Kisalföld logö

2017. 12. 11. hétfő - Árpád 4°C | 13°C Még több cikk.

Győr útjain: Baleseti statisztika pontokban - Grafika

A Győri Útkezelő Szervezet a rendőrség baleseti statisztikai adatait félévente rávezeti saját balesetipont-térképére.
A szakemberek ebből látják, hol, milyen sűrűn és milyen jellegű balesetek fordulnak elő a város önkormányzati útjain. Egyúttal azt is megvizsgálják, van-e szükség valahol olyan beavatkozásra, ami biztonságosabbá teheti a közlekedést.

– 2010-ben 912 rendőrség által helyszínelt baleset történt Győrben, 2011-ben pedig 991. Az idei első féléves adat 461 – mondta a Kisalföldnek Má-
thé-Tóth Péter, az útkezelők műszaki vezetője. (Részletek a táblázatban.) A statisztikából kiderül: az előző évekhez képest csökkent a halálos és a súlyos sérüléssel járó, emelkedett viszont az anyagi káros balesetek száma. A műszaki vezető szerint utóbbinak nem feltétlenül a több baleset az oka, inkább az, hogy az autósok, még ha nincs is sérülés, gyakrabban hívják ki a rendőröket. Valószínűleg a kötelező biztosítás, a bonus-malus besorolás féltett kockázata ösztönzi őket arra, hogy segítséget hívjanak a vitás helyzetek tisztázásához.


Visszatérve a statisztikához: kiemelkedőbb baleseti halmozódás – a teljes körű szabályozás ellenére – továbbra is a két jelzőlámpás körforgalomban tapasztalható (Árkád, illetve Szigethy–Fehérvári úti). A koccanásokat helyismerettel nem rendelkező, a sebességet rosszul megválasztó autósok okozzák, akik például helytelenül, akár egyszerre több sávot váltanak, de jellemző a távolság be nem tartása miatti ráfutás is. Az Árkádnál több esetben teherautó sodort el személyautót azért, mert másfél sávot vett igénybe a váltásnál úgy, hogy a sofőr engedett a sebesség csábításának és levágta az íveket.

Az összesen 18 eset a fél év alatt ahhoz képest nem sok, hogy évekkel ezelőtt évente 40–50 ütközésnél helyszíneltek a rendőrök ebben a két csomópontban.

A harmadik és negyedik helyszín, ahová több baleset koncentrálódik, a 14-es út és Schwarzenberg utca kereszteződése, ahol a kerekzöld (telizöld) jelzés mellett a nagy forgalom, a helyismeret hiánya és a megszokás 7 esetben hágta át a szabályokat, valamint a Szent István út–Gárdonyi utca csomópont, ahol a jelzőlámpás irányítást a figyelmetlenség 4 esetben írta felül.

A többi eset kevesebb számú balesettel eltérő útszakaszokhoz, csomópontokhoz kötődik. Olyan helyszín, ahol önmagában a baleseti statisztika hívta volna fel a figyelmet komolyabb átépítés szükségességére, nincs, a forgalomszervezésért felelős szakemberek ennek ellenére folyamatosan figyelik a közlekedés körülményeit, és ahol kell, beavatkoznak. Javítanak például a közvilágításon, a burkolati jelek, táblák láthatóságán.

A nyári fametszés például épp most időszerű, a beavatkozásokat múlt héten összesítették és rendelték meg, többek között a Bartók Béla úton és a Tihanyi Árpád úton.

Olvasóink írták

  • 9. urbaniastapista 2012. július 31. 15:06
    „Lássuk csak azt a térképet!
    A Külső Baross úti fák tövéről is levághatnák a hajtásokat, ha még a járdára parkoló mikrobuszokat is elkergetnék...”
  • 8. nagy971103 2012. július 26. 07:39
    „Szerintem a két lámpás körforgalommal semmi gond....csak ésszel kellene vezetni mindenkinek....”
  • 7. Mankapunka 2012. július 25. 16:38
    „Igen,ez csak olyan statisztika,ahova hívtak rendőrt.”
  • 6. Karcsika 2012. július 25. 15:59
    „A 300 km-es üldözéses cikkhez:
    Így kell elkapni egy autót és a tetteseket:
    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=e1sTyUtuqYw”
  • 5. 01010 2012. július 25. 12:45
    „analfabétáknak azért nem kellene vezetni!

    szdsz idők óta nem KELL ÍRNI-OLVASNI A b jogosítványhoz a VIZSGÁZÁSHOZ. Törvény engedi a szóbeli írásbelit :)”
  • 4. humer 2012. július 25. 12:42
    „" kiemelkedőbb baleseti halmozódás - a teljes körű szabályozás ellenére - továbbra is a két jelzőlámpás körforgalomban tapasztalható "
    Nem jönnek végre rá az illetékes evtársak, hogy a két körforgalom félre lett tervezve? Fele annyi sávot kell felfesteni és felére fog csökkenni a balesetek száma.
    Ha összehasonlítunk egy normál körforgalmat ezekkel, legalább dupla széles sávok vannak mindenhol. A kamion nem rallizásból vágja át a sávokat, hanem mert fizikailag nem fér el.

    Mellesleg a két körforgalomban a táblázás és a felfestés kezdetek óta rossz és nem egyértelmű egy csomó helyen.”
  • 3. háté 2012. július 25. 12:19
    „Ha valaki nem tudja megjegyezni az útbaigazító táblát, elvenni azonnal a jogsiját! - analfabétáknak azért nem kellene vezetni!”
  • 2. bn 2012. július 25. 11:50
    „A rendőrt meg azért kell kihívni, hogy legyen egy hivatalos papír, ami megállapítja, hogy ki a vétkes, illetve, hogy a vétkes később ne tudja visszavonni a nyilatkozatát, illetve mert így egyel kevesebb támadási/visszautasítási pont a biztosító miatt.”
  • 1. bn 2012. július 25. 11:43
    „az árkád, illetve a fehérvári úti körforgalomnál nagyon egyszerűen el lehetne kerülni a koccanásokat: Minden sávban a lámpák fölé kellene tenni egy táblát, ami mutatja, hogy merre tud menni az adott a sávból. Bár van kint egy tábla kb. 200 méterrel korábban, de az elég messze van.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Felújítják a Győri Nemzeti Színház színpadát - fotók

Az intézmény műszaki vezetőjének kezdeményezésére idén sor kerül a 48 millió forintos felújításra és karbantartásra, de a teljes rekonstrukció egyelőre elmarad. Tovább olvasom