Kisalföld logö

2016. 12. 08. csütörtök - Mária -3°C | 3°C

Győr belvárosában csak Citybuszok közlekedhetnek a jövőben

A birtokunkba került dokumentumból kiderül a Citybuszok új útvonala, de a 2012-es győri buszmenetrend teljes koncepcióját is elolvashatják.


Portálunk kedden számolt be arról, hogy az idei utolsó győri közgyűlés egyik legérdekesebb témájának ígérkezik a helyi buszközlekedés jövő évi tarifáinak tárgyalása.

A belváros belső részét a jövőben kizárólag a Cityjáratok fogják kiszolgálni

Nos, az utolsó pillanatban becsúszott még egy izgalmas buszos téma, jelesül a jövő évi győri autóbusz-menetrend javaslata.

Ez az előterjesztés annyira friss lesz a pénteki közgyűlésen - melynek kezdési időpontját 10 óráról 16 órára csúsztatták -, hogy közvetlenül az ülés előtt fogja megvitatni a Városstratégiai Bizottság.

A kisalfold.hu információi szerint a javaslat "legforradalmibb" elképzelése, hogy az új közlekedési koncepciónak megfelelően a belváros belső részét a jövőben kizárólag a Cityjáratok fogják kiszolgálni, ezért fontos a lehető legtöbb csatlakozási pont kialakítása.

"P+K, azaz parkolj és kutyagolj"

Az előterjesztés szerint ugyan a jelenlegi útvonal lényegében megfelel ezeknek a céloknak, ezt azonban a portálunkhoz érkező olvasói észrevételek, hozzászólások többnyire cáfolják.

Például a Petőfi híd alatti ingyenes parkolók el nem kezdődött bővítéséről írt, november végi írásunkra kaptuk a következő olvasói véleményt: "a cikkben olvasható hogy ez egy kedvelt P+R parkoló. Ami annyit jelent Park and Ride. Magyarán innen menj tömegközlekedéssel tovább, kár, hogy a környéken egyáltalán nincs busz megálló, holott rengeteg intézmény van.

Az ingyenes új Citybusznak a belváros nyugati részérét is érintenie kellene, s akkor a Jókai úti parkoló és a Petőfi híd alatti is P+R lehetne, de addig csak P+K, azaz parkolj és kutyagolj".

Bővített útvonalon közlekedik majd a Citybusz

A Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság elnöke, Kalmár Ákos nevével fémjelzett dokumentum is elismeri, hogy "a jelenlegi útvonal néhány hiányossággal is bír".

A képviselők elé kerülő előterjesztésben a következő, bővített útvonal térképe szerepel majd.



A változtatás azért szükséges, mert a jelenlegi City 1 vonal nem tárja fel az egész belvárost, pedig jellegéből adódóan erre igény lenne: így nem lehet elutazni a Dunakapu térről, a Rezidenciától, illetve Városrétről a belváros központi részére (Városháza – csak egyik irányban, Virágpiac – egyik irányban sem, csak a városréti piac nyitva tartási idején).

A fenti problémákból adódóan átszállási kapcsolatai is hiányosak: a Dunakapu tér, Rezidencia, Városrét irányából érkezve nem lehet átszállni az Aradi vértanúk útjánál, illetve a Honvéd ligetnél megálló autóbuszokra (kapcsolódó járatok: 1, 6, leendő 11 és 11B, 17, 17A, 17B, leendő 37 és 37Y).

Az elképzelés szerint így valamennyi Cityjárat lefedné a teljes centrumot, több átszállási lehetőséget biztosítaná, áttekinthetőbb, egységesebb lenne az útvonal és a menetrend, miközben a belvárosi járatok teljesítményigénye nem érné el a jelenlegi City 1 és City 1B járatokét.


Új táblákra hamarosan szükség lesz.
Új táblákra hamarosan szükség lesz.


Szinte biztos, hogy zöld lámpát kap az új menetrendi koncepció


A jövő évi, várható győri menetrendi változásokról ide kattintva olvashatják el a teljes, hivatalos dokumentumot.

Úgy tudjuk, hogy az alábbi koncepciót az önkormányzat Pénzügyi Bizottsága egy tartózkodás mellett már elfogadta, s mind a Városstratégiai Bizottság, mind a közgyűlés pozitív döntése gyakorlatilag borítékolható.

Amennyiben zöld lámpát kap a terv - erre 99 százalék az esély -, a Kisalföld Volán szakemberei elkezdik az új győri menetrend kialakítását, mely várhatóan február 6-án fog életbe lépni.


Sűrű kattintásra felkészülni: a kisalfold.hu online tudósít az idei utolsó győri közgyűlésról péntek 16 órától!


Olvasóink írták

43 hozzászólás
  • 43. sanci49 2012. január 05. 15:20
    „Teljes káoszt csináltak a nagy OKOSOK persze ők nem busszal járnak !!Meg megkérdezném az illetékes önkormányzati felelőst,hogy az ingyenes járatokat hogyan számolja el a volánnal,mikor még az előző évi tartozásukat sem fizették ki!!!Könnyű így járatokat terelő útra vinni hagy gyalogoljanak az emberek!!Az elterelt járati útvonalakon ,hol vannak a várótermek ?Na megint visszatérve ők megcsinálták maguknak a városházi parkolót !!!De lesz még választás!!”
  • 42. manduli 2011. december 19. 07:27
    „A térkép a legjobb... főleg a Galántai út... :-)”
  • 41. Freehill 2011. december 18. 22:59
    „#40 adalfold: a másik cikk NEM hivatalos elképzelés, hanem egy nyugdíjas úr javaslata.”
  • 40. adalfold 2011. december 18. 10:30
    „Mr FREEHILL.

    Kérlek, nyugtass meg, hogy a kapcsolódó cikk térképén rosszul láttam a koncepciót, hogy a leendő CITY3 a Czuczor u-ról az ARANY U.-ra tér be.
    sétálóutca? térburkolat? karácsonyi vásárok? egyéb rendezvények?

    azért az erős lenne. rem a baross utcába nem kerül cityjárat :D”
  • 39. Freehill 2011. december 16. 22:39
    „#37, pindla: benne van a névben, hogy KÖZÖSSÉGI közlekedés. Ebből következően soha senki nem lesz 100%-osan elégedett vele, legfeljebb "nagyjából" (erre értettem a példabeli 99%-ot), már az is jó eredmény. Mint minden közösségi dolog esetén, itt is szükség van egy kis kompromisszumkészségre az egyének részéről (ez nem taxi!), de attól még szerintem teljesen jól használható a rendszer. Én eddig még szinte bárhova el tudtam jutni busszal.

    # 38, kisokoska: a cím tömörsége okozhatja a félreértést: csak a Teleki utca - Árkád - Révfalusi híd közötti részről van szó, a Virágpiac felé (szerencsére :)) maradhatnak az átmenő buszok!”
  • 38. kisokoska 2011. december 16. 21:26
    „Győr belvárosában csak Citybuszok közlekedhetnek a jövőben" , és mi lesz az átmenőkkel? Nem értem a feltevést. 14-es,23-as 1-es stb. ezek merre fognak járni, ha nem a belvároson át. Lehet, hogy én nem értem csak?”
  • 37. pindla 2011. december 16. 13:50
    „30. Freehill
    Ha 1000 utas fejezi ki az elégedetlenségét, az messze nem jelenti azt, hogy 99%nak megfelel. Ha csinálnál egy felmérést az utasok között, azzal az egyszerű kérdéssel, hogy "Önnek megfelel-e a tömegközlekedés a jelenlegi formájában" illetve "Van-e olyan eleme a tömegközlekedésnek, amit a közösségi érdekek figyelmbe vételével megváltoztatna" hát akkor mindent kapnál csak 99% elégedett embert nem.

    Azt pedig látni kell, hogy ha csak kompromisszumos megoldások születnek (javítunk valamin, de rontunk valami máson), akkor egyre több ember fog átszokni a kerékpározásra, vesz majd robogót, stb. és akkor még nehezebb lesz finanszírozni a maradék pénzből a tömegközlekedést.”
  • 36. Ladyzsu 2011. december 16. 10:48
    „Kutyagoljon az aki kitalálta az új "elmebetegséget".Könnyű a gyalogosok rovására hülyeségeket kitalálni.
    Nem ingyenes busz kell hanem rendes járatok,visszatenni a helyükre amit elvettek !!!!!!!!!!”
  • 35. Tündenéne 2011. december 16. 10:40
    „33. Zoltán,Károly 2011.12.16. 08:29

    A Móricz Zsigmond rakparton lehet autózni, más kérdés, hogy nem sok értelme van... :)
    Egyébként a parkolás az kritikán aluli, ez így van... :-/ az egész belvárosi közlekedési rend egy agyrém, de ha ezen megpróbálunk túllépni, azért javasolnék a sokmillás audisoknak egy nyak- és tengelytörő kocsikázást a belvárosban, különösen kiemelten a Tarcsay utcát kellene mondjuk 30-as tempóban végignyomni, utána garantált a szerviz.

    A Citybusznak nem ám a rakparti útra kanyarodás a legnagyobb baja! Azt simán megcsinálja. Az Árkád mögötti, körforgalomnak csúfolt kettős "izé", na az egy vicc, aztán a Vas Gereben utcánál lekanyarodni a Türr Istvánba, az már a megdöbbentő kategória (egyrészt a kanyart szinte lehetetlen bevenni, másrészt az utca állapota egyszerűen minősíthetetlen, gépjármű-közlekedésre tökéletesen alkalmatlan), aztán a Türr-ről ki is kell kanyarodni a Tarcsayra, hát az is egy szép mutatvány, mert amíg bármilyen jármű jön/megy ott, addig a busz teljesen esélytelen. hogy elférjen... szóval TE JÓ ÉG! :-O”
  • 34. anyádafatelepen 2011. december 16. 09:02
    „15. Loich 2011.12.15. 14:27
    mit gondolsz ki parkolna az olajgyárhoz apafej, te volnál olyan naiv felelőtlen pofa hogy a gettó közepén hagyod a kocsidat, hogy jöjjön pár túlképzett kormosképű azt felnyomják vagy csak brahiból összerugdalják az oldalát vagy valami?”
  • 33. Zoltán,Károly 2011. december 16. 08:29
    „A City busz útvonala akkor lenne jó, ha sokkal sűrübben szőné át a belvárost, ha a belváros legfrekventáltabb területeit érintené vagy megközelítené: Dunakapu tér (a Duna part nem a tér), Széchenyi tér, Bécsikapu tér. További érthetetlen döntések: a Móricz Zsigmond rakpartot és a Kis János utcát elvették az autósok elől. A Kis János utcába nem lehet bekanyarodni a Pálffy utcából egyik irányból sem. Tehát a belváros közlekedési rendjét alaposabban át kellene gondolni. De a belváros legnagyobb problémája, az hogy nem lehet autóval leparkolni és ez tönkretesz a belvárosi kereskedőket, pedig Ők bérleti díjat fizetnek a bérleményeik után a városnak. Ilyen bevételre a város nem számíthat a bevásárlóközpontok bérlőitől. Továbbá: a város beszedi a parkolódíjat, amire a bevásárlóközpontoktól szintén nem számíthat. Cserébe a belvárosi kereskedők arra számíthatnak, hogy a vásárlóik elhagyják Őket, mert nem megoldott a belváros parkolási helyzete és tömegközlekedése. Az iparűzési adó problémáját még meg sem említettem...Valaki megnézte már, hogy mennyi iparűzési adót fizetnek a bevásárlóközpontok kereskedői ? Ezen az előterjesztésen még sokat kellene dolgozni.”
  • 32. Tündenéne 2011. december 16. 08:29
    „A közgyűlést meg időközben átszervezték szombatra :)”
  • 31. Tündenéne 2011. december 16. 08:27
    „29. Valaki 2011.12.15. 21:31

    Félre ne értsen, egyetértek mindenben Önnel, önökkel, amennyiben arról van szó, hogy alaposan elbaltázták a hozzánemértők a helyi buszközlekedést. Én is látom, persze. Viszont azt írni, hogy a City felesleges, azzal már nem tudok egyetérteni, hiszen ha ez sem lenne, akkor semmi nem járna errefelé, így meg legalább haza tudok menni, meg otthonról el tudok jönni (és még sokan mások is).
    Ha meghagyták volna a 6-ost meg a 11-est, akkor értelemszerűen azzal mennék most is, nyilván.”
  • 30. Freehill 2011. december 16. 07:36
    „Oreg35: "ennyi vélemény alapján jobban is lehetne megszervezni Győr közlekedését!"
    Naponta közel 100 ezer utazás történik, tehát ha 1000 utasnak nem jó a menetrend, még az is azt jelenti, hogy 99%-nak úgy jó! Sajnos a legtöbb panaszost viszont nem érdekli a többség érdeke. (Ezzel nem azt mondom, hogy az új koncepció minden elemével egyetértek, az észak-déli átmérős vonalak "kitiltását" én is helytelennek tartom, de ugyanakkor a legpozitívabb fejlesztésnek is lehetnek károsultjai...)

    Dwatson: azokat a térképeket még jóval a változások előtt gyártották le. Ha megszavazza a közgyűlés az új menetrendet, biztos, hogy a térképeket is cserélni fogják!”
  • 29. Valaki 2011. december 15. 21:31
    „19. Tündenéne 2011.12.15. 14:53

    13. Valaki 2011.12.15. 14:15

    Önnek lehet hogy felesleges, de azért kérdezzük meg az utasokat is... Én pl azzal, és csakis azzal tudok hazamenni, vagy otthonról munkába jönni, plusz cipelni a nehéz cuccaimat. Szóval én nem tartom feleslegesnek, meg az az utazóközönség se, akivel nap mint nap megyek rajta, és bizony most már nem üres, sőt, álltunk is rajta néhányszor.

    Kedves Tündérnéne!
    Megértem, hogy pár embernek jól jön a belváros kelet-nyugat irányú buszjárat, de itt az alapvető probléma az észak-dél irányú közlekedés erőszakos megszüntetése, teljesen értelmetlenül. :)))”
  • 28. zsukov 2011. december 15. 21:17
    „metro 1 mér nem megy...”
  • 27. borsmenta 2011. december 15. 20:44
    „A cityibuszoknál mit értünk átszállási lehetőség alatt? Azt, hogy ha buszsofőr meglátja maga mögött a másik buszt, akkor gyorsan kíhúz amegállóból, nehog yát lehessen szállni? Mert jelenleg ez a helyzet.
    Amióta a rendszer bevezetésre került, egyetlen egyszer tudtam citybusszal menni, máskor mindig minimum 10 percet kellett volna várnom rá.”
  • 26. borsmenta 2011. december 15. 20:33
    „És megkérdezték az érintetteket? Nem vettük észre.”
  • 25. Dwatson 2011. december 15. 16:57
    „Csak kisméretű buszok,mert az őrületes kanyart csak ilyen kisbuszokkal lehet bevenni.Megoldás lehetett volna az is hogy a 11 és 6-os járatokat is ilyen kisbuszokra cserélik,de legalább a vadonatúj flancos információs oszlopokon ne a régi térképeket használnák,mintha semmit el sem rontottak volna!”
  • 24. ktl 2011. december 15. 15:55
    „Ezt én most frankón nem értem: a cím szerint CSAK Citybuszok és semmi más? Mert akkor a Belváros meghal...”
43 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átjárható lehetne a belváros busszal

Hobbiból komplex buszközlekedési tervet készített egy nyugdíjas, aki szerint lehetne jobb is Győr… Tovább olvasom