Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Győr közlekedése olyan, mint Londoné, Párizsé vagy Grazé

Úgy tűnik, hogy már csatlakoztunk a nyugati közlekedési technikához. Már csak a közlekedési morálunkat kéne a balkáni színvonalról visszarángatni.

Az autóbusz-utastájékoztató rendszer kiépítésevel kapcsolatban szakmai konferenciát rendeztek december 6-án, a győri és a Győr környéki közösségi közlekedési rendszerről. Az eseményen több közlekedésben érintett szervezet is részt vett.

A legutóbbi információs rendszer félmiliárd forintból épült ki; további célok is léteznek a közösségi közlekedés fejlesztésére. Ezek úniós pályázatok révén valósulhatnak meg.

A program nem csak a közúti tömegközlekedésre volt kihegyezve. A konferencián a MÁV és a GYSEV vasúti társaságok képviselői is jelen voltak.

A most kiépült rendszerrel Győr olyan nyugat-európai nagyvárosokhoz csatlakozott, mint London, Párizs vagy Graz. Ezekben a városokban is hasonló, modern utastájékoztatás működik a tömegközlekedésben.

A konferencián elhangzott az is, hogy mindezen változások célja az autós közlekedés arányának csökkentése, illetve az emberek tömegközlekedésre való átszoktatása. Ehhez természetesen az is cél, hogy minél kényelmesebb, megbízhatóbb és színvonalasabb szolgáltatást nyújtson a közösségi közlekedés.

Fotók: T.Zs.
Fotók: T.Zs.

Hazánkban gyakorlatilag minden a közúti közlekedésre van kialakítva. Rá vagyunk szorulva. Szomorú mindemellett, hogy nincs, avagy csak elvétve van egy normális állapotú főútvonalunk az országban. Nagyon ritkán jelent alternatívát a vasút vagy az autóbuszok használata. A konferencián elhangott: ez a tendencia megfordítható. A projekt célja az, hogy a lehető legszélesebb körű utazóközönséget tudja kiszolgálni a rendszer.

Győrben fontos szempont volt az is, hogy minden városrész érintve legyen, azaz ezen területek központi buszmegállóiba totemoszlopok és jegykiadó automaták kerüljenek. Utóbbiak éles tesztüzeme december közepéig befejeződik. A megállók modernizálásával párhuzamosan zajlott az autóbuszok műszaki fejlesztése, az úgynevezett back office rendszerinformációs háttér kiépítése. A szakemberek több mint száz helyi járatú autóbuszba szerelték be az elmúlt időszakban a szükséges technikai eszközöket, a járatokba GPS alapon működő fedélzeti számítógép került. A fedélzeten utazók hangos és képes tájékoztatást kapnak a következő megállóról, átszállási lehetőségről.

A buszok zöldet kérhetnek öt kereszteződésben

A szakemberek elmondták: az elmúlt héten sikeresen befejeződött a „zöldút-kérő" funkció éles tesztüzeme. A város öt kereszteződésében az oda érkező buszok a jelzőlámpáknál szükség esetén plusz zöld időt kapnak. Ezek a kereszteződések: Bácsai út- Körtöltés u. – Szabadrév u., Nagy Imre u. – Mónus Illés u., Ipar u. – Puskás Tivadar u., Ipar u. – Nagy Sándor J u., Jereváni u. – József A. u.

A csomópontokban működik a pirosjelzés-rövidítés, a zöld jelzés elnyújtása és a zöldút-kérés funkció is. Ezt a buszsofőrök kezelik.

Révi Zsolt Győr főépítésze előadást arról, hogy mik Győr és környékének legnagyobb közlekedési problémái. Ezek kiküszöbölésére különböző vizsgálatot indítanak. Ezek részét képezik többek között forgalomszámlálások, utasszámlálások, utas-kikérdezések, háztartásfelvétel, valamint városi parkolás-felvétel és a kerékpáros forgalom vizsgálata is. Az ezek alapján elkészített forgalmi modell képezi a megvalósíthatósági tanulmányok alapját. A tanulmányok várhatóan 2012 decemberére készülnek el. Ezalapján készülhetnek majd el azok a tervek, melyek a megvalósításhoz szükségesek.

Olvasóink írták

41 hozzászólás
  • 41. É-vácska 2011. december 07. 19:03
    „"Győr közlekedése olyan, mint Londoné, Párizsé vagy Grazé" jajj édes jó lekváros kenyér! Ne mondja ám senki, hogy ezen nagyvárosokban 20-30 percet kell várni egy nyamvadt autóbuszra, s az átszállásról még nem is beszélve. Nevetséges!!! Ebben az egész projectben megint csak pár emberkének lesz "jó" <moderálva>”
  • 40. kurbli 2011. december 07. 18:10
    „38! csak az említett 5 csomópontról van szó, éppen a zöldhullám miatt.
    Az meg hogy a sofőrök kezelik, hülyeség, (semmi ilyen lehetőség nincs!) nem tudom honnan vette a cikkíró. A rendszer érzékeli, rádiójel kapcsolatban van az említett 5 lámpával, komolyabb késés, vagy sietés esetén módosítja a zöld, vagy a piros időtartalmát.”
  • 39. lokni 2011. december 07. 14:20
    „Javaslom a cikk írójának, hogy látogassa meg a fent említett nagyvárosokat! Akkor majd nem ír ilyen butaságokat! Sajnos messze vagyunk még mi onnan, nem is tudom, egyáltalán leszünk-e valaha olyan szinten!!!!!”
  • 38. humer 2011. december 07. 14:04
    „"A csomópontokban működik a pirosjelzés-rövidítés, a zöld jelzés elnyújtása és a zöldút-kérés funkció is. Ezt a buszsofőrök kezelik. "
    Érdekes eddig az útkezelő azt nyilatkota, hogy mivel a csomópontok össze vannak hangolva, ezért nem lehet egyes lámpák időtartamát módosítani (zöldhullámok, ilyesmi). Most pedig a buszsofőrök ezt megtehetik.”
  • 37. .viki27. 2011. december 07. 13:32
    „Megér egy misét a jókai utca is amit ellenkezőleg egyirányúsítottak!Vagy üres az utca vagy kb.két autó van egy sávban.Aki pedig a Szent István úton lakik annak meg kell kerülni a fél belvárost,hogy be tudjon állni az udvarba.Csupa agyament ötlet hozzáértés nélkül.”
  • 36. miro132 2011. december 07. 12:57
    „a cím azért erős túlzás vagy a cikkíró még nem volt a címben szereplő városokban”
  • 35. pappe 2011. december 07. 12:46
    „Hová tűnt a reggel írott rövid összefoglalóm????”
  • 34. oPTiKa 2011. december 07. 09:58
    „Na, Györött is emeletes buszok járnak, mint Londonban?
    Vagy esetleg ha egy busz elöbb ér a megállóba a menetrendben leírtakhoz képest, akkor megvárja a pontosan érkezö utasokat?”
  • 33. ombi 2011. december 07. 06:54
    „Urbanistapista: engem is az foglalkoztat, amit kérdeztél:
    12. ombi 2011.12.06. 17:52
    Szerintem ütöttek egy nagyot a hasukra, és kimondták a tutit. Majd a sok biiiirka alkalmazkodik, így gondolhat(t)(j)ák. Csak a sok pénz áramoljon jó felé, más nem számít nekik!”
  • 32. nils 2011. december 07. 00:08
    „Káoszközlekedés ez, szinte ÖSSZE-VISSZA járnak a buszok (menetrendhez viszonyítva gyakran KÉSVE vagy -főleg az esti órákban- ELŐBB érkeznek, sofőrök eltévednek stb.). Újratervezést kérünk!!!”
  • 31. orion1 2011. december 07. 00:08
    „Németországban egy Sopron méretű városban nincs semilyen helyi járatú közlekedés. Csak a nagyvárosokban, de ott is viszonylag kevés busszal, arra mindenki kocsival jár. Hollandiában az autópálya parkolókban is van buszmegálló a nagyobb városok mellett, ahova kimegy a helyi járatú busz felvenni a távolsági busz utasait. Ausztria szintén Németország példáját követi, helyi járatú busz kb 10 városban van, a többiben inkább távolsági busz csomópontok vannak. A fentiek csak az én tapasztalatom, tíz év kamionozás után”
  • 30. piroskaésabarkasz 2011. december 06. 23:20
    „A hír annyiban igaz,hogy itt is annyi a "pronyó" mint az emlitett két világvárosban!!!”
  • 29. urbaniastapista 2011. december 06. 22:58
    „Egész jó cikk, bár néhány dologról nem szólt:
    Hiába ezen jó szándékok, a kormány éppen most készül gyakorlatilag kiüríteni a közösségi közlekedési támogatási programokat.
    Azt sem értem, ha most készül valamiféle forgalom és igényfelmérés - egyébként nagyon helyesen - , akkor mi alapján terveztettek tavaly mindenféle kerékpárutat meg sok minden mást, amit ezeken a hasábokon is olvashattunk a sok milliárdos tavalyi pénzköltési beszámolóban?
    A cím viszont elég szerencsétlen. pl. Nem hiszem, hogy bármelyik említett városban távolsági buszkaravánok pöfögnének végig nap-mint nap.”
  • 28. Láng_Vince 2011. december 06. 22:54
    „8. Llondwel 2011.12.06. 17:19
    teljesen egyetértek!”
  • 27. háté 2011. december 06. 22:32
    „legutóbbi információs rendszer félmiliárd forintból épült ki; ez ötszázmillió, hozzá a tanulmányok kétszázmillió- évek múltával további háromszázmillió, és marad minden ahogy régen volt!
    Közel egymillió utas naponta, és hatalmas jutalmak a közreműködőknek.
    A tanulmányok várhatóan 2012 decemberére készülnek el.- szóljon valaki neki, itt minden évben számlálnak, kérdeznek! -szégyen .”
  • 26. Karcsika 2011. december 06. 22:18
    „Valamelyik politikusnak megint óriási üzlet volt ez, akár csak a SuliNET.
    Olcsón tudunk szerezni számítógépeket, hozzunk egy törvényt, és máris el tudjuk adni.
    Ezekkel az oszlopokkal ugyanez van.
    Érdemes lenne utána szaglászni!”
  • 25. HarconaMarcos 2011. december 06. 21:06
    „Muhaha!
    A Hírcsárda ide is betört. :-)”
  • 24. Dwatson 2011. december 06. 21:00
    „A rendszer még ennyi idő után sem működik,akkor megette a fene,soha nem is lesz megbízható.Cél a megtakarítás,utasszám csökkentés!Különben meg a totemoszlopokon elhelyezett térképek már elavultak,a régi belvárosi vonalakat tartalmazzák,amerre már nem is járnak buszok,2 ,6,11-es járatok meg másfele mennek mint amit a térkép mutat.Ez ám a korrekt utastájékoztatás!”
  • 23. anyádafatelepen 2011. december 06. 20:52
    „takács zsoltika hiteles újságíró, tényleg ismerheti Londont , Párizst vagy akár Grazot.
    Na most eeken a helyeken épphogy nem elsősorban a közúton zajlik a közlekedés. Ellenben olyan metróhálózata van, mint egy földigilisztákkal megtámadott kiskertnek, labirintus.
    Aztán az kit érdekel, hogy a jól autózható utakon van busz? Átgyalogolok a városon átlóban 30 perc alatt, ennyit buszon is elhesszelek egy vagyonért.
    A belvárost pedig épp most cseszték el végérvényesen, az egy felesleges káosz ami ott van, csak mert pár narancsos maffiózó "tisztára mosta a szennyesét" a projektben.”
  • 22. jhetedikj 2011. december 06. 20:15
    „Sopronban is van ilyen....”
41 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Egy hétig prémiummal adhatunk el Rába-részvényt

"December 12-én, hétfőn 15 óráig lehet felajánlani értékesítésre a Rába részvényeket az ország 80 UniCredit fiókjában". Tovább olvasom