútszolgálati tevékenységet nem terveznek ide, így a város rendelkezésére bocsátható a teherpályaudvar megfelelő része.
Ez a „megfelelő rész" nagyon is kell a közlekedésfejlesztési elképzelések megvalósulásához.

Ebben a négy prioritás a Zöld utca, az Erfurti utca, az Adyváros mögötti új út és a Bácsai út átépítése, illetve kiépítése – ezek a Nádor aluljáróra lekötött hitel megmaradó pénzéből valósíthatók meg.
Az ötödik a Révai utca folytatása a Fehérvári útig, s ott (az Intersparnál) új csomópont kialakítása. Ehhez „csak" két dolog hiányzik: a terület és a pénz. Utóbbi pályázatokon megszerezhető, és most már a nagyobbik akadály (a szükséges terület hiánya) is elhárul. Eredics Imre szerint a jövő év közepéig elintézhetők a jogi, technikai, engedélyezési, tervezési „formaságok".

Az említett út és a csomópont nem veszi igénybe a teherpályaudvar teljes területét. Maradna az átadandón kívül a déli oldalon mintegy négyhektárnyi a MÁV-nak, amely a városi beruházással felértékelődik a vasúttársaság számára, akár eladja, akár másként hasznosítja. (A tárgyalások ezt belátva fordulhattak kedvező irányba a MÁV új vezetői részéről.)

A teherpályaudvarnak a belváros (víztorony) felé eső csücske sem haszontalan a város számára. A felüljáró alatti részre ugyanis kitelepíthető a Révai utcában most nem kis bonyodalmat okozó autóbusz-decentrum.

Kapcsolódó anyagok >>

A gyárakkal leomlik Győr régi ipara (2005-08-01) >>
A vasút a nemzeti vagyon része (2005-10-25) >>
Bakterházak kalapács alatt (2005-06-15) >>
Jóváhagyták a MÁV üzleti tervét (2003-05-23) >>
Jövőre hitelképtelenné válhat a MÁV (2004-05-13) >>
Megszünhet a MÁV monopóliuma az uniós csatlakozással (2004-03-04) >>
Szigorú ellenőrzés a vasúti átjárókban (2005-05-12) >>

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy év múlva nyit az Árkád

Lerakták Győr legnagyobb bevásárlóközpontjának alapkövét. A 25 milliárd forintból épülő, 36 ezer négyzetméteres Árkádot a tervek szerint jövő év október 30-án adják át, s a beruházáshoz másfél milliárd forintos útfejlesztés is kapcsolódik. Világhírű cégek kapnak helyet az üzletközpontban: a Média Markt, az Interspar, a Hervis, a DM, a Rossmann, a Nike, a Puma, az Esprit... Tovább olvasom