Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

Győr mostantól Autopolis

A nyugat-magyarországi, azaz a győri fejlesztési pólus neve Autopolis, szlogenje pedig „A fejlődés vonzásában" lesz.

A három díjazott
Az Országgyűlés decemberben döntött arról, hogy Győr – a nyugat-dunántúli régióban egyedüliként – fejlesztési pólus lesz. A cím anyagi előnyökkel, várhatóan mintegy százmilliárd forintnyi európai uniós támogatás garantált megszerzésével jár együtt.

A projekt legmagasabb szintű döntés-előkészítő bizottsága, a koordinációs munkacsoport az év elején pályázatot írt ki a pólus nevére, szlogenjére és logójára. Eredics Imre győri alpolgármester tegnap jelentette be a döntést. Eszerint a bírálók az Autopolist találták a legjobb névnek (a győri Kovács Eszter leleménye), a szlogenek versenyét „A fejlődés vonzásában" nyerte (a győri Tóth Norbert küldte be), míg a logók közül a kőszegi Schlögl Balázs munkáját választották.

A nyertes logóért 100 ezer, az első helyezett névért és szlogenért 60–60 ezer forint jutalmat adtak. Érdekesség, hogy a megadott határidőre 152 pályamű érkezett, 55 százalék Győr-Moson-Sopron, 40 százalék Vas és 5 százalék Zala megyéből. Egyébként néhány más város is egyedi névvel illeti pólusprogramját, így lett Miskolc Technopolis és Szeged Biopolis.
Eredics Imre a Kisalföld kérdésére elmondta: január 31-re leadták a stratégiai programot a kormánynak, és következő lépésként március végéig elkészítik azon vezérprojektek listáját, amelyek megvalósítása már 2007-ben elkezdődhet.

A nyertes logó
A kulcselem a járműipari kutató-fejlesztő bázis fizikai és személyzeti feltételeinek megteremtése lesz. Hozzátette: elképzelhető, hogy ez nem a Széchenyi-egyetemen belül jön létre.


Az alpolgármester úgy vélte, lassan oszlik a bizalmatlanság, ami a parlamenti döntés előtti viták során alakult ki Győr és a régió más megyei jogú városai – elsősorban Szombathely – között. Megjegyezte, hogy az ipari parkoktól sokkal több javaslatot kaptak eddig, mint a városok vezetésétől. Az Autopolis kitalálója, a győri Kovács Eszter háromgyermekes kismama, és éppen gyesen van.

Lapunknak elmondta, hogy az „auto" és a görög, várost jelentő „polis" szó összeillesztésével részben arra utalt, hogy a város önmagától is mozog, fejlődik, részben pedig az autóipari hagyományokra.
Családjában két egykori rábás mérnök van, így ez szintén inspirálta a névválasztást, de természetesen a mai Győrben sokkal meghatározóbb Audi jelenléte is.

A szlogen a győri Tóth Norbert munkája. Utóbbi szó nem túlzás, mert egy éjszaka és egy délelőtt dolgozott, persze nem csupán „A fejlődés vonzásában" kitalálása tartott ennyi ideig, hanem a pólusnév és logó megalkotása is, amelyekkel végül nem nyert.
A fiatalember elmondta, ő a Vonzerő névvel indult, amiből egy grafikai megoldással kiemelte a v és a z betűt, Vas és Zala megyére utalva. „Ennek a programnak nem arról kell szólnia, hogy csak Győr van előtérben" – tette hozzá magyarázatként.

A kőszegi Schlögl Balázs hobbijának hódolva tervezte meg a logót, ami a bírálók véleménye szerint lendületet sugároz – s ezzel profi cégeket előzött meg.

Kapcsolódó anyagok >>

A kormány Győrt támogatja (2005-11-09) >>
Egy heves vita sok felvonása (2005-11-09) >>
Balogh a miniszterekhez fordult (2005-11-04) >>
Több régióközpont is lehetne (2005-09-28) >>
Hol lesz a régió- központ? (2004-02-20) >>
Győr ellen Szombathelyen (2005-10-27) >>

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A szeszgyár marad és fejleszt

A győri szeszgyár még tíz évig biztosan nem költözik ki Gyárvárosból. A városrészfejlesztést ez nem… Tovább olvasom