Kisalföld logö

2017. 10. 19. csütörtök - Nándor 9°C | 18°C Még több cikk.

Győr az elektromos autók mintavárosa szeretne lenni

A kisalföldi megyeszékhely - többek közt Róma és Torinó mellett - az elektromos járművek mindennapi alkalmazására, tesztelésére vállalkozna uniós pályázat keretein belül.

A kisalfold.hu április elején adott hírt arról, hogy a győri Jókai úti parkolóházban átadták hazánk elektromos töltőállomás-hálózatának legújabb töltőit, s ezt jelenleg ingyen használhatják az elektromos autók tulajdonosai.

Két olasz nagyváros is részt kíván venni az elektromos járművek tesztelésében 

Portálunk információi szerint a győri önkormányzat komoly potenciált lát az elektromos kocsik jövőjében.

Legalábbis erre utal, hogy a városvezetés olyan európai uniós pályázaton kíván indulni a Széchenyi Egyetemmel közösen, melyben az elektromos járművek mindennapi alkalmazására, tesztelésére nyílna lehetőség városi környezetben.


Elektromos töltőpont már működik Győrben - fotó: Mészáros Mátyás.
Elektromos töltőpont már működik Győrben - fotó: Mészáros Mátyás.

Győr mellett két olasz nagyváros (Róma, Torinó), a spanyol Santiago de Compostela és a skót Edinburgh venne részt a projektben.

Összesen huszonnyolc elektromos autókkal foglalkozó külföldi cég, valamint öt magyar vállalkozás kamatoztatná az eddig megszerzett tapasztalatait az innovációt fejlesztő projektben - amennyiben persze sikeresnek ítélik a benyújtott pályázatot.


Videón a győri elektromos Smart

Nézze meg videón, hogyan működnek a tisztán elektromos autók a győri Leila Motors Kft. és Willisits Mérnökiroda Kft. segítségével.


Videó: Cseh Róbert.

Cikkünket pedig ide kattintva olvashatják el a zöld Smartról!




Cél az elektromos áru- és hulladékszállító járművek népszerűsítése
 
A projekt általános céljai között szerepel - többek közt -, hogy a városközpontok kereskedelmi és szolgáltató egységeinek (elsősorban áruszállításból és hulladékszállításból eredő) teherforgalmának csökkentése, a teherforgalomból eredő környezetterhelés (zaj- és légszennyezés, nehéz gépjárművek okozta burkolati károk) mérséklése, vagy az elektromos áru- és hulladékszállító járművek népszerűsítése - elsősorban a belvárosi üzletek és éttermek körében.

A pályázatot idén júniusban bírálják el, s a projekt során három éven keresztül gyűjtenék a tapasztalatokat.

Győr költségvetését 4,6 millió forinttal terhelné a projekt: ennek ötven százalékát biztosítaná az uniós pályázat.

A pályázaton való részvételről várhatóan a május végi győri közgyűlésen határozat születik.

Olvasóink írták

  • 14. titokgyula 2012. május 14. 16:43
    „Loich.
    A mutyizás szót ne nagyon használd, mert arra a város vezetői haragszanak )) Ezért már perrel is fenyegetőztek.”
  • 13. Bali01 2012. május 11. 18:58
    „Amíg a tömegtermelés számára nincs hatékony és olcsó lehetőség az elektromos áram tárolására,addig ez csak parasztvakítás.”
  • 12. titokgyula 2012. május 11. 17:42
    „Sokaknak a lakásukat veszik el, enni sincs mit, munkahely?(1000000) amit beígértek? Havi 90.000 dolgoztatnak a nagyok" merjünk nagyok lenni?? Ha új biciklit veszel, másnapra ellopják. Lehet hogy a p.hivatal dolgozói, és fiai megvehetik az elektromos autót, de ne nekünk keljen az is fizetni.”
  • 11. Mankapunka 2012. május 11. 14:13
    „ezvanbakker

    Attól,hogy te nem hallotál még róla,miért kapnak emberek olyan dolgokat,amikhez nem is értenek,és kapják hozzá az Eu-s pénzt,attól még egy működő dolog. Attól,hogy te nem látsz át a szitán,az egy dolog.

    Még buszra sem adnak pénzt államilag,ami napi szinten kellene.”
  • 10. @Gabben 2012. május 11. 14:11
    „nem lenne rossz, de ha meg is valósulna idővel az elektromosság ára ugorna az égig valami mondva csinált indokkal mind ahogy azt a benzinnel is teszik....”
  • 9. Loich 2012. május 11. 13:36
    „Győr egyelőre a bratyizás és mutyizás non plus ultra mintavárosa...
    Az elektromos és hibrid autók egy vicc. Nyilvánvaló hogy az új és jó technológia ki van fejlesztve, de beláthatatlan következményekkel járna ha nyilvánosságra kerülne. 20éve múlt hogy feltalálták a vizzel működő autót, a két feltaláló a 20év titkosítás után rejtélyes módon meghalt... Ez az elektromos autó csak egy mézesmadzag: megvenni nem tudod mert drága, elterjedni nem fog, de mutogatni lehet hogy így de nagyon tudnál környezetet védeni, holott ez sem igaz. Ahogy a globális felmelegedéshez is annyi köze van az embernek, mintha egy lángoló épületre dobnál egy db szenet...
    Nikola Tesla feltalálta réges régen az ingyen elektromos energiát. Ellehetetlenítették . Minek az ingyen és környezetkimélő energia, ha jó pénzért atomerőművek épülhetnek...
    Nagy gennyes mocskos világba élünk, de azért kellemes optimistáskodást.”
  • 8. gig 2012. május 11. 12:47
    „Kedves oPTiKa!

    A felvetés részben jogos, feltéve, hogy a ma elterjedtek nevezhető lítium-ionos akkumulátorokról, leginkább azok aktuális gyártási feltételrendszeréről van szó.

    A fejlesztések viszont folyamatosan zajlanak az alternatív meghajtások terén - már csak azért is, mert közeleg az idő, amikor nem csupán méregdrága lesz a fosszilis üzemanyag, hanem egyszerűen nem lesz, kifogy, vége. Valamerre pedig menni kell, az irány nem is olyan rossz. Ott van például a lítium-levegő kombináció, amely rendkívül alacsony környezetterhelést eredményez. A gyártókapacitások napjainkban zajló bővítése (vagyis a tömeggyártás beindulása) szintén jelentősen redukálja az akkumulátorok kapcsán felmerülő közvetett környezetterhelést. Ha pedig elég lendületesen zajlik a megújuló energiaforrásokra való átállás (pl. szélerőművek), akkor máris látható a járható út. Áldozatok, kompromisszumok persze mindig lesznek.

    Ami ma még drága, rövid hatótávú, lassan tölthető, az pár év múlva reális alternatíva lehet. Pont azért vannak az ilyen projektek, hogy haladjunk az úton. Éppenséggel büszkék lehetnénk rá, hogy olyan kreatív mérnökök koncentrálódnak a régióban, mint pl. a videóban szereplő Willisits Vilmos, vagy ott van a Széchenyi Futam, no, meg a Széchenyi István Egyetem világbajnok fejlesztőcsapata.

    Nem kötelező mindig pesszimistán nézni a dolgokat.”
  • 7. ezvanbakker 2012. május 11. 11:04
    „de okos itt mindenki, amindenit....”
  • 6. bbbb 2012. május 11. 11:03
    „Az orszag es a varos gazdasagi helyzete is indokolja ezeket a beruhazasokat, mivel masra nem kell mar penz.....
    Csak az a kerdes, milyen utakon fog jarni az a nehany elektromos auto, mert ezek mar nem utak inkabb csak katyuk.”
  • 5. azmiaz 2012. május 11. 09:39
    „Nem lenne rossz, csak kb. 20 év múlva, ha még lesz Magyarország.”
  • 4. oPTiKa 2012. május 11. 09:36
    „Tipikus. Most kell ilyenbe belevágni, amikor egyre több tanulmány születik arról, hogy az elektromos (akkumulátoros) meghajtású autók jobban szennyezik a környezetet, mint a modern robbanómotoros járművek...

    Még a svájci környezetvédelmi hatóságok szerint is kerülni kellene a jelenleg forgalmoba kerülő elektromos és hibrid járműveket, pedig valószínűleg ők egy kicsit többet konyítanak hozzá, mint a győri városatyák...
    (Ja igen, úniós pályázatokból még sokat le lehet nyúlni, úgyhogy azért valahol érthető a dolog...)”
  • 3. zsukov111 2012. május 11. 08:39
    „Kősz de a talán kocs hozzá nem ????”
  • 2. b.a 2012. május 11. 08:13
    „Persze, Győrben nagy szükség lenne rá :)

    Sőt! Kéne villamos és metro is!”
  • 1. anikopeter 2012. május 11. 00:10
    „Lehetne tömegközlekedésben is gondolkozni: TROLIBUSZ !”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vállalkozások Napja - Mindent a kötelezettségekről és lehetőségekről

Cégalapítási Vásárt rendezett csütörtökön, a Vállalkozások Napján a megyei Kereskedelmi és… Tovább olvasom