Kisalföld logö

2017. 07. 27. csütörtök - Olga, Liliána 16°C | 21°C Még több cikk.

Győr spórol és fejleszt

A tavalyinál hét százalékkal nagyobb összegből gazdálkodhat idén a győri önkormányzat.
A volt zsinagóga felújítását címzett támogatásból szerzik meg.
A győri önkormányzat a február 15-i határidőre elkészítette az idei költségvetés-tervezetét, amelyet már tárgyalnak a bizottságok, míg az érdekegyeztető fórum elé csütörtökön kerül – jelentette be a tegnapi városházi sajtótájékoztatón Gergely Zoltán polgármesteri szóvivő. A javaslat tartalmát Balogh József polgármester ismertette.

A városi büdzsé idei főösszege 33,1 milliárd forint, ami mintegy 7 százalékkal magasabb a tavalyi 31 milliárdos eredeti előirányzatnál. A politikus megismételte azt a néhány héttel korábbi megállapítását, hogy 2005 a fejlesztések éve lesz. Ezt azzal támasztotta alá, hogy a felhalmozási kiadások összege legalább 25 százalékkal nő, és eléri a 7,6 milliárd forintot, költségvetésen belüli részaránya pedig 19 százalékról 24-re emelkedik. Az önkormányzat által vagy részbeni közreműködésével megvalósuló fejlesztések összege 15–20 milliárd forintot tesz ki.

Fókuszban a közlekedés

A hangsúly a közlekedési beruházásokon lesz: elkezdik építeni a Tihanyi Árpád úti aluljárót, néhány új utat (ezekről még nincs döntés), a Fehérvári út új, bevezető szakaszát, korszerűsítik a Fehérvári út–Budai út kereszteződését és a 14-es főutat. Folytatódik a szennyvíztisztító telep továbbépítése. A város néhány napja 250 millió forintot nyert panelépületek energiatakarékossági felújítására, így ez a program sem áll le. Címzett támogatásból van pénz a volt zsinagóga felújítására és a győrszentiváni csarnok felhúzására. Az ítélőtábla megépítéséhez Győr 140 millió, az ETO-stadion modernizálásához 500 millió forinttal járul hozzá. Az önkormányzattól független, de közcélokat szolgáló fejlesztésnek számít a MÁV Rt. által végzett pálya- és biztonságtechnika-rekonstrukció, amelyek összege a 8 milliárd forintot is eléri.

A Széchenyi térről még nincs döntés

Balogh József elmondta: a Széchenyi tér felújítására 42 millió forintot terveztek, de az erről szóló pályázatot még nem bírálták el. A politikus megjegyezte azt is, hogy az ipari parkban szintén jelentős fejlesztések lesznek, míg az Audi építései és gépbeszerzései 40–45 milliárd forintra rúgnak. „A városban eddig mindent egybevetve 80–100 milliárd forintnyi fejlesztés valósult meg évente, idén ez a szám biztosan meghaladja ezt" – tette hozzá a polgármester.

Balogh József beszámolt arról is, hogy működési kiadásokra 18,4 milliárd forintot terveznek. A közalkalmazottak bértáblaemelését maradéktalanul végrehajtják, de a speciális győri bérelemek kétharmad részét – ahogy arról tegnapi számunkban részletesen beszámoltunk – „alapbéresítik", azaz megszüntetik. A politikus közölte: azért is szigorú takarékosságra van szükség az intézményeknél, mert állami előírás, hogy Győrnek 383 millió forintot tartalékolnia kell. Példaként említette: tárgyieszköz-beszerzésre, új alkalmazott felvételére csak az ő engedélyével kerülhet sor. Központilag elrendelt létszámleépítést nem terveznek. „A takarékossági intézkedéseket a hülyeségig azért nem érvényesítjük" – jegyezte meg.

Kétmilliárdos hitelkeret

A Kisalföld kérdésére a város vezetője kifejtette: működési hitel felvételével nem számolnak, az esetleges átmeneti likviditási gondokat a kétmilliárd forintos folyószámlahitel-keret felhasználásával oldják meg. Ismeretes, hogy a Tihanyi Árpád úti aluljárót és a néhány új utat teljes egészében bankkölcsönből építi meg a megyeszékhely.
„ Megtehetnénk, hogy a működésre hitelt veszünk fel, mint a Szakács Imre vezette megyei önkormányzat, de nem tesszük, mert ezzel a jövőt élnénk fel."

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átveszik az összes dolgozót

Nem vesztik el állásukat a kínai tulajdonba kerülő győri Skála Áruház, az Arrabona dolgozói, sőt, ezentúl nem kell vasárnap dolgozniuk. A kereskedelmi alkalmazottak érdekvédő csoportja tárgyal átvételük körülményeiről a régi és az új működtetővel. Kínai bolt lehet a Skála – a mindenkit meglepő hírről korábban már beszámoltunk. Tovább olvasom