Kisalföld logö

2017. 10. 21. szombat - Orsolya 9°C | 16°C Még több cikk.

Győr lobbizik a Dunacenterért

A győri önkormányzat lobbizik, hogy a Gardénia területén nagyobb bevásárlóközpont épülhessen.
A győri közgyűlés január 19-én fogadta el a város rendezési tervét. Eszerint a Gardénia-gyár területén épülhet ugyan bevásárlóközpont, de a telek beépítése csupán 40 százalékos lehet. Az önkormányzat (és ami fontosabb, a befektető) 60 százalékkal számolt, ehhez azonban szükség lett volna Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős tárca nélküli miniszter hivatalának eltérési engedélyére is, ami elmaradt.

Ivan Holler, a Gardénia rt. igazgatótanácsi tagja, a fejlesztést végző – a Gardénia többségi tulajdonosa, a Hungarian Industries GmbH tulajdonában lévő – Pannonia Shopping Center kft. ügyvezetője a Kisalföldnek elmondta: minden eddigi tervükben a 60 százalékos beépíthetőséggel kalkuláltak. Ez egyébként nem lenne precedens nélküli Győrben, hiszen például az Árkád üzletközpont is ilyen feltételekkel épül.
Ivan Holler ügyvezető szerint veszélyeztetné a Dunacenterre keresztelt központ megvalósítását, ha nem sikerülne változtatni a beépíthetőségi arányon.

Ennek magyarázata az, hogy alacsonyabb beépítési százalék mellett kisebb lesz az eladótér az elképzeltnél (vagy többszintes). Ezzel véleményük szerint csökken a létesítmény vonzereje és bevétele, így sokkal nehezebben térülnek meg a költségek. Márpedig nem kis pénzről van szó: az első ütemben a Gardénia helyén épülne egy 31 ezer négyzetméteres bevásárlóközpont 30 millió euróért (mintegy 7,5 milliárd forintért).

A létesítményt később a szomszédos telken bővítenék újabb 20 millió euróért (hozzávetőlegesen 5 milliárd forintért). A kft. számításai szerint a Dunacenter az első ütemben 350, majd később még 150 munkahelyet teremt. Az építkezés időigényét – az engedélyek megszerzésével együtt – mintegy másfél évre taksálják.

A befektetők jelentős útfejlesztést is vállalnának. A közlekedési hatástanulmány megállapításai alapján került be a rendezési tervbe, hogy az első ütem megvalósítása csak úgy engedélyezhető, ha az 1-es (bécsi) főút Béke hídtól számított legalább 400 méteres szakaszát négysávosítják, a Kossuth Lajos utcai csomópontot körforgalmúvá építik át, gyalogos-kerékpáros alul- vagy felüljáróval.

Ivan Holler szerint az utóbbi 50–100 millió, az útszélesítés legalább 500 millió, a körforgalom nagyjából 190 millió forintot kóstálna.
A második etaphoz – amennyiben a létesítmény bruttó hasznos szintterülete meghaladja a 35 ezer négyzetmétert – a Rába feletti Béke híd négysávosítását, valamint annak megvizsgálását írták elő, hogy az 1-es főút elbírja-e a megnövekedő forgalmat.

Kun András alpolgármester lapunk kérdésére hangsúlyozta: még egyszer megpróbálják megszerezni a minisztériumtól az eltérési engedélyt, mert tudomásul veszik, hogy egy barnamezős, azaz volt ipari részen megvalósuló beruházás mindig többe kerül, mint egy zöldmezős. Hozzátette: lát esélyt arra, hogy a tárca ezúttal beleegyezik a beépítési százalék növelésébe. Ez legkorábban az első félév végén történhet meg. „A város egyértelmű érdeke, hogy a városban ne legyen elhanyagolt gyárterület. A Gardénia helyén a bevásárlóközpont megépítése ráadásul munkahelyeket teremtene, növelné az önkormányzat helyiadó-bevételét és a helyben maradó személyi jövedelemadó összegét" – mondta.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az egész város vízben állt

Teljes kapacitással – tizenegy autóval – dolgozott szerdán a tűzoltóság a… Tovább olvasom