Győr - A január a „kátyúhelyzet" hónapja. Győrött idén nincs annyi lyuk az utakon, mint a korábbi években volt, de javítandó felület most is van szépen. Győr önkormányzati kezelésű útjain évente 60–70 ezer négyzetméternyi kátyú keletkezik.
Az úthibák javítása egész évben folyamatos, de az időjárási körülmények miatt a téli időszak, főleg a január a „kátyúhelyzeté", mondja Máthé-Tóth Péter, a város Útkezelő Szervezetének tájékoztatási munkatársa. Most 600–700 négyzetméternyi lyuk van az utakon. Szerencsére nincs olyan szélsőséges időjárás, amely szétrepesztené a burkolatokat.
A megbízott vállalkozók nemcsak a főbb útvonalakon, hanem a lakóutcák kritikus helyein is dolgoznak.
Több városrészben már végeztek. A kivágott, kitisztított útrészeket hidegaszfalttal javítják. Melegaszfaltot ilyenkor nem tudnak használni, egyszerűen amiatt, mert télen leállnak a keverőtelepek: nincs olyan igény, mint az év más időszakaiban, gázkorlátozás is van, s a berendezések karbantartását is el kell végezni valamikor.
Várhatóan azonban februárban melegaszfaltból is juthat a győri utak javítására. Egy épülő nagyáruház parkolójához ugyanis azt használnak, így talán vásárolhat belőle a város is.
A megyeszékhelyen nincs annyi kátyú az utakon, mint korábban volt. Ez csak részben köszönhető az időjárásnak, másrészt viszont annak, hogy az elmúlt 7–8 évben sok győri út új burkolatot kapott. Példaként lehet említeni a Páva utcát, amelynek javítgatása, az oda zúduló csapadékvíz elvezetése évente sok millió forintot felemésztett. Az utca rendbetétele, a csapadékvíz-elvezetés megoldása 60 millió forintba került ugyan – de vagy húsz évig nem lesz vele gond.
![]() |
Van, ahol olyan úthibákat imitálnak forgalomlassítás céljából, mint amilyenekkel mi a valóságban küzdünk - képünk illusztráció |
A megbízott vállalkozók nemcsak a főbb útvonalakon, hanem a lakóutcák kritikus helyein is dolgoznak.
Több városrészben már végeztek. A kivágott, kitisztított útrészeket hidegaszfalttal javítják. Melegaszfaltot ilyenkor nem tudnak használni, egyszerűen amiatt, mert télen leállnak a keverőtelepek: nincs olyan igény, mint az év más időszakaiban, gázkorlátozás is van, s a berendezések karbantartását is el kell végezni valamikor.
Várhatóan azonban februárban melegaszfaltból is juthat a győri utak javítására. Egy épülő nagyáruház parkolójához ugyanis azt használnak, így talán vásárolhat belőle a város is.
A megyeszékhelyen nincs annyi kátyú az utakon, mint korábban volt. Ez csak részben köszönhető az időjárásnak, másrészt viszont annak, hogy az elmúlt 7–8 évben sok győri út új burkolatot kapott. Példaként lehet említeni a Páva utcát, amelynek javítgatása, az oda zúduló csapadékvíz elvezetése évente sok millió forintot felemésztett. Az utca rendbetétele, a csapadékvíz-elvezetés megoldása 60 millió forintba került ugyan – de vagy húsz évig nem lesz vele gond.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Kisalfold.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

A Győri Filharmonikus Zenekar koncertje - Nézze itt! ÉLŐ közvetítés a kisalfold.hu-n május 2-án
A Győri Filharmonikus Zenekar és a kisalfold.hu első közös kísérlete komolyzenei koncert élő közvetítésére szerdán lesz, amelyet egy világsztár, Sergei Nakariakov trombitaművész tesz különlegessé azzal, hogy szárnykürtjén játszik.
Olvasóink írták
A követési távolságot meg erősen befolyásolhatja! Persze, aki felelőtlen és nem ismeri a bün megelőzést, az ki is ragasztja! Nem szeretnék a helyében lenni ,amikor a gépkocsik emiatt ütköznek és komoly balesetek is előfordúlhatnak e szándékos "´becsapás miatt"!”
Az újvárosi Kis utcában katasztrofálisak az útviszonyok. Még december elején udvarias levélben kértem a kátyúzást. A hivatalos válaszban közölték, december végéig megjavítják, kérték ennek tudomásul vételét. Tudomásul vettem, az út pedig ma(jan.30) rosszabb mint valaha. Fogcsikorgató hideg volt januárban???? Nem lehetett dolgozni???”
A cikk megírása előtt véleményem szerint az utcán is körül kellene néznie, nem csak "megrendelésre" írnia. A városban és környékén ( Szentiván, Kismegyer, Szabadhegy és sorolhatnám ) útjai kritikán aluli állapotban vannak. Látogassa meg egyszer a Külső Veszprémi utat ( szívesen elkísérem ) autóval vagy gyalog. De mutathatnám a város többi utcáját is. Egy ilyen cikk megírása szerintem a város lakóinak egyértelmű provokációja! Az útjavítás nem egyenlértékű a maszatolással és a kontár munkával!”
Tisztelt Önkormányzat!
Kérném hogy nézzenek ki Győrszentivánra az Andrásvári utcába is. Minden évben foltozzák, de egyre rosszabb már kerékpárral
sem lehet szabályosan közlekedni.”
Igaz, ha nagyon hideg van és, ha eseik az eső is, akkor át lesz passzolva ez a munka is azoknak a civileknek, akik szintén hajlamosak a közlekedők kizsebelésére. Azt meg minek tennék, hogy a közútakat javittatnák meg ídőben illetékesekkel? Igaz, biztos ez sincs benn a munkaköri leírásukban.”
Kérném hogy nézzenek ki Gyirmótra is, az Erdei utcába, ahol már lassan 10 éve nem nyult senki az úthoz. Meg lehet nézni hogy mekkora kátyúkat kerülget az ember. Főleg akkor feltűnő amikor az ember végigmegy a falu főútján, ami rendbe lett téve.
Köszönöm !”